Gå til innhold

BK: Tilfeldig sommerfugl på notater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker godt linjen på notatene, den gir øynene mine en slags vei over bildet. Insektet har en fin fokus, men hunkjønnet i bakgrunnen er en forstyrrende faktor.

Jeg føler bildet, som forøvrig tittel også tilsier, er et meget tilfeldig bilde uten noe mer.

Det gir meg velig lite, men en god start.

Mvh Luze

Lenke til kommentar
Det var et nydelig bilde. Komposisjonen, fargene, fokuseringen var vellykket. Kan du gi litt info om objektiv og innstillinger? (EOS 400D er "snilt" kamera ja... :yes: )

RandiA

 

Vel.

 

Objektivet er EFS 18-55mm, det fulgte med kameraet da jeg kjøpte det (skal invistere i noe bedre etter hvert :) ).

 

Husker ikke innstillingene, bare at jeg hadde på auto modus. Men det skal også sies at jeg er ganske ny i dette feltet... ;)

Lenke til kommentar
Insektet har en fin fokus, men hunkjønnet i bakgrunnen er en forstyrrende faktor.

Det er umulig å ikke være enig i det første, men det med hunnkjønnet er jeg så uenig i som det er mulig å være. Kvinnen i bakgrunnen studerer sommerfuglen, og hever bildet over det å være et kjedelig artsbilde. Fotografisk sett er det ikke perfekt, men det forteller en historie på en så god måte at bildet til slutt er ganske bra.

Lenke til kommentar
Kvinnen i bakgrunnen studerer sommerfuglen, og hever bildet over det å være et kjedelig artsbilde.

 

Vel, hvis kvinnen hadde vært en liten tanke mindre bluret kan jeg absolutt si meg enig. Men slik som det er nå, med så stor kontrast mellom den lyse forgrunnen og den mørke kvinnen blir det ikke en innertier for min del.

Mvh Luze

Lenke til kommentar

At kvinnen er mørkere er egentlig en fordel, slik jeg ser det. Problemet er at det at bakgrunnen til høyre for henne er helt hvitt (uttbrent?). Hadde den bakgrunnen vært av en nøytral, mørk farge/tekstur; så hdde selve bildet blitt mye sterkere. For resten av bildet er helt topp, synes jeg.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...