Gå til innhold

Valget, 32" Tatung eller 37" HANNspree?


Anbefalte innlegg

Heisann. Nå sitter jeg her igjen, og denne gangen skal jeg velge meg en ny LCD til hovedsaklig PS3 og litt video, som igjen vil bli spilt av via nevnte PS3.

Jeg har ikke tenkt å bruke mye penger på TV i denne omgangen. Jeg har heller ikke kjempegod peiling på TV, derfor spør jeg dere om litt hjelp til å velge mellom de to jeg har sett meg ut. Bare for å ha det sagt. Jeg er klar over at jeg har valgt de billigste apparatene. Og jeg er klar over at jeg kunne fått bedre TV dersom jeg la mer penger i dem. Men det er disse to jeg har sett på, og disse to jeg ønsker en anbefaling mellom. Selv om størrelsen er forskjellig på dem, så har jeg mulighet til å avpasse sitteavstand, så dette er ikkeno problemområde. Skjermene er som følger:

 

1: Tatung 32" LCD-TV V32MCAK

2: HANNspree 37" LCD-TV Xv37

 

Når det gjelder utganger og behov for dette dekker begge apparatene mine behov. Det jeg her derfor er mest ute etter, er hvem som gir mest for pengene, og hvem som sannsynlig vil gi meg de beste bildene og opplevelsene for de skarve lappene jeg putter i dem. Igjen, jeg er klar over at jeg må leve med noe lavere kvalitet fordi jeg er gjerrig for øyeblikket, men ønsker å vite mest mulig om de. Jeg har forøvrig lest en del om apparatene, Tatung apparatet har jo blant annet en enorm tråd her på forumet. Når det gjelder HANNspree'en så er det mindre med info om denne, men har lest noe om den på enkelte engelske forum, uten at jeg har klart å velge mellom dem. Jeg spør derfor dere alle etter råd, kritikk og ros angående disse to valgene.

 

På forhånd takk til dere som tar dere tid til å hjelpe meg med dette.. :)

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderte de samme for sju måneder siden da jeg kjøpte Tatung. Jeg så begge i en Datakjedebutikk, var ikke et øyeblikk i tvil. Tatung 32" hadde best bilde, Hannspree 37" hadde et ullent uskarpt bilde, selv når den viste noe menyer fra en spillkonsoll, altså en digital kilde, jeg tror den var koblet til med HDMI. I en annen Datakjedebutikk hadde jeg også sammenliknet fjorårets 32", 37" og 42" i Tatungs MCGI-serie, og der var også inntrykket at 37" falt gjennom med et mer uklart bilde enn de to andre. Jeg mistenkte at 37"-panelet som Tatung selv produserer, og mye sannsynlig også brukes av Hannspree, ikke var helt på høyde med Tatungs 32" og 42"-paneler.

 

Men dette var for over et halvår siden. Det er ikke sikkert at Hannspree bruker samme panel nå som i fjor, og jeg anbefaler deg å prøve å finne disse TV-ene i en butikk og se selv om du synes den ene har bedre bilde enn den andre.

 

Dessuten var det en grunn til som gjorde at når jeg skulle velge mellom to "ukjente" merker følte meg litt tryggere på Tatung enn Hannspree: Det var lett å google hvor Tatung var fra (Taiwans største produsent av elektriske og elektronsike priodukter grunnlagt 1918), hvor TV-en ble produsert (Tsjekkia for det europeiske markedet) og hvem importøren var (Nordic AS, Lysaker, som også raskt svarte på mail med spørsmål om de snart skulle lansere nye modeller) og hvem som reparerer (Anovo, Lillestrøm). For Hannspree stoppet funnene med at hovedkontoret var i Tyskland, ingen spor av norsk importør eller serviceapparat. Men som sagt, dette var for et halvt år siden, og Hannspree har sannsynligvis et ettermarkedapparat i ryggen selv om jeg ikke klarte å finne det.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Jeg fant heller ikke særlig mye om HANNspree på nettet. Noen engelske forum ga den ganske gode skyssmål, men det at jeg finner lite om den i Norge gjør meg litt skeptisk til dette. Tatung har fått enormt mye skryt til å være billig, og det virker som om importøren er seriøs, og aktiv selv her på forumet. Har desverre ingen butikk i nærheten for å se på de, så velger litt "i blinde". Faller mer og mer mot Tatung. Takk for din mening :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...