Gå til innhold

Hva bør man ha gjort før man fyller 18


arildoaim

Anbefalte innlegg

Man er ikke et barn når man er 17,5 år heller. Og man er ikke voksen når man er 18 .

 

Jeg fyller snart 23. Ansvar er noe som kommer krypende etterhvert. Første ekstrajobb. Ferdig med videregående. Studier. Første fulltidsjobb. Første samboer. Første barn. +++ . Man sitter ikke der på 18 årsdagen sin og får en haug med ansvar i henda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dagen før du blir 18 må du prøve å kjøpe øl, og selvfølgelig bli spurt om leg så lage en stor lang krangel med personen i kassen og sjefen som kommer springende! Så kommer du tilbake dagen etter (når du er blitt 18) og klager over servicen på butikken å du sier du vil ha en unnskyldning og erstatning.
Alle under 23 må vile lagg;)

Alle over må vise om dem blir spurt :)

 

En ting som kanskje er lurt og gjøre før man er 18, er vel og gå på ting for barn (bare undner 18).

Om det finnes noe serlig morro sånn vet jeg ikke :p

Lenke til kommentar

Man blir ikke arrestert dersom man ikke viser legitimasjon uoppfordret ved kjøp av alkohol ;) Det er vel mer slik at det er enklere for den som skal kontrollere, så slipper vedkommende å spørre. Hvis den i kassa ser/vet at den som skal kjøpe alkohol er over 18, så driter de i om vedkommende ikke viser leg uoppfordret eller ikke

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Man blir ikke arrestert dersom man ikke viser legitimasjon uoppfordret ved kjøp av alkohol ;) Det er vel mer slik at det er enklere for den som skal kontrollere, så slipper vedkommende å spørre. Hvis den i kassa ser/vet at den som skal kjøpe alkohol er over 18, så driter de i om vedkommende ikke viser leg uoppfordret eller ikke
Joda, kan stemme det. MEN, det kommer vel mye ann på hvem som er bak kassa.

Hørte på radioen at en 60åring eller noe ikke fikk kjøpe røyk pga han ikke hadde legg.

Du kan ta flysertifikatet når du er 17, kapre et SAS-fly på vei til Kreta, og så kreve penger og ingen straffeforfølgelse - hvis ikke krasjer du hele dritten og det blir LOST all over again.

 

Om det går galt og de skulle straffe deg er du hvertfall ikke 18 år, hvor stor kan straffen være? :)

du blir straffet, siden du er over 15 år, som er lavalderen for straff (i teorien).

Du vil nokk sitte mange år i fengsel til tross for alderen.

Lenke til kommentar
Dagen før du blir 18 må du prøve å kjøpe øl, og selvfølgelig bli spurt om leg så lage en stor lang krangel med personen i kassen og sjefen som kommer springende! Så kommer du tilbake dagen etter (når du er blitt 18) og klager over servicen på butikken å du sier du vil ha en unnskyldning og erstatning.

Da blir du nok eid selv, for de kan bare se på datoen du ble 18. Og da hadde de jo rett dagen før ;)

Hmm, det tror ikke jeg funker men vist du drar til butikken dagen du blir 18 uten legg og vil kjøpe så nekter de deg, så kommer du tilbake nestedag med legg og viser at du var 18, det kan funke! Det tror jeg at jeg skal gjøre xD

 

Nei.. Noe man bør ha gjort før man er 18.. Det er vel egentlig bare og gjøre ting man ikke har lov til før man for lov.. =P Det skal jeg gjøre hvertfall.

Lenke til kommentar
Hmm, det tror ikke jeg funker men vist du drar til butikken dagen du blir 18 uten legg og vil kjøpe så nekter de deg, så kommer du tilbake nestedag med legg og viser at du var 18, det kan funke! Det tror jeg at jeg skal gjøre xD

Dust. Om det ser ut som om du ikke har hår på tissen skal du vise legg uansett. Butikken er forpliktet til å be om leg hvis du ser ut som om du er under 23. Om du "glemmer" leggen, og kommer tilbake for å kjefte dagen etter viser du deg bare frem som en barnslig fjortiss.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg kjeder meg, her er noen forslag:

 

Kle deg opp i litt ordentlige klær, gå i en finere bar, og bestill en Cognac (fordi det er utrolig morsomt)

 

Kjøp alkohol (det er aldri like gøy å kjøpe etter det er lovlig)

 

Drikk deg sørpe full sammen med gode venner (fordi alle trenger å ha vært overstadig beruset minst en gang, og jo tidligere man er ferdig med det jo mindre bakfull blir du dagen etterpå - bare husk på at det må være gode venner du kan stole på)

 

Forelsk deg (fordi den flyktige forelskelsen man får i 14-16 års alderen er noe man kommer til å tenke tilbake på med sursøte følelser - og tro meg, du kommer til å lengte tilbake til å være ti og det eneste du trengte for å få deg kjæreste var å spørre på noen :p)

 

Forsøk deg på de mest avanserte triksene i det du bedriver (snowboard, skating, wakeboard, twintip, whatever) - fordi skader ofte blir langt verre når man er litt eldre

 

Overnatt hos kjæresten - det er noe skikkelig wierd å overnatte i samme hus som kjærestens foreldre, men man må liksom ha gjort det

 

Vinn noe i en eller annen sport - det føles (antageligvis - har ikke kommet så langt ennå) godt når man er for gammel til å vinne noe mer.

 

hmmm.. det må da være mye mer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...