Gå til innhold

AoC: Har jeg noe å glede meg til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nærmer meg level 40 på barbaren min, men allerede nå begynner min illusjon om et flott spill å svekkes. Jeg er i et godt laug med stor guild village og hele pakka. Lauget er til og med norsk!

Men som en barbar vet jeg at jeg egentlig ikke har de flotteste rustningene og hjelmene. Det virker som om jeg har hatt de samme rustningene helt siden Tortage, mens alle Soldier-klassene løper rundt med flotte og prydede rustninger med tøffe og design-lekre romerske hjelmer med skjold og alt. Jeg står igjen med min tve-eggede øks og en støgg fille rundt brystet mitt. Og alle level 70 barbarer som jeg møter ser jo helt like ut som meg! Og når jeg trodde at kaka var sønderknust, blir også også brusen som jeg kjøpte for 1i94014 kroner på Rema 1000, ødelagt når jeg får vite at barbarian er totalt underpowered i forhold til alle de andre klassene, som i tillegg får de tøffeste tinga. Er dette en straff?

Jeg valgte barbarian fordi jeg velger å gå ze Conan-way. Conan er barbar - jeg er barbar - Conan er hovedfiguren a là den beste krigeren i universet - jeg er det? Tro'kke det.

Får jeg noensinne en litt tøffere rustning som kan anytde at jeg er litt høyere level enn level 0,00? Og hva med at den jævla magiker-overpower dritten der alltid feige magikere skal være de beste fordi de tar Frostbolt-ish angrep med 2 sekunders casting-time som critter 50% av livet ditt?

Og til slutt, hva med mounts? Mounts har vel alltid vært noe man gleder seg til i spill som World of Warcraft og lignende. Men nå blir jeg fortalt at det ikke er noen vits i å ha en mount fordi hele Hyboria er fuckings instanca, noe som fører til at jeg egentlig ikke trenger noen mount, men heller bare løper til de folka ved kjerrene som befinner seg overalt og blir sendt via en loading screen til et sted langt, langt borte. Det eneste stedet jeg måtte trenge en mount, er vel når jeg skal komme meg fram til raids og lignende? Er det alt? Ok, galoppere rundt i byene, det er vel mer for pryd.

Jeg er "litt" opprørt over det hele, men jeg ser såklart at spillet har potensiale.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Stikk på AoCMovies.com og sjekk ut et par Barbarian PvP filmer der. ;)

De er kanskje ikke så gode på lav level, men de er kjekke å ha seinere på level 80 ettersom de er en av de klassene med høyest burst dps, noe som er kjekt for PvP.

For min del så bryr jeg meg lite om utseende, men det jeg har sett av i endgame, så er det da mye stilig rundt om kring.

Mounts brukes da hele tiden innenfor de forskjellige sonene. Se for deg å løpe imellom Conalls Valley med og uten hest. Man tjener endel tid på dem. Kjøp så Swift horse, og man tjener 3x tid på å bruke dem. Man vil også gjøre 3x dmg fra mounted combat pga farten demmes.. ;)

Endret av o(O)phus
Skrevet

Alle cimmerianere er barbarer... Når man snakker om Conan som barbar så snakker man om at han kommer fra et usivilisert folk(cimmerian), ikke om hans "klasse". For ordens skyld så kan man ikke putte Conan inn i en klasse kategori siden han var "master of all trades", bortsett fra magi da såklart :).

Å legge inn "barbarian" som klasse viser bare at Funcom ikke har peiling.

Sorry to break your illusion.

Når det kommer til mount så er det jo kjekt å ha for å forflytte seg mellom de forskjellige "vognene" du snakker om. Spes kjekt å ha når du skal krysse Poitain.

Men spillet blir for ordens skyld kjedligere jo høyere opp i level du kommer, så du har egentlig ingenting å glede deg til...

Skrevet

Hvorfor folk som har sluttet å spille spillet komenterer noe mer skjønner jeg heller lite av. Nei spillet blir bedre jo høyere i level du kommer er min mening. Og jeg har nok opplevd en del mer av spillet enn deg toeblast, så mine ord veier kanskje litt mer enn dine? ;)

Skrevet
Hvorfor folk som har sluttet å spille spillet komenterer noe mer skjønner jeg heller lite av. Nei spillet blir bedre jo høyere i level du kommer er min mening. Og jeg har nok opplevd en del mer av spillet enn deg toeblast, så mine ord veier kanskje litt mer enn dine? ;)

Så man må spille et spill for å kunne kommentere det?

