Gå til innhold

Blu-Ray eller ikkje?


Dragavon

Anbefalte innlegg

En Sony KDL-52W4000 er bestilt og blir levert på døren i August, sammen med en Blu-Ray spiller.

 

Eg har en kamerat som er levende opptatt av film og han sier at det ikkje er noen vits i å kjøpe filmer på Blu-Ray, det er dyrt og kvaliteten er ikkje så mye bedre enn oppskalering fra DVD at man ser forskjell.

 

Nå har eg endel favorittfilmer som eg vil ha i best mulig kvalitet, så spørsmålet mitt er om kameraten min har ett poeng, eller er han helt på jordet? Bør eg kjøpe gromfilmene på Blu-Ray og gi vekk DVDene til loppemarked? Eller bør eg beholde de og spare pengene til Carlsberg og Sørlandschips til filmkveldene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med den skjermen vil du så definitivt se forskjell på 11080p blu-ray og oppskalert dvd. men dvd kan se kanskje bra ut også med spiller som har god oppskalering så jeg hadde ikke kvittet meg med dvd samlingen. kjøper du filmer du har fra før på blu-ray trenger du jo selvsagt ikke dvden men det er tusenvis av dvder som ikke finnes på blu-ray enda eller som kanskje aldri kommer

Lenke til kommentar

Man ser mer forskjell på større skjermer. Har en stor skjerm og vanlig DVD ser ikke så veldig bra ut. har ikke Blu-ray, men har kjørt filmer i 720p på xbox 360 og da er skjermen klarere.

 

EDIT: Men om det er verdt å bruke mange tusen på vet jeg ikke, den avgjørelsen må du ta selv.

Endret av Noko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...