Gå til innhold

Hvordan strømforsying skal jeg ha?


Anbefalte innlegg

Handlevogn

 

-I starten hadde jeg tenkt på å ha Corsair TX 750W , men så fikk jeg anbefalt Cooler Master Real Power M620 620W fordi kablene var modulære, og ellers en bra PSU.

Men har lest noen tester ( av Cooler Master Real Power M620 620W og av Corsair TX 750W ), der ble det sagt at 5V og 3.3V spenningen var ustabile, fordi det var modulære kabler, men de sier at det ikke er noe viktig.

Hva syns dere?

 

Hvis dere har noen andre å anbefale, bare si ifra.

 

Så også Corsair HX 620W , er den annbefalt?

Har en maks sum på 15k, + jeg skal bestille Vista Ultimate for 2424,-

Her er testen av Corsair HX 620W

 

Jeg vil såklart ha et ryddig kabinnett med god kjøling, men setter at PC'en er stabil mye høyere enn kjøling.

Så vil PC'en bli ustabil og kan ta skade av de ustabile spenningene, eller går det fint?

Hvis noen lurer, så skal jeg ha 2 kort i Crossfire, 8 GB RAM og 1 TV-Kort til jul, så blir nok mer.

 

Handlevogn

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TX750 har ikke modulære kabler, og det hadde uansett ikke vært årsaken om de hadde vært det.

 

Under de mer seriøse testene av PSU, blir det lagt belastninger på PSU som ikke helt reflekterer hverdagslige forhold. Dagens strømforsyninger har fokus på 12V, siden det er der de største belastningene. 3,3 og 5V blir også belastet, men i mye mindre grad enn det de ble før i tiden (6-7+ år siden). Så derfor er fokus på dem mye mindre.

 

Har forøvrig selv hatt HX620W i vel over et år og er veldig fornøyd. Hva slags kort er det du skal kjøre i CF da?

 

Edit: HD4850 ja. En HX620W skal klare av det helt fint.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Cooler Masteren produseres av en helt kurant OEM (Acbel Polytech) og den har fått gode skussmål. Skal ikke være noe i veien for å velge den.

 

Om HD4870 er verdt de 800 ekstra kronene.. tja. Det er jo et kraftig kort. Selv har jeg sett meg ut det som mitt neste kort, men nå er jeg av typen som liker kun ett enkelt kort i maskinen og ikke noe CF eller SLI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...