Han spør om han har noe å glede seg til. Jeg tviler da sterkt på at han vil få noen nyanserte svar fra "stor fans" som ennå spiller spillet.

Jeg påpeker også en "feil" i posten hans hvor han snakker om at Conan tilsvarer klassen "barbarian". Som en Conan fan i over 15år føler jeg da å kommentere dette siden det i mine øyner er feil.

Hva vet du om hva jeg har opplevd Oophus? Jeg var den femte personen som nådde level 80 på Battlescar, jeg har gjort alt av 6 mans instancer og jeg har drevet med end game raiding som jeg fant veldig kjedlig(WoW bare enklere). Jeg drev også med en del PvP i Khesatta og jeg har maxet Armorsmithing frem til T2 armorssmith kravet. Det eneste jeg ikke har opplevd er Siege Warfare som for øyeblikket er forbeholdt en liten elite av spillerne som spiller på Fury. Så hva har du opplevd som jeg ikke har opplevd?

Du kan jo forklare hva som blir så mye bedre på høyere levels? Grinding? Dårlig utførte instancer? End game raiding? Et godt utført PvP system or casual gamers? Balanserte klasser?

Skrevet (endret)

Om du vil ha en melee dps klasse så holder du deg til barbaren din. Vær glad du ikke rullet en Assassin ;)

Conquerer er jo et alternativ, men.. nei!

Endret av bamsefar
Skrevet
Men spillet blir for ordens skyld kjedligere jo høyere opp i level du kommer, så du har egentlig ingenting å glede deg til...

Alikevel har jeg lagt spesielt merke til rantingen din i 3 av 4 tråder jeg har vært innom idag. Tafatt.

Skrevet
Alikevel har jeg lagt spesielt merke til rantingen din i 3 av 4 tråder jeg har vært innom idag. Tafatt.

Jeg har postet i 2 tråder på AoC forumet i dag. I den ene av dem så kommenterer jeg feilinformasjon anngående intelligence. Er det ranting å rette på feilinformasjon?

Skrevet
Så man må spille et spill for å kunne kommentere det?

Nei, men som jeg sa, jeg skjønner ikke hvorfor du gidder bruke tiden din på noe du ikke liker.

Jeg påpeker også en "feil" i posten hans hvor han snakker om at Conan tilsvarer klassen "barbarian". Som en Conan fan i over 15år føler jeg da å kommentere dette siden det i mine øyner er feil.

Det å si at Conan var en barbar blandt meget mer er da ikke noe mindre galt enn å si at han er en Conqueror.

Hva vet du om hva jeg har opplevd Oophus? Jeg var den femte personen som nådde level 80 på Battlescar, jeg har gjort alt av 6 mans instancer og jeg har drevet med end game raiding som jeg fant veldig kjedlig(WoW bare enklere). Jeg drev også med en del PvP i Khesatta og jeg har maxet Armorsmithing frem til T2 armorssmith kravet. Det eneste jeg ikke har opplevd er Siege Warfare som for øyeblikket er forbeholdt en liten elite av spillerne som spiller på Fury. Så hva har du opplevd som jeg ikke har opplevd?

Ettersom du har sluttet å spille for litt siden, så vil jo det si at du sluttet å spille før folk flest ankom level 80 med sin toon. Det at det er kjipt i endgame mer eller mindre aleine er vell ikke så rart, er det?

Var du medlem av noen guild? Hvis ikke så passer du rett og slett ikke til spillet ettersom mye av spillets fokus ligger rundt det å spille med andre. Dog det ligger jo litt i navnet MMOrpg. Så raidingen er enklere enn i WoW, og dette fant du ut av før du sluttet for hvor mange dager/uker siden? Isåfall, vil jeg vite navnet på guildet du er medlem i, for sjansen er da stor for at dere hadde World Firsts, noe jeg tviler endel på.

Du kan jo forklare hva som blir så mye bedre på høyere levels? Grinding? Dårlig utførte instancer? End game raiding? Et godt utført PvP system or casual gamers? Balanserte klasser?

