Gå til innhold

Er dame/herre-toalett diskriminerende?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg forstår ikke hvorfor et toalett ikke bare kan være et toalett, akkurat som hjemme. Man er jo inne i avlukke når man gjør sitt alikevel, og det å vaske hendene er vel ikke akkurat noe som man trenger å skjule for motsatt kjønn??

 

Er visst noe med lyder og lukt slik jeg har forstått det. Ikke at jeg helt ser problemet jeg heller.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvorfor et toalett ikke bare kan være et toalett, akkurat som hjemme. Man er jo inne i avlukke når man gjør sitt alikevel, og det å vaske hendene er vel ikke akkurat noe som man trenger å skjule for motsatt kjønn??

 

Er visst noe med lyder og lukt slik jeg har forstått det. Ikke at jeg helt ser problemet jeg heller.

Jeg tror problemet ligger mye i tittere osv. for.eks så er det veldig normalt med avlukk på et toalett.

Hadde jeg vært jente hadde nok ikke jeg vært komfortabel med å være på et toalett med andre gutter.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvorfor et toalett ikke bare kan være et toalett, akkurat som hjemme. Man er jo inne i avlukke når man gjør sitt alikevel, og det å vaske hendene er vel ikke akkurat noe som man trenger å skjule for motsatt kjønn??

 

Er visst noe med lyder og lukt slik jeg har forstått det. Ikke at jeg helt ser problemet jeg heller.

Jeg tror problemet ligger mye i tittere osv. for.eks så er det veldig normalt med avlukk på et toalett.

Hadde jeg vært jente hadde nok ikke jeg vært komfortabel med å være på et toalett med andre gutter.

 

Det er vel ikke problem i dag siden dagens avlukker er stort sett hele rom. Gammeldags med vegger på stylter som ikke rekker til taket, i dag

 

Lager kvinner andre do-lyder enn menn...?

Lenke til kommentar

Tror det meste har blitt sagt, men her er mitt syn:

 

Menn:

-> Herretoalett

 

Kvinner:

-> Dametoalett

 

Intet- og tvekjønn:

-> Se på deg i speilet. Gå inn i den dassen som er for det kjønnet som ansiktet ditt likner mest på.

Du skal jo ikke vise fram "penina"en din. Har du ansiktet til en mann, kan du føle deg trygg på at ingen vet hva du har mellom beina.

 

Menn i damedrakt, som er så DÅRLIG kamuflerte at man skjønner tegninga:

Da ER du mann, og skal bruke mannedassen.

 

Menn i damedrakt, så godt sminket at folk blir lurt:

Bruk damedassen. Hvis folk lar seg lure, stiller de ingen spørsmål.

 

 

DENNE MÅ SEES!

Endret av Tordenknoll
Lenke til kommentar

I denne videoen får du se en vakker kvinne fjerte:

 

(Moderatorer: Denne er ikke sensur-materiale. Det er faktisk Mythbusters.)

 

PS. Om skoler har pissoar? Jepp, det har de.

Ungdomsskolen jeg gikk på hadde det vi kallte "pisserenna". Det var en hel vegg der man kunne pisse uten å bomme. Plass til at 5 mann later vannet samtidig.

Pissoar er tidsbesparende, både for han som tisser, og for de som slipper å vaske en tilgriset doskål. Det betyr mindre bortkastet tid, såpe, vann og strøm. I disse miljøtider er dette et sterkt argument.

 

Men mannfolk vil ikke bruke pissoar hvis det er kvinner der, selv om de bare ser ham bakfra. Og tenk om det kommer inn små jenter og vil se utstyret? Veien til en uskyldig tiltale for pedofilt overgrep er kort.

 

Til slutt: De som setter opp pissoarer må lære seg at plassering er alt. Man vil ikke bruke pissoaret hvis det står veldig sosialt til. Selv om det er et pissoar i et mannetoalett, skal ingen kunne se annet enn ryggen din. Sett opp skillevegger, så de som vasker hendene ikke har fritt innsyn i buksesmekken.

Endret av Tordenknoll
Lenke til kommentar
Men mannfolk vil ikke bruke pissoar hvis det er kvinner der, selv om de bare ser ham bakfra. Og tenk om det kommer inn små jenter og vil se utstyret? Veien til en uskyldig tiltale for pedofilt overgrep er kort.

 

Bare å ha pissoarer i båser slik som dassene er, så er det problemet løst, tror faktisk mannfolk ville likt det uansett om det var på herretoalettet elller på unisex-toalett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...