Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

19åring kjæreste med 15åring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mirann: Sikkert litt unødvendig å angripe pizzatrance slik ja, men, men. Selv om det var en overdrivelse så er det alikavel ikke en bra ting. Hadde absolutt ikke ført til noe bra om han hadde reagert slik.

 

Og joda, det finnes mange naive 15åringer, men det finnes mange naive 20åringer og mange naive 25åringer også. Man kan ikke generaliserer slik. Om datra mi hadde funnet seg en type som var såpass mye eldre så hadde jeg såklart vært mer skeptisk, men hadde da møtt fyren og prøvd å fått vite litt mer om han. Også hadde jeg nok kjent datra mi godt nok til å vite hvor moden hun var for alderen, ikke bare gått ut i fra en aldersforskjell.

Lenke til kommentar
pizzatrance: Tror du at jenter på 15 er så dydige? Jeg hadde når jeg var 16 og når jeg var 19 sex med 15 år gamle jenter og ingen av de var jomfru fra før av. Ganske vanlig å starte med sex i den alderen. Selv var jeg ganske lite erfaren selv på begge de to tidspunktene.

 

Det er allmenkunnskap at gutter modnes tregere enn jenter.

 

Men, men. Håper du ikke får unger siden vi virkelig ikke trenger enda flere dårlige foreldre. Dog det virker ikke som du er spesielt gammel, eller at du får deg spesielt mye, så det er vel ikke noe fare for det med det første :p

 

Hahahah, har vi en som leker menneskekjenner her. Om jeg får meg noe, er vel noe du aldri vil få vite. Siden jeg holder min anonymitet på dette nettstedet rimelig strengt.

 

Du ramlet ut av diskusjonen da.

Lenke til kommentar

Er vel strengt tatt jeg ikke bryr meg så mye om ;) Men, du får tåle en unødvendig spøk og svare på argumentene i stedet ;)

 

Men jeg står for det at foreldre som har et slik syn på barna sine som det virker som du har er et stort problem for ungene det gjelder. Som foreldre så kan man ikke gjøre spesielt mye med verden rundt, og burde heller bruke kreftene sine på å lære opp ungen til det som er rett og å forberede den på å møte verden. Det er en håpløs sak å skal prøve å beskytte ungen mot alt som er fælt i verden.

Lenke til kommentar

Pizzatrance: Jeg synes det er naivt at man kan tro at man kan forhindre noe slikt bare med å fortelle dem at de ikke får lov til det. Skal man detaljestyre livet til ungene sine? Er du slik at du ville fortalt den 16 år gamle datra di at hun ikke fikk lov til å drikke og så bli overrasket over at hun gjør det alikavel?

 

Og det er uansett ikke sinnsykt. med den aldersforskjellen kan godt dattra være førsteåret vgs og gutten være sisteåret vgs. Ikke unormalt i det hele tatt.

 

Uansett så er det ingenting som tilsier at en aldersforskjell på 3-4 år der er noen stor modenhets forskjell eller erfaringsforskjell, det varierer stort.

Lenke til kommentar
Er man glad i ungen sin, lar man ikke ungen sin starte et forhold til en gutt på 18-19 år. Når dattera er 15. Det er sinnsykt.

Litt av en påstand. Det har ingenting med å være glad i eller ikke være gladi ungen sin. Har mer med grensesettinga. Finnes mange langvarige forhold mellom folk i den alderen fordet om det kan gå skeis. Ved å nekte ungen sin å gjøre som han/hun vil, fører bare til lite livserfaring og manglende evne til å stå på egne ben. Det er et valg dattera bør ta. Det kan være greit å advare henne, men å nekte henne vil vel ikke gjøre annet enn å skape konflikt i hjemmet, unger som hopper ut av vinduet på natta forå treffe guttene, og slikt

