Gå til innhold

Hvorfor tror kristne at bønn virker?


Anbefalte innlegg

Det er helt i tråd med spørsmålet som trådstarter stilte.

Jeg vil ha det greit for meg hvorfor dere hevder at mirakler kan utrettes med bønn og at gud holder en beskyttende hånd over den som følger hans ord....

 

Jeg vil bare stikke hull på den teorien dere har om en allmektig skaper og at dere drar noen spesiell nytte av å lulle dere inn i den fantasien som jeg velger å kalle den. Følger man litt med i media så vil man forstå at gudfryktige slettes ikke lever noe lengre og lykkeligere enn ikke-troende. Jeg hevder: Tvert i mot.

 

Spørsmålet er helt legitimt, det er bare du som ikke forstår at det er et godt argument og kun tar det som hån.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som tror det ligger en kraft bak alt som skjer her på jorden. Hvorfor i all verden har gud særlig siktet lynene sine mot kirketårnene? Er "han" mindre begavet eller er det en form for syk lek "han" spiller med sine tilbedere?

I samme anledning lurer jeg på:

Hva skal dere med lynavledere på kirkespirene egentlig? Fungerer ikke bønn lengre?

Så det er kjekt å håne kristne?

Hvorfor er det et hån å komme med ete legitimt spørsmål? Hvis bønn hadde fungert ville jo alle verdens lynavledere på kirker vært bortkastede penger, de pengene kunne jo heller ha gått til gode benker å sitte på enn de som stort sett befinner seg i kirker i dag... Eller andre nyttige ting. I en stor menighet så må ihvertfall EN få et positivt bønnesvar og kirken ble ikke truffet av lynet... men nei.

 

Men reaksjonen din er ikke uventet, da de aller fleste religiøse som ikke kan svare adekvat på slike spørsmål alltid føler seg hånet og tråkket på når de ser den logiske bristen i troen på bønn... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...