Gå til innhold

[AoC]Hardware tråden (for oss som vil spille på max)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snakket med en som jobber med software, og han mente at 64bit ikke var så bra hvis du skulle spille spill som AoC, for du da må kjøre spillet igjennom en "emulator" da det er laget for 32bit.

Vet ikke hva som er riktig her da jeg selv jobber med sterkstrøm, og har ikke peiling på hva slags softwarekrav AoC har.. Hva mener dere?

Gutta hos Funcom har store problemer med såkalte memmoryleaks, spillet går tom for minne og klikker. 32bit versjon av windows gjør at du kan utnytte max 3.5gb som da ikke holder.

Med 64bit kan du ha så mye du vil, noe som igjen gjør at AoC kjøres uten å klikke...og alt vil ha en bedre flyt selv pga mye mere ram. Dette er strengt tatt noe som en normalt ikke skal bry hode sitt med, men FC sliter somsagt og det ser ikke ut som dem klarer å ordne det med det første heller.

Til å være et mmo spill så er AoC ei skikelig hore med utstyret i maskinen, utnytter ikke hardwaren skikkelig pga alt for dårlig koding.

Styr unna hele spillet spør du nå meg...hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Bulletus:

- Hvilket merke av 280 har du?

- Har du Dual eller Quad Core prosessor? Modellnummer? (6600 osv.)

- Hvor ny er PCen?

Tror det at nye PCer ofte er mer feilfrie enn PCer som har blitt brukt stødig i noen år. Dette ofte pga OSet som er clean install.

EDIT: September virker lovende for Nvida brukere

Jeg bygger PCn selv .

Jeg har EVGA 280 GTX

Dual Core E6850 klokka opp til 3.4

2 år gammelt hovedkort ASUS P5N32-E SLI nForce 680i 4gb PC8500 ram ( Ballistick )

Bank i bordet PCn har ALDRI klikket siden jeg fikk 280gtx kortet .

Jeg kjører tilmed med åpen kasse og har bare vifte på cpu og northbridge .

Vista 64 bit Ultimate OEM SP1

Ikke rørt installasjonen siden Vista kom .

Snakket med en som jobber med software, og han mente at 64bit ikke var så bra hvis du skulle spille spill som AoC, for du da må kjøre spillet igjennom en "emulator" da det er laget for 32bit.

Vet ikke hva som er riktig her da jeg selv jobber med sterkstrøm, og har ikke peiling på hva slags softwarekrav AoC har.. Hva mener dere?

Gutta hos Funcom har store problemer med såkalte memmoryleaks, spillet går tom for minne og klikker. 32bit versjon av windows gjør at du kan utnytte max 3.5gb som da ikke holder.

Med 64bit kan du ha så mye du vil, noe som igjen gjør at AoC kjøres uten å klikke...og alt vil ha en bedre flyt selv pga mye mere ram. Dette er strengt tatt noe som en normalt ikke skal bry hode sitt med, men FC sliter somsagt og det ser ikke ut som dem klarer å ordne det med det første heller.

Til å være et mmo spill så er AoC ei skikelig hore med utstyret i maskinen, utnytter ikke hardwaren skikkelig pga alt for dårlig koding.

Styr unna hele spillet spør du nå meg...hehe.

AoC er nesten mer avhengig av en rask cpu enn skjermkortet , det sier vel alt om codingen ,,,,

Endret av Bulletus
  • 2 uker senere...
Skrevet

Nå er 4870x2 på lager og bestilt. Satser på at det virker bedre enn gtx280 kortet. Kunne godt tenkt meg et GTX kort til, men angsten for å få enda et mandagskort er for stor. Tenkte jeg skulle gi ATI en sjangs, så får vi se hvordan det går.

Skrevet
Nå er 4870x2 på lager og bestilt. Satser på at det virker bedre enn gtx280 kortet. Kunne godt tenkt meg et GTX kort til, men angsten for å få enda et mandagskort er for stor. Tenkte jeg skulle gi ATI en sjangs, så får vi se hvordan det går.

Whoa there, du har GTX280, og det er ikke nok? Bruker du 32 bit eller 64 bit i så fall?

Jeg planlegger Vista 64 bit 8 GB Ram & GTX280/4700 til kort, og lurer på hva folk får til med 280 kortet. 4700 ser bra ut, men Radeon sine drivere har dårlige rykter hører jeg.

Skrevet (endret)

GTX280 var et bra kort, ikke misforstå. Jeg kunne fint kjøre alt på max. (1600x1200). Problemet var at skjermen ble svart etter 5 min. Kortet var et av mange med en produksjonsfeil. Jeg RMA, fikk pengene tilbake, og tenkte hvorfor ikke prøve ATi sitt istedet. Netshop hadde et par på lager, påsto de. Vi får se hvordan det går.

Edit: 32 bit XP

Sjekk denne: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3372&p=5

Endret av cbs77
Skrevet
GTX280 var et bra kort, ikke misforstå. Jeg kunne fint kjøre alt på max. (1600x1200). Problemet var at skjermen ble svart etter 5 min. Kortet var et av mange med en produksjonsfeil. Jeg RMA, fikk pengene tilbake, og tenkte hvorfor ikke prøve ATi sitt istedet. Netshop hadde et par på lager, påsto de. Vi får se hvordan det går.

Edit: 32 bit XP

Sjekk denne: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3372&p=5

Hmm, jaså. Da hadde det vært fint om du ga tilbakemelding på opplevelsen med Radeon sitt kort her, så får vi alle se litt kommentarer fra en som har testet begge, selv om den ene hadde en produksjonsfeil. Er profilen din oppdatert med maskinvare?

