Gå til innhold

BK: Kan man få nok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Ening med PMnormal.

 

Men angående bildet, så vil jeg si, uten å være noen ekspert, at det kunne været gjort bedre. Feks er balgrunnen altfor lik den svarte/brente delen av sigarettpakken. Den forsvinner liksom.

 

Ellers mener jeg det er et motiv som illustrerer godt hva du prøver å 'formidle'.

Lenke til kommentar

Som prosjekt er det er god ide, og da er det mulig at bildet kan passe inn i en helhet.

 

Men på egne ben er det ikke veldig godt. Det som er å si, er vel allerede sagt.

 

Og to tråder på en dag, det må vi tåle. På en stille dag, ville jeg heller ikke protestert på en tredje.

 

Tom

 

edit: glemte en ikke

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

En brent sigarettpakke har jeg ikke sett før, og sammen med vinkelen og kontrastene vil jeg personlig erklære det som originalt! Men om det var et budskap du ville formidle, så tror jeg det gikk meg rett forbi. Jeg tenker at røyken spiser seg selv opp. Men jammen om jeg er sikker.

 

Litt på siden: hvis det var sigaretter igjen i pakken når du tente på må det ha luktet utrolig godt! Jeg var nær å begynne å røyke selv (et par på fest ble til et par alene og det igjen ble til en hel pakke alene) og da la jeg inn et bilde av tjæreråtne lunger som bakgrunnsbilde på mobilen for å minne meg selv på hvorfor jeg ikke skulle fortsette. Takke seg til "hamsterbleiene" :)

 

edit: Ved andre kikk legger jeg merke til bakgrunnen, som jeg nå ser er valgt med omhu. Den minner om og ser ut som tjære (asfalt?) og forsterker inntrykket. Jeg er ikke helt sikker på hva selve inntrykket er enda.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
For meg blir det nok litt for mye klisje å gjøre noe med en sigarettpakke for å få frem et anti-røyk budskap. Det fungerer ikke for meg, og fotografisk blir det ganske oppbrukt.

 

Du sier noe der. Det er en lite mystisk og spennende klisjè å brenne noe man tar avstand fra. Som flagg, logoen til et forhatt firma, bilder av ekskjærester og nå røykpakker. Derfor prøver jeg febrilsk å finne en annen måte å tolke bildet på. Jeg har ikke lykkes hittil.

 

edit: Når jeg leser min første post igjen ser jeg at jeg kan virke selvmotsigende. Jeg sier bildet er originalt og nå sier jeg det er en klisjè. Det jeg mente var at motivet og effekten (brent/svidd sigarettpakke) er nytt for meg og dermed originalt, men det å brenne noe for å vise at man tar avstand fra det er en klisjè. Jeg liker fortsatt bildet uansett. Jeg fikk meg en grublejobb med å se etter andre måter å tolke bildet på.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

He he. Jeg vet ikke helt hva du mener, men jeg tror det er morsomt.

Jeg tenkte vel mer at det å maltraktere en røykpakke skal være et slags standpunkt mot røyk. Det faller naturligvis sammen med brenning av flagg, bh (for vi som husker denslags), fengselsceller og alt annet man ikke liker. Det som er forsonende her er at kunstneren selv er røyker. Og da er det meste tillatt, til og med klisjeer som man griper til i ren desperasjon. Kos deg med røyken du. Bytt den i alle fall ikke ut med bleier. Du er da voksen....

Lenke til kommentar

He, he. jo, å brenne noe man ikke liker er vel litt klisjé. :blush: Men til mitt forsvar så tente jeg ikke på den for at jeg skulle ta bilde. Det så bare ut som ett slags motiv etter at jeg hadde tent på den..

 

Men tanken min rundt det med bildet var egentlig ikke sånn. Med å brenne det fordi man ikke likte det. Mer det absurde i at mens jeg satt og grublet på noe i kameraet så brant siggen opp av seg selv i askebegeret, mens pakken ikke gjorde det der den lå. Selvfølgelig ser jeg at det ikke er noen som helst sannsynlighet for at noen i det hele tatt kunne sett at det var sånne tanker jeg hadde. Men som jeg skrev, kanskje en motivasjon for meg selv fordi jeg jo vet hva jeg tenkte.. :hmm:

 

Men nok om det. Det var morsomt å lese det alle skrev. Jeg takker for kommentarene og anser meg som ferdig med dette bildet. Mens jeg tar meg en røyk så går jeg videre til neste tråd.

Lenke til kommentar

Forumet har et problem som alle andre fora også har, nemlig at vi som er aktive ofte har kjent hverandre i lengre tid. Nye forstår nok ikke det med en gang, men ofte er vi litt interne. Slik blir det nødvendigvis. Vi kan jo ikke forholde oss til hverandre som ukjente år etter år. Da blir det nødvendigvis noen som ikke skjønner at vi skrøner og tøyser litt med hverandre, og tar det vi holder på med på ramme alvor.

 

Det beste er nok at vi glemmer de nye i slike sammenhenger, og fortsetter med våre interne jokes. Vi er her for å ha det hyggelig, og da kan vi ikke ta hensyn til at noen falle av lasset i enkelte tråder. Så lenge vi har det gøy sammen synes jeg at vi skal gjøre det, og la små missforståelser være slik de er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...