Selve spillerbestemte endgame opplegget er jo det som starter i endgame. Det at guilds kjører events hender som oftest i endgame. PvP-minigames er meningsløst før man når endgame. Sonekontrollering skjer i endgame.

AoC handler ikke om 1on1, så nei, man finner ikke klasser som gjør det like bra solo som andre enkelte klasser. Men i mass-PvP så har enhver klasse noe å tilføye sin gruppe.

Grinding er noe man ser i absolutt ALLE MMOs da dette ligger i sjangerens natur. Spillet skal aldri slutte, og hvordan skal det foregå uten en eller annen form for grinding. Dog, eneste "grindinga" jeg har holdt på med er å sanke ressurser til guilden, noe en jo ser resultatet av.

I

Skrevet (endret)

@toeblast

så det du mener er at bugs er det som gjør at end-game er så kjipt? skal bli fikset snart.

også pvp og andre ting skal få mer innhold før slutten av juni.. som betyr mandagens patch :)

synes bare at det fremdeles er litt tidlig å dømme spillet, ettersom det vil skje store endringer i løpet av de neste månedene.

Og det at funcom lagde klassen "barbar" var vel at de måtte ha noe som folk kunne kjenne igjen som "conans klasse" og da måtte de selvfølgelig kalle den barbarian, i og med at det er det folk flest kjenner conan som. Og conan "tilsvarer" klassen barbar mer enn han "tilsvarer" andre klasser, da andre klasser er mer magi/heavy-armor orientert, og conan var ikke magiker, og han var ikke kjent for å kle seg i noe mye mer enn "cloth" ;)

Det er vel få historier om "Conan - Bueskytteren", og selv om han var tyv en stund, kan man ikke kalle han en assassin ;)

Men er litt enig i at funcom ikke burde kalt en klasse for barbarian.

Blir litt rart med "Cimmerian - Barbarian" da dette mer kjennetegner folkeslaget.:)

Endret av Redalon
Skrevet
Ettersom du har sluttet å spille for litt siden, så vil jo det si at du sluttet å spille før folk flest ankom level 80 med sin toon. Det at det er kjipt i endgame mer eller mindre aleine er vell ikke så rart, er det?

Var du medlem av noen guild? Hvis ikke så passer du rett og slett ikke til spillet ettersom mye av spillets fokus ligger rundt det å spille med andre. Dog det ligger jo litt i navnet MMOrpg. Så raidingen er enklere enn i WoW, og dette fant du ut av før du sluttet for hvor mange dager/uker siden? Isåfall, vil jeg vite navnet på guildet du er medlem i, for sjansen er da stor for at dere hadde World Firsts, noe jeg tviler endel på.

Du vet når jeg sluttet også du..

Var med i RR, største guilden på servern. Har Battlescar noen world firsts? Følger du ikke med i det hele tatt du som har så mye erfaring? BS har en mye mindre spillerbase enn Fury og det er derfor vanskelig å konkurrere om world firsts.

Men for ordens skyld hadde RR både server first guild, guild city, player to 80 og server first Yakhmar og Vistrix bestod stort sett av folk fra RR. Blir også trolig første guild som får Battlekeep også. Så er det noe mer du tviler på?

Selve spillerbestemte endgame opplegget er jo det som starter i endgame. Det at guilds kjører events hender som oftest i endgame. PvP-minigames er meningsløst før man når endgame. Sonekontrollering skjer i endgame.

AoC handler ikke om 1on1, så nei, man finner ikke klasser som gjør det like bra solo som andre enkelte klasser. Men i mass-PvP så har enhver klasse noe å tilføye sin gruppe.

Grinding er noe man ser i absolutt ALLE MMOs da dette ligger i sjangerens natur. Spillet skal aldri slutte, og hvordan skal det foregå uten en eller annen form for grinding. Dog, eneste "grindinga" jeg har holdt på med er å sanke ressurser til guilden, noe en jo ser resultatet av.

Vil man ha spillerbestemt endgame så finnes det i mine øyner mange bedre spill. EVE for eks hvor man faktisk kan ta kontroll over soner og ikke bare "late som" ala AoC.