Feedback er flott å lese. Lykke til med testingen :)

Skrevet

Kanskje feil sted å poste men kan like greit prøve meg.

Har begynt å spille aoc nå men jeg har den ræva ytelsen som går ann, (beklager for å sette det sånn men det er litt fakta)

Nå har jeg begynt å spille litt så jeg klarer alt på high med unntak av shadows på være på "character only" da får jeg rundt 30-40fps på snitt på alle åpne steder.

Men så kom jeg meg oppi villa(quest husene hvor du skal redde damene) og cannibal cave og det gikk det litt i bunn, fikk hele 10fps på alle villa'ene og cannibal cave. Så jeg prøvde meg fram med alt på low og fikk snitt fps på 40-50 selv på low. (?)

Oppløsning er 1680x1050, uten AA.

Så nå som jeg spiller hender det at jeg må sette spillet på low for å klare den men syns det er litt rart at med min maskin må jeg gjøre dette. (Den er jo ikke helt utdatert enda)

Specs finner du i sig'n.

Skrevet

Det er svært kjent at Villas området er GFX krevende til de grader, og de færreste klarer det på fullt. Cannibal Cave er jeg usikker på, men mener jeg har hørt om noen steder hvor FPS dropper drastisk i forhold til resten av spillet.

8800 GTS 640 MB er et bra kort, men det er ikke et maks kort for AOC tydligvis utifra hva jeg har hørt. Nå kan det hende at AOC som spill blir bedre optimalisert med tiden, men må nok ha litt god tålmodighet der.

Som sagt, for meg er Radeon 4700(x2) eller GTX 280 mine muligheter til nye PCen. 8800 er ikke gammelt, og hvis du kan tåle å sette ned settings, så fungerer resten av spillet fint sikkert.

Skrevet

Spiller selv med et 8800 GTS 320 MB, og det funker stort sett greit, fps varierer mellom 30-60 på medium (kan kjøre high, men ikke på steder med mye mobs, eller i store grupper). Men var med på et BK siege her om dagen, og da droppa det ned til mellom 1 og 4 fps. Usikker på om dette er pga Funcom eller om det rett og slett er kortet som er for dårlig. Veit at flere andre med samme kort, eller noe bedre har akkurat samme problem.

Men pc'en har ikke vært oppgradert på en stund, så er det vel på tide med noe ny hardware.

Kommer til å gå for HD4870 (pga prisen), og rask Dual Core cpu. Har 4 GB Mushkin ram og 64-bits Vista fra før, men må nok ha et nytt HK (siden det jeg har begynner å dra på åra).

Noen som har noe tips til HK?

Pantera

Skrevet

Til dere to med fps-trøbbel i Villas og Cannibal Cave, sett shadermodel fra 3.0 til 2.0 eller 2.X, så er fps'en oppe på normalt nivå igjen. Er et relativt kjent problem med en enkel fix

Skrevet (endret)

Man trenger kun benytte SM 2.x i Villas og Cannibal Cave. Så fort man er ute av disse kan man skru på 3.0 igjen. Er vel uansett lite gress på disse to plassene. Gjelder det mer generelt, så vet jeg ikke...

Endret av BioNor
Skrevet

Tror ikke 8800GTS er godt nok kort for å kjøre ting på max her. Bruker 7800GTX nå, og da har jeg satt innstillinger på low. Det funker fint, men savner grafikken og flyten fra GTX280.

• 3 uker senere...
Skrevet

Da er 4870x2 på plass. Merket ingen stor forskjell fra GTX280. Fikk samme problem med svart blinkende skjerm. Det viste seg at Samsung Syncmaster 204b er ubrukelig til begge disse skjermkortene. Kjøpte en ny 24" skjerm med 1920x1200. Alt på maks med gress så langt øyet kan se. 40-50 fps i snitt med SM3.0. Kan ikke klage stort på det.

Skrevet

Vel, det blei litt mer oppgradering enn det jeg først så for meg...fikk en kollega til å kjøpe endel av mitt gamle utstyr, så jeg endte foreløpig opp med dette:

Asus Rampage Formula x48

Intel C2D E8500

Club3D HD4870 (kun 1 foreløpig, men kan fort bli ett til)

Mist 1000w

...alle delene er i hus, så bygging skjer i kveld :)

Dette burde kunne gi ihvertfall noe bedre fps i AoC.

Pantera

Skrevet
Da er 4870x2 på plass. Merket ingen stor forskjell fra GTX280. Fikk samme problem med svart blinkende skjerm. Det viste seg at Samsung Syncmaster 204b er ubrukelig til begge disse skjermkortene. Kjøpte en ny 24" skjerm med 1920x1200. Alt på maks med gress så langt øyet kan se. 40-50 fps i snitt med SM3.0. Kan ikke klage stort på det.

Takk for tilbakemedlingen. På min PC vil nok skjermen, som er en 19" LG bli den største sperren, men har ingen planer om ny skjerm enda, så spiller på den oppløsningen som fungerer.

Da blir det snart 280 på meg også! :)

Skrevet

Kjøpte denne Pcen på komplett.no

Utrustet med Intel Core 2 Duo E8400 3Ghz (45nm) og et gromt grafikkort, GeForce 9800GTX

Sinnnsyk bra PC Anbefaler til alle nye Pc kjøpere! og Avanserte Gamere som vil ta Spilling til et nytt Nivå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...