Gå til innhold

Age of Conan pc


Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei av alt på Low og 10 FPS!!:@

 

Så hvordan tror dere dett vil kjøre AoC? og passer alt sammen?

 

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

 

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

 

XFX GeForce 9800GTX 740M 512MB XXX GDDR3 ,PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 740MHz x2 (SLI)

 

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16

 

D-Link Xtreme N PCI Express Desktop Adapter, PCIe, 802.11n (draft 2.0)

 

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI

 

Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 32MB 7200RPM

 

 

Total: 10239kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv samme CPU, HK og ram i min pc.

 

Med 8800gts skjermkort drar jeg AoC på rundt 20-25 fps stabilt på maks, og rundt 17 fps i byene. (Den der Old Tanaria eller hva den nå heter i allefall) Så jeg tror nok du vil dra det enda bedre med 9800GTX :thumbup:

 

Nå liker jeg best og ha bra fps når jeg spiller spill så jeg har satt ned på Ani Analyzing eller hva det nå enn heter og littegran på view distance osv, nå går spillet stabilt på 30+ fps, kommer jo alltids endel ann på området.. Men i byer tror jeg det var rundt 20-25 eller noe sånt.

Endret av Nitrax92
Lenke til kommentar

Kort sagt så ser alt ut som det vil passe, og det virker som et balansert og kraftig oppsett. Det er ikke langt unna noe jeg ville satt opp for meg selv.

 

Annbefaler at du overklokker CPUen lett ihvertfall, sidne E8400 er så skamlett å overklokke, og det vil hjelpe å holde CPUen fra å være bottlenecken i visse spill.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Radeon HD 4870 drar vel AOC på 50fps med AA/AF ;)

 

Gnakse meningsløst å kaste ut et FPS tall uten å spesifisere hva slags instillinger og oppløsning som brukes. "Alle" kort kan klare 50FPS om du stiller ned instillingene tilsvarende mye.

 

Om 9800GTX er omtrentlig samme styrke. Litt over og litt under avhengig av spillet. OP har ikke bedt om noe ATI "sales-pitch" her...

 

Både HD4070 og 9800GTX vil kunne takle dette spillet fint.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Det er da haugvis av problemer med ati i aoc...

Har du en kilde å referere til ? Slike problem blir uansett fikset i framtidige driver oppdateringer, men det er ingen ukjent sak at AoC favoriserer Nvidia.

 

Har du planer å spille andre spill enn AoC ? Det kan være verdt å ta med i beregningen.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Radeon HD 4870 drar vel AOC på 50fps med AA/AF ;)

2 stk 4850 er mye billigere en 2 stk 2800GTX og yter mye bedre!

 

 

 

2800gtx eier 4870 anytime når den tid kommer...

 

Hey mr fanboy.

 

4870 "eier" 280GTX i pris/ytelse forrhold.

 

4870 får faktisk flere points i 3dmark på lavere oppløsninger, mens 280GTX viser seg fram på 1900x1200 og oppover. Så... :roll:

Lenke til kommentar

2800GTX blir vel veeeeeeeeeeeeeeldig varm :p

og jeg trur ikke de får plass vis de legger mere ytelse i kortet, får jo nesten ikke plass på en PCB med GTX 280

 

2 stk 4850 yter omtrent som en GTX 280

og ja Age of conan er liksom kjøpt av nvidia for å få folk til å bli presset til nvidia maskinvare, selv om ATI yter MYE bedre i forhold i mange andre spill

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Pc-en ser helt fin ut, har nesten helt likt system selv, men med GTX 280 og den går meget fint i AoC på 1680x1050 med alt på High og 16xAA-thingy og viewdistance ca 4000 meter. (Snakker her 30-70 fps avhengig av situasjon).

 

Av det jeg har hørt fra andre folk in-game er at ATI fungerer helt ok, men ikke virker med Crossfire oppsett. Så om du vurderer ATI så husk at foreløpig må du belage deg på å få kraften du trenger fra ett kort og ikke to.

Lenke til kommentar

Nei,jeg har ikke planer om å spille noe annet en AoC nei. Dessuten heller jeg mot Nvidia uansett. Det er dt jeg har hatt før, og det har funger bra da. Har ikke noe bra erfaring md ATI.

 

 

Får se om jeg kjøper PC-en snart da:) Må bare få penger først, som sikkert ikke blir før etter sommerferien :(

Lenke til kommentar
Angående at crossfire ikke fungerer med AoC blir nok fikset i nye drivere.

 

Kjører crossfire med et par 3870 kort nå. Den eneste bugen med det er at det blinker "?" tegn over alle items overalt. Den er småirriterende, men jeg får mye bedre ytelse når jeg bruker 2 kort. Og den bugen er Funcom og ATI klar over så den blir nok fixet snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...