Gå til innhold

[AoC]Hardware tråden (for oss som vil spille på max)


Anbefalte innlegg

Det er noe jeg ikke skjønner her ,jeg har et singel 280 gtx kortsom sjelden kommer under 50 frames i oppløsningen 1920X1200 og med 4xAA og 16X AF. Linken din viser jo noe helt annet der sli såvidt klarer noe bedre .

Og et singel 280 kort skal liksom ikke klare mer enn gjennomsnittlig 37 frames ? Hva drev dem med i denne testen ?

ALDRI stol på benchmarks , korrupte og betalte testere florerer !

 

Men har du maxa alt på settings?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er noe jeg ikke skjønner her ,jeg har et singel 280 gtx kortsom sjelden kommer under 50 frames i oppløsningen 1920X1200 og med 4xAA og 16X AF. Linken din viser jo noe helt annet der sli såvidt klarer noe bedre .

Og et singel 280 kort skal liksom ikke klare mer enn gjennomsnittlig 37 frames ? Hva drev dem med i denne testen ?

ALDRI stol på benchmarks , korrupte og betalte testere florerer !

 

Men har du maxa alt på settings?

 

 

Ja alt på maks , 1920x1200 4XAA , 16XAF singel 280 gtx kort , sjelden under 50 frames ! Og her klarer dem altså nesten det samme med 2 kort !!!

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe ny PC i August/September, blitt 5 år (!) siden sist...

 

Skal ha enten Dual eller Quad Core, har ikke bestemt meg enda, men skal ha 8 GB RAM, et 64-bit OS og et ganske bra skjermkort.

 

Valget er vel mellom

 

ATI: Prismessig vinner pris/ytelse

Radeon 4850

Radeon 4870

Radeon 4870x2

 

Nvidea: Dyrerer, men tyngre.

GTX 260

GTX 280

 

Prismessig vinner radeon, men jeg har fått inntrykk av at ATI sliter med å få gode drivere til flere spill, deriblant AoC. Nvidea skal også ha bredere støtte samt noen extrasaker som har blitt satt inn (CUDA, Physix osv.)

 

Er det verdt å gå fra 4870 til en 280 selv om prishoppet er på en tusenlapp? Hørt at 280 skal være et godt kort, og når jeg ser hva Bulletus skriver, så ser det sånn ut.

Lenke til kommentar
Er det stor forskjell hvis du tar 16xQ på? hvordan påvirker dette ytelsen på et 4870x2? hva blir bedre med AA på?

 

Har ikke ATI kort, men ytelsen synker vanligvis ikke drastisk om du skrur på 16x AF, spillet ser litt bedre ut, men ikke noe ekstremt.

 

Det som blir bedre med AA på, er at kantene på ting i spillet blir mye smoothere og mindre kantete. Detaljer ser også mye bedre ut. Med mindre spillet jeg spiller er ekstremt krevende (f.eks crysis), pleier jeg alltid å ha på minimum 4x AA.

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe ny PC i August/September, blitt 5 år (!) siden sist...

 

Skal ha enten Dual eller Quad Core, har ikke bestemt meg enda, men skal ha 8 GB RAM, et 64-bit OS og et ganske bra skjermkort.

 

Valget er vel mellom

 

ATI: Prismessig vinner pris/ytelse

Radeon 4850

Radeon 4870

Radeon 4870x2

Nvidea: Dyrerer, men tyngre.

GTX 260

GTX 280

 

Prismessig vinner radeon, men jeg har fått inntrykk av at ATI sliter med å få gode drivere til flere spill, deriblant AoC. Nvidea skal også ha bredere støtte samt noen extrasaker som har blitt satt inn (CUDA, Physix osv.)

 

Er det verdt å gå fra 4870 til en 280 selv om prishoppet er på en tusenlapp? Hørt at 280 skal være et godt kort, og når jeg ser hva Bulletus skriver, så ser det sånn ut.

 

 

Noen med noen råd angående valg av skjermkort for en god opplevelse i AOC?

- Nvidea er dyrere, men høres ut til å være bedre, stemmer dette?

- Radeon er billig og raskt, men er driverne noe tess egentlig, hører rykter om at de er svakere enn Nvidea sine?

 

Takk for alle svar og meninger! :)

Lenke til kommentar
Jeg har lest i en artikkel her på hw at nVidia driverne er nesten 30% til at window klikker.

 

Er det så rart siden Nvidia nærmest har hatt monopol på skjermkort og de fleste satt med et Nvidia kort ?

 

Har et 280 gtx selv , Vista 64 Ultimate , ALDRI hatt en eneste krasj .

Jeg har tilmed det beryktete nForce hovedkortet !

Lenke til kommentar
Jeg har lest i en artikkel her på hw at nVidia driverne er nesten 30% til at window klikker.

 

Er det så rart siden Nvidia nærmest har hatt monopol på skjermkort og de fleste satt med et Nvidia kort ?

 

Har et 280 gtx selv , Vista 64 Ultimate , ALDRI hatt en eneste krasj .

Jeg har tilmed det beryktete nForce hovedkortet !

Aldri hatt en eneste crash? NICE! Ikkje bugga map heller? Spilte på en venn sin XPS M1730, funka fett helt til det crasha, skjedde hver 3 time så er ikke noe problem.. Er vist Dell som har problemer med driverne til 8800 GTX..

 

Håper jeg slipper crash på min nye rigg som kommer snart, med 9800 GTx2 ....

Lenke til kommentar
Jeg har lest i en artikkel her på hw at nVidia driverne er nesten 30% til at window klikker.

 

Er det så rart siden Nvidia nærmest har hatt monopol på skjermkort og de fleste satt med et Nvidia kort ?

 

Har et 280 gtx selv , Vista 64 Ultimate , ALDRI hatt en eneste krasj .

Jeg har tilmed det beryktete nForce hovedkortet !

Aldri hatt en eneste crash? NICE! Ikkje bugga map heller? Spilte på en venn sin XPS M1730, funka fett helt til det crasha, skjedde hver 3 time så er ikke noe problem.. Er vist Dell som har problemer med driverne til 8800 GTX..

 

Håper jeg slipper crash på min nye rigg som kommer snart, med 9800 GTx2 ....

 

Bugga map ? Nei aldri hatt .

 

Jeg har hatt 11 Nvidia kort og 4 ATI kort , nest siste kortet jeg hadde av nvidia var et 8800 gtx kort og med det hadde jeg endel krasjer .

 

Men 280 GTX kortet har vært bunnsolid , ikke en eneste krasj eller grafikk bugg av noe slag , og jeg spiller alt fra Diablo2 til AoC .Et meeget bra kort .

Lenke til kommentar
Tjaaa :!:

 

Intel Core2Duo 3,16 GHZ 6mb Buffer 1333 Mhz Bus hastighet

nVidia Geforce 9800GTx2 (SLI)

4096 mb DDR2 Ram

1.2 TB RAID 0 (2x7200rpm)

 

;)

 

Kaste ut den råttne 7200rpm med en 10000rpm disk så blir det saker :)

Hehe, gikk for 7200 RPM, har hatt det før og det har aldri vært ett problem.

 

Men det er da ett kongesystem som drar AoC lett?

Lenke til kommentar

Snakket med en som jobber med software, og han mente at 64bit ikke var så bra hvis du skulle spille spill som AoC, for du da må kjøre spillet igjennom en "emulator" da det er laget for 32bit.

 

Vet ikke hva som er riktig her da jeg selv jobber med sterkstrøm, og har ikke peiling på hva slags softwarekrav AoC har.. Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...