Gå til innhold

Samsung LE46A656


Anbefalte innlegg

Omtale av tv`n.

Best i test i Hjemmekino`s store flat-tv test der de testet 15 tv`er. Bladet er i salg nå, så de som vil lese litt mer finner det der. Bladet er nr 06 2008.

 

Har testet med DVD, Playstation 2, XBOX 360, PC-tilkobling og vanlig TV (Viasat, ikke HD).

 

Resultatene så langt er helt glitrende. Bildet er knivskarpt hele veien. Lyden er ok til vanlig tv-titting, men til film er selvsagt surroundanlegg nødvendig.

 

Menyene er enkle og oversiktlige, kanalsurfingen er kjapp (har opplevd enkelte tv`er der det går 1-2 sekunder før ny kanal kommer frem). Designet er heller ikke å forakte.

 

 

p5130031ta6.jpg

 

p5140010zy6.jpg

Endret av cheeba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, gratulerer med nytt TV. Men kva vil du frem til?

 

Hehe, vel...det var iallfall ikke ment som "skryt" pga ny tv ;)

Tråden kan vel brukes av flere, om det er noen som lurer på noe ang tv`n. Bl.a sånne som meg som nettopp har begynt å finjustere litt og forsøke finne utav ting :)

Lenke til kommentar
Joda, gratulerer med nytt TV. Men kva vil du frem til?

 

Hehe, vel...det var iallfall ikke ment som "skryt" pga ny tv ;)

Tråden kan vel brukes av flere, om det er noen som lurer på noe ang tv`n. Bl.a sånne som meg som nettopp har begynt å finjustere litt og forsøke finne utav ting :)

 

 

jeg har faktisk tenkt til å kjøpe samme tv når jeg kommer hjem fra ferie, lest testen og sett den på hifi klubben og messe for en ukes tid siden... så veldig veldig bra ut.

 

jeg lurer på ett par ting:

 

1. fulgte det med kalibrerings dvd?

2. hvor fant du den til den prisen?

Lenke til kommentar
jeg lurer på ett par ting:

1. fulgte det med kalibrerings dvd?

2. hvor fant du den til den prisen?

 

1. Ingen kalibrerings-dvd fulgte med nei.

2. Kjøpte den hos Datakjeden.

 

Bare en liten "advarsel"; så et bilde på et forum av en som hadde brukt den "pussekluten" som fulgte med. Han hadde fått små, men stygge, riper i skjermen, så den bør man kanskje passe seg litt for. Om det stemmer aner jeg ikke, men kanskje greit å ha det i bakhodet uansett.

Lenke til kommentar
jeg lurer på ett par ting:

1. fulgte det med kalibrerings dvd?

2. hvor fant du den til den prisen?

 

1. Ingen kalibrerings-dvd fulgte med nei.

2. Kjøpte den hos Datakjeden.

 

Bare en liten "advarsel"; så et bilde på et forum av en som hadde brukt den "pussekluten" som fulgte med. Han hadde fått små, men stygge, riper i skjermen, så den bør man kanskje passe seg litt for. Om det stemmer aner jeg ikke, men kanskje greit å ha det i bakhodet uansett.

 

For skjerm rens så burde dere skaffe monster screen clean. Den kluten som følger med er noe billig skvip!

Kallibrerings cd kan dere kjøpe på de fleste el-sjapper for rundt 250 kroner.

Lenke til kommentar
Kallibrerings cd kan dere kjøpe på de fleste el-sjapper for rundt 250 kroner.

 

Er det mye å hente i slike dvd`er? Joe Kane`s Digital Video Essentials f.eks?

 

 

det er ganske mye å hente på de fleste tv`r, men noen kommer med ganske bra instillinger rett fra fabrikk.

med en tv i den klassen hadde jeg påkosta den det lommerusket du må legge ut for en kal. dvd.

Lenke til kommentar

Du kan gå inn og endre det innlegget med den laaaange quoten, så ikke tråden blir så "lang" :)

 

Noen som vet hvordan man lagrer innstillinger på denne tv`n?

Hver gang jeg slår den på så hopper den tilbake til...ikke sikker, men virker som det er fabrikkinnstilling (har ikke kommet så langt som å skrive ned alle innstillinger jeg gjør enda).

 

Iallfall går den tilbake til Mode: Dynamic + en rekke andre innstillinger som slett ikke er etter min smak. Altfor høy kontrast bl.a.

Endret av cheeba
Lenke til kommentar

Vet ikke ang de forskjellige versjonene.

 

Fant en manual på norsk. Ikke hatt tid å studere den i detalj enda (er på jobb), men ser ut som det er den samme.

 

Bare høyreklikk på linken og "Lagre som...". Har slettet alle de andre språkene, så det er den norske som er igjen. PDF-fil.

 

Norsk manual

 

Blir det noe tull med den linken, så prøv denne (klikk på linken og last ned derfra);

 

Norsk manual

Endret av cheeba
Lenke til kommentar
jeg lurer på ett par ting:

1. fulgte det med kalibrerings dvd?

2. hvor fant du den til den prisen?

 

1. Ingen kalibrerings-dvd fulgte med nei.

2. Kjøpte den hos Datakjeden.

 

Bare en liten "advarsel"; så et bilde på et forum av en som hadde brukt den "pussekluten" som fulgte med. Han hadde fått små, men stygge, riper i skjermen, så den bør man kanskje passe seg litt for. Om det stemmer aner jeg ikke, men kanskje greit å ha det i bakhodet uansett.

Lenke til kommentar
jeg lurer på ett par ting:

1. fulgte det med kalibrerings dvd?

2. hvor fant du den til den prisen?

 

1. Ingen kalibrerings-dvd fulgte med nei.

2. Kjøpte den hos Datakjeden.

 

Bare en liten "advarsel"; så et bilde på et forum av en som hadde brukt den "pussekluten" som fulgte med. Han hadde fått små, men stygge, riper i skjermen, så den bør man kanskje passe seg litt for. Om det stemmer aner jeg ikke, men kanskje greit å ha det i bakhodet uansett.

 

Hei, har denne TV en 1:1 pixel?

På Datakjeden koster denne TV en minst 20 000, så jeg forstår ikke hvor du har fått den 15 000

Lenke til kommentar

Iflg testen i Hjemmekino så har den det. Har ikke sett noe i manualen som sier noe om det.

 

Den du tenker på til over 20.000,- er en annen modell.

Jeg kjøpte den som nå koster kr 18 131,- og har betegnelsen FXXC, men på tv`n min står det altså FXXU. Aner ikke hva forskjellen er :dontgetit:

 

Jeg betalte kr 15 074,- for den. Om det var et røverkjøp vil vel tiden vise :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...