Du liker tydeligvis å grinde ressurser for å kunne bygge Battlekeep. Om du liker å kaste bort mange titalls timer på å samle ressurser for å kunne drive med siege PvP så skal du få lov til det. Det gjør ikke AoC til et underholdende spill i mine øyner.

Dessuten snakket jeg om level grind. WoW hadde ikke en level grind ala AoC, så nei det er ikke noe alle MMO spill har.

@toeblast

så det du mener er at bugs er det som gjør at end-game er så kjipt? skal bli fikset snart.

også pvp og andre ting skal få mer innhold før slutten av juni.. som betyr mandagens patch

synes bare at det fremdeles er litt tidlig å dømme spillet, ettersom det vil skje store endringer i løpet av de neste månedene.

Det er utførelsen av spillet generelt sett som gjør spillet kjipt. Hvor har jeg nevnt bugs?

Skrevet

Sorry, bare gikk ut fra det.. men som sagt, AoC kommer til å se mye mer drastiske endringer i løpet av de første månedene enn mange andre mmo's har, siden det fremdeles ikke er helt ferdig...

Skrevet

Ja, og jeg er enig. Jeg er også takknemlig for at toeblast rettet på meg. Jeg liker Conan, men jeg har bare lest et fåtall av de mange bladene og fått et inntrykk av at han er barbar, og siden Barbarian tilsvarer det mest riktige ovenfor hans kriterier, valgte jeg det. Og er glad for at jeg ikke valgte Assassin.

Men det om at en fyr solgte og tjente 13 gull eller noe, interesserer meg. Hvordan?

Og en annen ting plager meg. De samme tingene, mest bracers, wrists og shoulders dropper hele tiden, og de har droppet helt siden Tortage. De har nesten helt like stats hele veien, og det plager meg litt at jeg ennå må bruke ting og tang som jeg har funnet i level 10-området, og at ting som dropper i level 32 og oppover, ofte er dårligere enn level 10-ting. Jeg har til og med hørt at noen level 50-ting er bedre en enkelte level 80-ting.

Det blir jo naturligvis feil.

Skrevet (endret)
Og en annen ting plager meg. De samme tingene, mest bracers, wrists og shoulders dropper hele tiden, og de har droppet helt siden Tortage. De har nesten helt like stats hele veien, og det plager meg litt at jeg ennå må bruke ting og tang som jeg har funnet i level 10-området, og at ting som dropper i level 32 og oppover, ofte er dårligere enn level 10-ting. Jeg har til og med hørt at noen level 50-ting er bedre en enkelte level 80-ting.

Det blir jo naturligvis feil.

Når det gjelder items så har de en minimal effekt borsett fra når de har +hp/mana stats så det er egentlig ikke noe man bør fokusere så veldi på. FC sa de skulle lage et lite item centric spill, og de har de på en måte gjort også selv om noen kanskje vil påstå at de har tatt litt vel hardt i. Og ja, noen level 50 items kan oppfattes som bedre enn level 80 items. Dette gjelder for eks items som dropper i Oasis of Zaara, en instance hvor mobs skalere med level og items får "dårliger" stats :p.

I PvP for eks har items ingen effekt, dette er dog greit iom at de ikke skaper ubalanse mellom spillerne.

Endret av toeblast
Skrevet

Synes det er litt rart å ikke lage et item-basert mmo.. gir ikke det hardcore spillere mindre grunn til å bli? Er ikke noe artig å raide hvis man ikke får noe man kan gå å briefe etterpå :)

Skrevet
Synes det er litt rart å ikke lage et item-basert mmo.. gir ikke det hardcore spillere mindre grunn til å bli? Er ikke noe artig å raide hvis man ikke får noe man kan gå å briefe etterpå :)

De dropper class spesific drops til alle klasser i end game instancene, men de har for øyeblikket ganske liten effekt som sagt. Ta +20 unholy damage for eks, man skulle tro det la til +20 skade til min/max damage på unholy spells men det gjør det altså ikke. Effekten er så liten at man knapt merker den.

Skrevet
Og blir ikke alle da til slutt nokså like?

jo, det og ... blir som på guildwars, med armor-sett :ermm: håper ikke at det blir tilfelle men.. hvertfall ikke når funcom har lagt så mye arbeid i character-creation, og hver spiller sin "unikhet"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...