Lenke til kommentar

shermann, du vil neppe kunne bli straffet for dette, men i og med at du virker veldig bekymret anbefaler jeg for din egen skyld at du venter i to måneder. fortell denne personen at du ikke vil gå rundt og bekymre deg for dette, og at hun må vente i et par måneder. da vil hun helt sikkert forstå. hvis ikke forstår dette kan det tyde på at hun er mer interessert i å miste møydommen enn hun er i deg som person.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nå gidder ikke jeg å lese noe særlig annet enn førsteposten i denne tråden her, men jeg ser ikke noe galt i at dersom dere er begge enige og modne nok, så går det jo an å prøve. Men aller helst vente. Den nåværende kjæresten min ventet vi i to måneder omtrent før vi hadde sex og siden det var første gangen for begge av oss, så ble det så utrolig mye bedre for begge at vi var komfortable med hverandre. Hun var 16 da og jeg var 19. Er 2 år og 10 måneders forskjell på oss, men hu er såpass moden for alderen at hu fort kan gå for å være like gammel som meg eller til tider, eldre.

At det er noen års forskjell på folk gjør ikke noe. Det er jo til og med 5 år mellom mamma og pappa, men dersom en 18åring er sammen med en 13åring blir det rart.

I tenårene skjer det utrolig mye og mange blir ikke modne før de blir 19-20år.

Men så har vi av de som du er sammen med, som er moden for alderen som du sier.

 

Litt mye omsnakk her, men anbefaler deg til å vente og heller bare kose med hverandre en del og bli komfortable med hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Hun er under den seksuelle lavalder, hva er det egentlig å lure på?

Det er straffbart å knulle henne, uansett hvor moden hun er!

 

:nei:

 

"Mister Law"? Det er straffbart for meg å kjøre over fartsgrensen også, men blir jeg pepret ned med moralprekener av den grunn? Det er til og med et grovere lovbrudd å kjøre raskere med det utfallet det kan få ved en evenuell påkjørsel.

Regler er til for å bøyes, men med måte. 2 måneder til eller fra er ingen ting. Selv om det står skrevet i boka.

Men jeg har uansett anbefalt vedkommende å vente, så vi er nå indirekte enig i akkurat denne saken ;)

Lenke til kommentar
Er man glad i ungen sin, lar man ikke ungen sin starte et forhold til en gutt på 18-19 år. Når dattera er 15. Det er sinnsykt.

Litt av en påstand. Det har ingenting med å være glad i eller ikke være gladi ungen sin. Har mer med grensesettinga. Finnes mange langvarige forhold mellom folk i den alderen fordet om det kan gå skeis. Ved å nekte ungen sin å gjøre som han/hun vil, fører bare til lite livserfaring og manglende evne til å stå på egne ben. Det er et valg dattera bør ta. Det kan være greit å advare henne, men å nekte henne vil vel ikke gjøre annet enn å skape konflikt i hjemmet, unger som hopper ut av vinduet på natta forå treffe guttene, og slikt

 

Et valg dattera bør ta? Så lenge hun er 18 år, så mener jeg at foreldrene kan nekte henne dette. Er hun over 18 år, kan hun bestemme hva faen hun vil. Men da har det ikke noe å si i denne saken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Er man glad i ungen sin, lar man ikke ungen sin starte et forhold til en gutt på 18-19 år. Når dattera er 15. Det er sinnsykt.

Litt av en påstand. Det har ingenting med å være glad i eller ikke være gladi ungen sin. Har mer med grensesettinga. Finnes mange langvarige forhold mellom folk i den alderen fordet om det kan gå skeis. Ved å nekte ungen sin å gjøre som han/hun vil, fører bare til lite livserfaring og manglende evne til å stå på egne ben. Det er et valg dattera bør ta. Det kan være greit å advare henne, men å nekte henne vil vel ikke gjøre annet enn å skape konflikt i hjemmet, unger som hopper ut av vinduet på natta forå treffe guttene, og slikt

 

Et valg dattera bør ta? Så lenge hun er 18 år, så mener jeg at foreldrene kan nekte henne dette. Er hun over 18 år, kan hun bestemme hva faen hun vil. Men da har det ikke noe å si i denne saken.

 

Ser for meg at ungen din kommer til å bli sittende på en stol mesteparten av oppveksten sin og dersom hu tøtcher det forbudte teppet, er det dask over snuten med avisa.

 

Klarer du på noen som helst måte å sette deg inn i noen av partenes situasjon for å kanskje få et litt større perspektiv over saken?

