Gå til innhold

Nikon D40 pakketilbud, med to af-s dx objektiv. Verdt å kjøpe?


Anbefalte innlegg

Jeg fant en pakke på elprice.

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....45&cid=5734

 

Der får jeg altså med to objektiv, er disse objektiven med innebygd autofokus?

Blir det noen står forskjell på et kamera med autofokus objektivet enn i kamerahuset? evt hva?

Er denne pakken noe å anbefale en som vil ta gode bilder av f.eks dyr på lang avstand?

er på svalbard nå, skal være her til 30 september. Å her er det utrolig fin natur å mye dyreliv. Så vist jeg f.eks vil ta bildet av en sel

som ligger ca 100 kanskje 150 meter fra meg. Klarer jeg å få noen pene bilder da?

 

Håper på mange positive svar=)

mvh

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du til Svalbard.

Du slipper å betale avgifter på kjøp av kamerautstyr der oppe.

Det kan hende kamerautstyr er i utgangspunktet dyrere der oppe,så det går an og ta en telefon og skjekke.

 

På Nikon så heter antivibrasjon i objektivene VR.

 

Du burde minimum opp i 500mm.,noe særlig under så blir det spennende og ta closeup´s av isbjørn.

Ved 300mm så blir "dyret" så lite at du må klippe bildet etterpå og da er det viktig med et godt objektiv.

 

En annen ting,tar jeg ikke helt feil så kan du oppleve snø der oppe,så et sirkulært polaringsfilter er en lur innvestering.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg vet det ikke er moms, jeg får jo igjen 25 % når jeg bestiller fra nett. Er på svalbard nå, har værtå sett i butikkene. Er ikke så mye billigere.

Det lureste er å bestille fra internett. Er det noen som klarer å sette sammen en pen pakke som kan gjøre det jeg så?

Maks pris etter moms er trukket fra er 4500, kanskje 5000 kr. Men da vil jeg ha to objektiv.

Lenke til kommentar

Hvis du er helt fersk men allikevel ønsker litt tele, bør vel nikons 70-300mm VR være et greit alternativ. Sjekk det i prisguiden, får gode tilbakemeldinger fra brukere og testere. Hvis du skal opp til 500mm som det anbefales her, må du virkelig bla opp en del kroner, samt dra med deg en ekstra koffert på tur...

Lenke til kommentar
Hvis du er helt fersk men allikevel ønsker litt tele, bør vel nikons 70-300mm VR være et greit alternativ. Sjekk det i prisguiden, får gode tilbakemeldinger fra brukere og testere. Hvis du skal opp til 500mm som det anbefales her, må du virkelig bla opp en del kroner, samt dra med deg en ekstra koffert på tur...

 

En annen ting jeg lurer på, er vr. eller hva det heter. Pratet med en som hadde nikon d40, han sa jeg måtte ha Vr. Er det bildestabilisator på en måte så jeg slipper stativ?

Er det ingen som klarer å anbefale et annet kamera med objektiv, gjerne et for tele? Til 4500kr etter fratrukket moms.

Lenke til kommentar

Får å være helt tydelig. Jeg vil ha et kamera med eg objektiv. I tillegg ska jeg ha et objektiv som kan ta litt avstandsbilder. er fersk innen speilrefleks.

Har sett på nikon d40, men da må jeg ha et objektiv med innebygget autofokus. Så har jeg hørt at vist jeg har et teleobjektiv så burde det være VR får at jeg skal slippe stativ.

Stemmer det? Er det noen som kan anbelfale noen. jeg har som sagt funnet denne pakkenpå elprice. Den betaler jeg bare 3000 for siden jeg bor på svalbard.

Men vist objektivet som følger med i denne pakken ikke klarer å fokusere å få klare bilder på nesten full zoom uten stativ. Så kjøper jeg kanskje et d40 til 2000kr og bestiller et annet objektiv som klarer dette. Men da, hvilket burde jeg kjøpe? vil gjerne holde meg under 5000kr for alt etter fratrukket moms.

Lenke til kommentar
Hvis du er helt fersk men allikevel ønsker litt tele, bør vel nikons 70-300mm VR være et greit alternativ. Sjekk det i prisguiden, får gode tilbakemeldinger fra brukere og testere. Hvis du skal opp til 500mm som det anbefales her, må du virkelig bla opp en del kroner, samt dra med deg en ekstra koffert på tur...

 

En annen ting jeg lurer på, er vr. eller hva det heter. Pratet med en som hadde nikon d40, han sa jeg måtte ha Vr. Er det bildestabilisator på en måte så jeg slipper stativ?

Er det ingen som klarer å anbefale et annet kamera med objektiv, gjerne et for tele? Til 4500kr etter fratrukket moms.

 

VR er Nikon sin bildestabilisator ja. VR objektivene hjelper endel slik at du kan slippe stativ. Men skal du ha veldig klare bilder på full "zoom", og evt ved dårlige lysforhold bør man bruke stativ da.

 

Ville ikke kjøpt 55-200 objektivet uten VR.

Har selv 55-200 med VR, og synes ikke jeg kommer tett nok på av og til, så jeg skal oppgradere til 70-300 VR ganske snart.

Lenke til kommentar

Husk at Olympus har en cropfaktor på 2,0, sammenliknet med Nikons 1,6.

 

Med andre ord vil det si at en 150mm hos Olympus tilsvarer 187,5mm på et Nikon-kamera, om jeg har regnet riktig. Korriger meg gjerne om dette er feil!

 

Dermed vil denne 150mm på et Olympus-kamera ha nesten like stor brennvidde som en 200mm på et Nikon-kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...