Vu-caN Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 (endret) Handlevogn. Jeg vurderer en annen cpu, 45nm istedenfor 65nm. Har valgt quad kjerner fordi pc-en ikke skal brukes til 1shooter. Tiltenkt mer programvare, men også med muligheten for 2nd class gaming. Kabinettet trenger jeg egentlig ikke, men ser etter en strømforsyning som er stillegående, god ytelse, og billig. Nærmeste jeg kom var en til 750kr, og da er dette kabinettet til 809kr en bedre løsning da jeg er litt misfornøyd med min nåværende LianLi (Tung, større enn nødvendig, glassvindu som gjør at det er umulig å få det mørkt). Er lite oppdatert innenfor kjøp av hardware og hva som er mest bang-for-the-buck. Takker for svar. Edit: - Har nå oppjustert minnet fra 2 til 4 GB. Endret 25. juni 2008 av Vu-caN
j0achim Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 (endret) Ser du har kansje litt lite minne i handlevognen din, 2Gb idag blir litt lite. Med tanke på senere oppgradering burde du kansje gå for et sett med 2x2bg brikker, nå tildags koster disse rundt 600 kr for DD2-PC6500(800mhz) Når det gjelder PSU så holder en 550 watts power supply, siden du ikke har et hovedkort som støtter fler skjermkort så blir det utelukket å kjøre CrossFire siden det er dette som vanligvis setter høyde for hvor sterk PSU en trenger. Mange idag tror en må ha en enorm power supply for å drive nye pcer, men det stemmer ikke helt, siden nye CPUer og skjermkort idag trekker ikke nødvendigvis mere enn hva CPU og skjermkort gjorde for en stund tilbake. Har lest på mange nettbutikker at Corsair sine PSUer ikke bråker så veldig mye og disse er relativt billige også, en 550W ligger på rundt 500 kr. Edit:typo Endret 25. juni 2008 av Xcer
Morten K Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Jeg ville ha byttet til dette lydkortet og til denne cpu-kjøleren.
Vu-caN Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 Jeg ville ha byttet til dette lydkortet og til denne cpu-kjøleren. Dette kortet ser ikke ut til at det har optisk utgang, noe som er veldig viktig for meg. Da andre typer kabler gjør lydstyrken svakere, slik at jeg må opp og ned på volumet hele tida etterhvert som jeg bytter input på forsterkeren. En annen tanke er hvorfor du tror dette er bedre? Takk for svar!
Vu-caN Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 Ser du har kansje litt lite minne i handlevognen din, 2Gb idag blir litt lite. Med tanke på senere oppgradering burde du kansje gå for et sett med 2x2bg brikker, nå tildags koster disse rundt 600 kr for DD2-PC6500(800mhz) Når det gjelder PSU så holder en 550 watts power supply, siden du ikke har et hovedkort som støtter fler skjermkort så blir det utelukket å kjøre CrossFire siden det er dette som vanligvis setter høyde for hvor sterk PSU en trenger. Mange idag tror en må ha en enorm power supply for å drive nye pcer, men det stemmer ikke helt, siden nye CPUer og skjermkort idag trekker ikke nødvendigvis mere enn hva CPU og skjermkort gjorde for en stund tilbake. Har lest på mange nettbutikker at Corsair sine PSUer ikke bråker så veldig mye og disse er relativt billige også, en 550W ligger på rundt 500 kr. Edit:typo Jeg er enig med minne. Like godt å kjøpe to identiske kit med 2x1gb. Men så lenge man ikke kjører vista er ikke dette veldig nødvendig, men greit å ta med slik at de ikke plutselig går ut av produksjon/byttet ut med en ny modell. Corsair sine powersupplyer tok jeg en titt på, og synes de var for dyre. Derfor jeg fant en kombi løsning(kabinett og psu), med en god stillegående strømforsyning. At den billigste fra corsair koster 550 er ikke så ille, men det er en bulk utgave, noe jeg ikke helt forstår hva betyr. Betyr det feks. "ingen kabler", eller betyr det bare "du får den i pose istedenfor fancy pappeske med en pakke smurf i"?
Morten K Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Jeg ville ha byttet til dette lydkortet og til denne cpu-kjøleren. Dette kortet ser ikke ut til at det har optisk utgang, noe som er veldig viktig for meg. Da andre typer kabler gjør lydstyrken svakere, slik at jeg må opp og ned på volumet hele tida etterhvert som jeg bytter input på forsterkeren. En annen tanke er hvorfor du tror dette er bedre? Takk for svar! Fra Asus sin hjemmeside: Digital S/PDIF Output High-bandwidth TOS-Link optical transmitter (shared with Line-In/Mic-In jack) supports 192KHz/24bit Google lydkortet,så får du se hvorfor jeg anbefaler det. Les for eksempel denne testen.
j0achim Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 At det er bulk er ikke noe å tenke på, som oftest enten pose eller brun papp eske.
