Gå til innhold

[AoC]Hardware tråden (for oss som vil spille på max)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å få samme ytelse med quad, kjøper man en Q9450 og overklokker den til samme klokkefrekvens som duoen. En fire kjernet cpu yter ikke nødvendigvis dårligere i spill enn en 2 kjerner så lenge de kjører på samme klokkefrekvens. ;)

Har man ordentlig kjøling og hovedkort er det null problem å overklokke en Q9450 til langt over 3GHz uten at systemet blir ustabilt og krasjer, som da gjør at den ikke yter dårligere i spill i det hele tatt.

Så klart kan du få samme spillytelse for en billigere penge om du velger en C2D prosessor, men da får du 2 kjerner mindre, som gjør at den yter dårligere i applikasjoner/spill som utnytter alle 4 kjernene, mye dårligere om du kjører flere tunge programmer på en gang, pluss at man blir nesten nødt til å bytte til quad etter en stund når alt støtter 4 kjerner. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For å få samme ytelse med quad, kjøper man en Q9450 og overklokker den til samme klokkefrekvens som duoen. En fire kjernet cpu yter ikke nødvendigvis dårligere i spill enn en 2 kjerner så lenge de kjører på samme klokkefrekvens. ;)

Har man ordentlig kjøling og hovedkort er det null problem å overklokke en Q9450 til langt over 3GHz uten at systemet blir ustabilt og krasjer, som da gjør at den ikke yter dårligere i spill i det hele tatt.

Så klart kan du få samme spillytelse for en billigere penge om du velger en C2D prosessor, men da får du 2 kjerner mindre, som gjør at den yter dårligere i applikasjoner/spill som utnytter alle 4 kjernene, mye dårligere om du kjører flere tunge programmer på en gang, pluss at man blir nesten nødt til å bytte til quad etter en stund når alt støtter 4 kjerner. :)

Det med kjølegreine kan lett ruinere en fyrs spilleopplegg hvis han ikke har peiling .

Er så lett å få et ustabilt system hvis man ikke har sysakene i orden .

Skrevet

Jeg kjører vannkjøling og har drevet med overklokking siden t-bird amd-prosessoren var i vinden.

Jeg hører rykte om at AoC har/vil få støtte for 4-kjerner. Hva tror dere om dette?

Unreal tournament 3 har jo som kjent slik støtte, og i tester ser vi at q9300 drar i fra beste dual core. Siste dual core fra intel vil bli E8600 som kommer snart, da vil alt fokuseres på quad. Kanskje jeg skal kjøpe meg en quad når de nye prosessorene slippes i august. Må jo uansett vente på hd4870x2 eventuelt se pris/ytelse på 280gtx+ .

Skrevet

Quad skal funke på AoC men tror ikke du har bruk for alle kjerner uansett, har hørt at Aoc-recording kan ha god bruk for quad cpu, vil fungerer enn del bedre enn dual.

Skrevet (endret)
Må jo uansett vente på hd4870x2 eventuelt se pris/ytelse på 280gtx+ .

Når hd4870x2 kommer så vil 280 GTX ligge på rundt 2800 kr , når man tenker på at et singel 4870 kort koster i dag over 2000 kr så vil gtx kortet være et godt kjøp . Hvis ytelsen er i orden er singel gpu ALLTID bedre enn multi-trøbbel .

Endret av Bulletus
Skrevet (endret)

Hd 4870 koster fra 1850kr idag (https://prisguiden.no/product.php?productId=98090).

Vil tro dette kortet kommer ned mot 1500-1600kr ved lansering av X2. Tror samtidig at utsalgspris på hd 4870x2 vil ligge på 3000kr siden 280gtx allerede er under 3000kr og synkende.

Vanskelig å si hva som er det beste kjøpet. Det som er sikkert er at x2 yter endel bedre enn 280gtx ved høyere oppløsninger (eks. på 1920) som jeg har tenkt å kjøre. Spørsmålet er bare hva neste skritt fra Nvidia vil bli nå. Jeg tror vi ser en 280gtx+ noenlunde samtidig med 4870x2. Gjør de ikke det blir det nok et ati-kort på meg..

Endret av pundo
Skrevet

Det med kjølegreine kan lett ruinere en fyrs spilleopplegg hvis han ikke har peiling .

Er så lett å få et ustabilt system hvis man ikke har sysakene i orden .

Selvfølgelig bør man ha en viss peiling på hvilken kjøling man trenger og hvor mye cpu'en tåler. Men kjøper man en god cpu kjøler bør ikke temperaturene være noe problem. :)

Skrevet

Hallo.

Jeg har tenkt å kjøpe ATI 4850,

men vet ikke om den passer pcen min.

PC'en min heter Scaleo H (Tilfelle du vil se informasjon om pc'n)

Hadde vert supert om jeg fikk en melding av en person som vet noe om det!

Takk

Skrevet

Ja her har tydeligvis Funcom holdt va de lovet, nemlig å forbedre ATI performance. Det var jo problemer med disse kortene i byrjan. Eventuelt så har ATI tilpasset drivere.

Det er vanskelig for meg nå å velge gtx280 over et 4870x2. Spesielt når prisen antakelig vil ligge rundt det samme. Jeg kan jo alltids spe på med et ekstra x2 i crossfire senere når det begynner å skrante litt.. Prisene og nyutgivelsen til nvidia i de neste ukene vil vel avgjøre. Tror det vil komme overraskelser i den nylig påstartede kortkrigen.

Skrevet (endret)

Har Intel E8400, Asus P5Q pro, OCZ Reaper X DDR2 1000 4GB og ati 4850. Spiller Conan med ca 50-120 fps. Alt er hvor jeg er og hva jeg driver med.. Nå spiller jeg med 1280x1024 oppløsning riktignok.. Men er vant tildet og syntes alt ser helt topp ut!! Vil anbefalle dette oppsettet for det som vil ha god ytelse men som fortsatt har et budsjet og forholde seg til, og ikke "MÅ" spille med de høyeste oppløsningene som er og oppdrive men forsatt vil det skal se bra ut..

Endret av HooligaNs117
Skrevet

Dette var dugelig interresant. Spesielt hvordan man observerte en nærmest fordobling i FPS fra HD 4870 til crossfire. Det kan jeg ikke se for meg at skjer ofte. Noe å vurdere kanskje. Det er kanskje litt småteit å BYTTE ut HD 4870 med HD 4870x2 (antar disse to ikke kan kjøre CF med hverandre?) dog, PSU'en min takler ikke CF uansett.

Skrevet

hvis du vil kjøre aoc på max graffik(ikke oppløsning) uten lagg så se i signaturen min ;)

jeg kjører på 1440x960(tror jeg) som er maks av hva skjermen min klarer.

Skrevet (endret)
Hvem i anstendighetens navn kjører på 2560X1600 ?

Ellers la oss vente til DX10 kommer ,,,, Se hvordan styrkeforholdet er da .

hvis du leser lengre ned på siden ser du at hd4870x2 er bedre i alle oppløsningene(1680x1050, 1900x1200)

http://images.anandtech.com/galleries/163/ageofconan.png

Det er noe jeg ikke skjønner her ,jeg har et singel 280 gtx kortsom sjelden kommer under 50 frames i oppløsningen 1920X1200 og med 4xAA og 16X AF. Linken din viser jo noe helt annet der sli såvidt klarer noe bedre .

Og et singel 280 kort skal liksom ikke klare mer enn gjennomsnittlig 37 frames ? Hva drev dem med i denne testen ?

ALDRI stol på benchmarks , korrupte og betalte testere florerer !

Endret av Bulletus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...