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Nå tar du helt feil. Men jeg skal gjøre mitt ypperste for at dattera mi ikke skal ha noe forhold, til sexfikserte 18 åringer.

 

Men som sagt, etter hun er 18 år. Kan hun gjøre hva faen hun vil. Synes det ikke er passende at man skal la dattera si ha et forhold med noen som nærmer seg 20 årene.

Lenke til kommentar

Tror du har misforstått litt, målet mitt er ikke bare å knulle henne... Grunnen til at jeg lurte var egentlig fordi vi nærmest hadde sex på den første festen, og om det kunne ha vært straffbart. Grunnen til at jeg gjorde det da var at jeg trodde ho var 16år, men fikk vite dagen etterpå at ho var 15år og derfor lagde jeg denne tråden ettersom vi begynte å like hverandre.

 

Men har fått svar på spørsmålet mitt nå, takk. Og,ja jeg greier fint å vente 2måneder.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

15-19 Er drøyt... Denne digre aldersforskjellen er ikke noe som du kan se bort i fra. 4 år er uansett for mye så lenge personene forsatt er innenfor en såpass lav aldersgruppe.

Jeg anntar at i denne situasjonen så er 15 åringen usedvanlig fin til å være 15 åring, jeg anntar også att shermann er sånn mitt på treet +. Dette fører til at begge to ser i veldig grove trekk store fordeler med hverandre.

 

Shermann ser på dama hans som veldig vakker, og 15 åringen ser på shermann som godt voksen og en person som kan kjøpe drikke og røyk til henne. Utnyttelsen går begge veier.

 

Det må da nevnes at hvis du finner det som en mulighet å stifte et forhold til nettop denne unge jenta så må du forvente at du:

-Ikke er serlig godt likt av jentas familie, nettop pga alder. Og uansett vill terskelen for hvor mye "feil" du gjør" ha en nermest nulltolleranse

-Vennesirkelen din og eventuell klassekamerater vill også se på det som rart og du vill ganske sannsynlig få deg et slengnavn som pedoen, eller lignende.

- I og med at jenta er i en veldig ung alder har hun veldig skiftende meninger og kan føle noe for deg en dag og føle de eksakt motsatte ovenfor deg neste dag, dette vill føre til at hun muligens vill kunne annmelde deg, hvor du gjerne vill bli dømt som skyldig i og med at du selv har sagt at det er mange vitne som tror dere har hatt sex...

 

Blir du dømt vill du ikke måtte sone en fengsels dom men nettop betale oppreisning til dama. Oppreisningen er oftest på et beløp i nerhet av 10 000 - 20 000 kroner. Klarer dama å vinkle hele tingen til at hun har blitt voldtatt vill oppreisningen nerme seg de tidobble.

 

Da får du se på de negative sidene som jeg har prøvd å vinkle for en uforstående kontra de positive sidene som ingen andre enn deg kan fremføre for deg før du tar et valg, lykke til...

Lenke til kommentar

Mulig hun ser på meg som en voksen person, men hun trenger ikke meg for å kjøpe drikke -eller bli kjørt rundt, siden hun har mange venner på 18.

 

-Mulig det, men morra likte meg.. Og ho sa at hvis morra noensinne fikk vite at vi nesten hadde sex ville hun ikke ha blitt sur.

 

-True, men er ferdig med almenn nå og de andre vennene mine ville forstått det hvis de hadde møtt henne, og de som har møtt ho synes hun virker moden.

 

-Nå har hun likt meg helt siden denne dagen da, og jeg har kjent henne i over 1måned nå.. Så tviler. Ja noen tror det, men vennene mine vet at det ikke skjedde og kunne ha vitnet imot.

 

-Overlever den summen, greia er at jeg ikke vil ha det på rullebladet med tanke på jobber senere.^^

 

Greide ikke helt å quote svarene dine.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

okai det virket som om du ikke hadde noen problemer å unngå så å si noen av de negative sidene så da er det bare til å kjøre på. I og med at du allerede har gjort det som kan betegnes som sex. Det å prøve å ha sex men å ikke få de til er faktisk nok til at handlingen er ulovlig. Å når du allerede har gjort dette så burde det ikke være noe serlig som holder deg igjenn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...