Gå til innhold

GPS til bil


lamer

Anbefalte innlegg

Trenger litt tips/innspill til hvilken GPS (til bil) jeg skal velge - har aldri eid en GPS før, men har nå lest litt på nettet for å sette meg inn hvilke funksjoner som er tilgjengelige. Dette er hva jeg kunne tenke meg av funksjoner:

  • Europakart
  • TMC
  • MP3-avspilling (med FM-sender?)
  • Bildevisning (Fra minnekort)
  • Blåtann (Vet egentlig ikke helt hvorfor...)

Noen som har litt tips, her eller...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sett testen hos dings.no

 

Kan bekrefte at Navigon og Tomtom er konge. Tok et skjermbilde av Tomtom, legg merke til alle detaljene på skjermen, kan legge til enda flere.

Dette er noe Garmin har vært dårlig på på sine Nuvi modeller.

 

Har den noen muligheter for å vise nøyaktig posisjon (i tallformat)?

 

Tenker du på kordinater så kan den det. Den viser kordinatene hvor en er i øyeblikket, og en kan navigere mot kordinater en selv legger inn.

Lenke til kommentar
Har du sett testen hos dings.no

 

Kan bekrefte at Navigon og Tomtom er konge. Tok et skjermbilde av Tomtom, legg merke til alle detaljene på skjermen, kan legge til enda flere.

Dette er noe Garmin har vært dårlig på på sine Nuvi modeller.

 

Har den noen muligheter for å vise nøyaktig posisjon (i tallformat)?

 

Tenker du på kordinater så kan den det. Den viser kordinatene hvor en er i øyeblikket, og en kan navigere mot kordinater en selv legger inn.

 

Kult. Har hatt en Garmin Nuvi 250 på testing her noen dager. Den er enkel og temmelig kronglete når det gjelder å sette inn nøyaktige posisjoner utfra koordinater og motsatt. Oppgraderte kartene på den i dag og det var LITT av en prosess med registrering osv. Dette virker som et meget lukket og proprietært system!

 

Kanskje jeg heller skal gå for Tomtom? Har ikke rukket å sette meg noe særlig inn i dette før ferietiden, men mener å ha sett at Tomtom er enklere å ha med å gjøre når det gjelder egne kart osv. Noen som har erfaringer med dette her? Eventuelt andre merker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...