Gå til innhold

gitar-tabs...


nord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har alltid brukt øra.

Men da jeg begynte å spille gitar var alt som fantes av tabs "VisPop" (eller noe i den duren).

Dette var altså før web hadde kommet igang. (!!)

Titta litt på tekstene på mxtabs og de så ut til å stemme.

Var egentlig det største problemet tidligere. Å finne ut hva i helheimen vokalistene sang.

 

En gang måtte bassisten stå med ryggen til, for han hadde teksta til Stairway trøkka på trøyeryggen.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Nja, tabs har nok vært tilgjengelig lenge før noen av oss ble født, så dere som bruker øra må ha titta feil vei ;)

 

Bruker tabs selv, rett og slett fordi det er enkelt. Slipper å bruke tid på å ta en sang via øret, hadde tatt meg evigheter. Strever for øyeblikket med å "lytte" ned "Home Coming", gitarintroen som spilles i starten av rambo: first blood, den er umulig å finne på nettet. Det tar sin tid.

 

Trenger ikke andre enn den:

www.ultimate-guitar.com

 

:p

Lenke til kommentar

( ta en varm drikk, eller tenk positivt når dette leses, ikke oppfatt det som defensivt etc. )

 

Har hatt Justin i min hule hånd i to år nå, sier ikke at en ikke skal øve hørsla, men med dagens travle verden er det greit å bare ha det foran seg, akkurat som konsertpianistene, de tar ikke akkurat et av Bach's verk på øret om de ikke er blinde og autister.

 

Det viktigste verktøyet en konsertpianist har er noteark. Det er jo en av de grunnlegende tingene de som lærer seg å spille piano lærer seg, å dekode noteark.

 

Det blir feil å si til en nybegynner at han ikke skal øve den relative pitchen, så jeg er for øving. Nå skal de sies at du bare quota den øverste setningen min, og ikke den der jeg faktisk skriver at jeg øver øra. Jeg kan dessverre ikke gjøre det med alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...