BS10 Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Hei Jeg har ett problem med conan. NÅr jeg har spillt en stund krasjer det bare med melding om att out of memory og noe om memory manager. Jeg har 4 gb og fullt oppdatert vista. Noen som har peiling hva problemet er? Lenke til kommentar
Stianlol Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Under Vista 32-bit: 1. Under Vista 32-bit go START 2. Navigate to programs...etc until you see a black icon named "command prompt" 3. rightclick it and select: run as administrator. A big black box appears 4. In the big black box, type the following command: BCDEDIT /Set IncreaseUserVa 3072 5. Press enter to execute the command 6. reboot your computer 7(optional). If you don't like it for some reason you can revert the switch the same procedure but replace step 4 with this: entering bcdedit /deletevalue increaseuserva (this undoes the switch) Dette hjalp meg, men trur dette bare funker med vista 32bit Lenke til kommentar
BS10 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) okei jeg prøver det. er vista 32bit jeg har også men hva er det egentli som blir gjort med dette? svart ikon command promt? finner ikke noe sånt? Endret 26. juni 2008 av BS10 Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) okei jeg prøver det. er vista 32bit jeg har også men hva er det egentli som blir gjort med dette? svart ikon command promt? finner ikke noe sånt? Start > All Programs > Accessories(Tilbehør) Høyre klikk på Command Prompt/Kommandolinje og klikk på Kjør som Administrator Endret 26. juni 2008 av canavasman Lenke til kommentar
BS10 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 ja fant ut det:) Men hva er det egentli dette gjør? takk for svar Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Den svart eboksen heter CMS Se om du finner den om du går til START og trykker på RUN/KJØR. Der skriver du inn navnet CMD. Også skriver du inn kommandoene Vet ikke om dette funker på Vista Jeg har XP Endret 26. juni 2008 av fantomena Lenke til kommentar
BS10 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Gjenkjennes ikke som en intern kommando kommer bare opp:( Lenke til kommentar
Stianlol Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Vis du har norsk vista, så heter den svarte boksen "ledetekst", og ligger under tilbehør. Lenke til kommentar
aKopperud Skrevet 27. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2008 dette er fordi 32 bit ikke klarer å dra mere enn 2 gb normalt, ved å skrive inn kommandoen som stianlol ga deg får du 3 gb i steden for. Skal du kunne maksimere RAM'en tror jeg du må kjøpe 64 bit gitt:) Men jeg lurer, om 32 bit har maks 2 gb RAM, hva er da kommandoen i XP? Den finner jeg inget sted. Jeg får også samme feilen. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 27. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2008 Å herregud "ledetekst"...haha! Det er en grunn til at jeg kjører oset på engelsk. Norske fjøsnisse-oversettelser er bare tragisk. "Command prompt" heter det her. Minner meg om gode gamle DOS Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 27. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2008 dette er fordi 32 bit ikke klarer å dra mere enn 2 gb normalt 3.25 GB forøvrig... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2008 Start > Kjør > CMD Start > Run > CMD Funker bra til Command Promp \\ Ledetekst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå