Gå til innhold

Passer dette Hovedkortet og 2x HD 4850 eller HD 4870 i Crossfire?


Anbefalte innlegg

Her er min handlevogn

Så spørsmålet er om det hovedkortet er passende for 2x HD 4850/4870 i Crossfire?

 

Og yter 2x 4870 mye er enn 2x 4850 i forhold til pris/er 2x HD 4870 verdt pengene mellom 2x 4850?

 

Vil jeg kunne utnytte 2x HD 4870 med mitt system (se handlevognen), eller er 2x HD 4850 mer passende?

 

Skjermoppløsningen blir 1680x1050 med "Samsung Syncmaster 226BW"

 

Takker for alle seriøse svar :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir ikke noe problem med hovedkortet, det er et x48 kort, så da har du 2 16xPCI-e slots (mot P45/P35 sine 2 8xPCI-e slots, selvom dette ikke skal begrense så veldig mye).

Resten er jeg ikke helt sikker på, men du vil få fullt utnytte av to 4870 kort på systemet ditt, så hvis ikke penger er et problem ville jeg gått for 2 stk HD4870 kort.

Lenke til kommentar

Tror du 4870 synker mye i pris?

 

Kan desverre bare kjøpe et 4850 nå, men har tenkt på et til 4850, eller 2x 4870 hvis systemet klarer det.

 

Siden jeg skal kjøpe i Juli/August pga. da kommer den nye versjonen av Vista Ultimate Retail, så kjøper resten da og, siden de synker sikkert mye, enn hvis jeg bestiller nå.

 

Men vet/hva tror du 4870 ligger på i slutten av Juli/Starten av august?

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Tror ikke prisene på HD4870/4850 kommer til å synke på en stund, ettersom de allerede er de kortene man får mest prenger/ytelse for til og med i CrossFire hvor de konkurerer med nVidias største til en mye billigere penge.

Det du eventuelt kan gjøre da er å kjøpe 1 HD4870 og så kjøpe enda ett når du får penger til det.

En annen ting er at nVidias topp-kort kommer til å synke i pris nå siden de blir utkonkurert av ATI sine nye kort.

Prisfallene vil skje på nvidias side i den nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Hvis jeg vil ha mest ytelse til minst penger, er det smartest å kjøpe et HD 4870 nå, og et til jul, eller å kjøpe GTX 280?

 

Håper jo at 2x HD 4870 er best, fordi da for jeg et bra kort nå, og enda bedre til jul :)

 

Så er det smarteste å kjøpe et HD 4870 nå, også oppgradere til et likt om en stund?

Lenke til kommentar

Mest penger for ytelse mellom gtx280 og hd4870 er helt klart hd4870.

Men ang. Hadde jeg vært deg ville jeg egentlig gått for 2 stk. hd4870 siden de koster mindre og kommer til å yte bedre med fremtidige drivere (ATI slipper driver hver måned).

Kjøp ett HD4870 nå, det ligger ikke langt bak GTX280 heller, og så kjøper du ett til når du har råd/prisen har sunket.

Lurer du på noe mer kan du egentlig bare søke forumet, det er evig med GTX280 vs. HD4870(CF) tråder her;)

Ang. ping i CS, for å fikse det må du inn i console og tweeke på raten, packageraten og updateraten, eller en lettere løsning; Gå inn på options og velg network eller noe, så velger du det som passe din linje best og spillet gir deg det beste den klarer. (Har ikke gjort det på lenge, heller ikke spillt på en stund;))

Lenke til kommentar

Ja, hadde tenkt på et HD 4870 nå, og et til i Corssfire til jul.

 

Skal ikke bare spille CS, skal også spille COD4 og nyere spill.

Denne maskinen er så gammel at den ikke klarer COD4, så derfor har jeg ikke så mange avanserte spill her nå, men skal såklart kjøpe fler etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...