Vu-caN Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 Fra Asus sin hjemmeside: Digital S/PDIF OutputHigh-bandwidth TOS-Link optical transmitter (shared with Line-In/Mic-In jack) supports 192KHz/24bit Google lydkortet,så får du se hvorfor jeg anbefaler det. Les for eksempel denne testen. Synes ikke det er noen god ide å dele line-in og optisk. Da kan man jo bare ta i bruk en av delene, og må bytte fram og tilbake når man skal prate i mic.
Bolson Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Antec sine strømforsyninger, som sitter i Sonata kabinettet er meget bra strømforsyninger. Personlig har jeg en 5 år gammel 380 Watts fra Antec Sonata (versjon 1) som har ruslet og gått i 5 år uten svakhetstegn. Også min nåværende rigg står i et Sonata kabinett, så kabinettene er uten tvil av bra kvalitet (ikke en eneste skranglende del). Følgende negative elementer kan dog pekes på. 1. Noe trangt, så man må sjekk om man har plass til cpu-kjøler (Scythe Ninja gikk greit inn), og et langt skjermkort kan medføre problemer med å få satt inn vifte nr 2. 2. Ikke et overklokkingskabinett - til det er luftstrømmen litt for svak, selv med 2 vifter. 3. Ikke for den med bøttevis av harddisker. Hardiskplassene har ellers gode avdempede fester, enkelt å sette inn DVD etc. Der er eller en egen tråd på det kabinettet med bilder.
Smirnoff Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Jo, 500 watts strømforsyningen som sitter i kabinettet skal holde fint til det systemet. Den er produsert av Seasonic som også produserer diverse Corsair-modeller. Forskjellen er vel at det er 80mm vifte mot 140mm i VX550, men strengt tatt skal det vel ikke støye noe særlig mer. Så om man ikke er fanatisk opptatt av viftestøy så bør det jo gå greit.
Vu-caN Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Skrevet 26. juni 2008 Jo, 500 watts strømforsyningen som sitter i kabinettet skal holde fint til det systemet. Den er produsert av Seasonic som også produserer diverse Corsair-modeller. Forskjellen er vel at det er 80mm vifte mot 140mm i VX550, men strengt tatt skal det vel ikke støye noe særlig mer. Så om man ikke er fanatisk opptatt av viftestøy så bør det jo gå greit. Jeg synes det er rart at de putter en 80mm vifte inn i et kabinett som skal være meget stillegående. Tenker da på at de har 2x120mm vifter plassert i kabinettet med kontroller for å justere volumet/hastigheten. Jeg har ikke noe imot å høre at vifta går om jeg hører etter, men utover det ønsker jeg ikke bli forstyrret. Forøvrig angående lydkortet, så ser jeg ikke poenget med å putte et low-fi kort inn i en stasjonær pc. Hvorfor minimere kortet når det er god plass?
Bolson Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Jeg synes det er rart at de putter en 80mm vifte inn i et kabinett som skal være meget stillegående. Tenker da på at de har 2x120mm vifter plassert i kabinettet med kontroller for å justere volumet/hastigheten. Jeg har ikke noe imot å høre at vifta går om jeg hører etter, men utover det ønsker jeg ikke bli forstyrret. Trenger ikke å bety særlig mye når det gjelder støy, andre faktorer påvirker også. I alle fall bråker min 380 Watt Antec True Power (8 cm vifte) mindre enn min Hiper med 12 cm vifte. Antec Sonata kommer kun med 1 12 cm vifte med vifteregulator.
Vu-caN Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Skrevet 3. juli 2008 (endret) Nå har jeg endra litt på hk, cpu, skjermkort, hovedkort. Dette grunnet at min gamle pc brøt sammen i dag, og tilgjengeligheten på varene var dårlig. Er det noe som kunne vært gjort bedre/billigere uten å fjerne gleden ved maskina? Jeg trenger lydkortet grunnet optisk utgang. Edit: handlevogna ... Edit2: Hovedkortet kjøper jeg fra lokal forhandler som har den inne. Derfor er ikke det så nøye med tilgjengelighet på den. Endret 3. juli 2008 av Vu-caN
Morten K Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 (endret) Oppsettet ditt ser bra ut det. Kan ikke se at du kan presse prisen mer ned uten at det går utover ytelsen. Hvis du absolutt vil spare noen kroner,så kan du gå for en Intel Core 2 Duo E7200. Du finner en god test av den her. Endret 3. juli 2008 av Morten K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå