Gå til innhold

Panasonic Px80 tilkobling


Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått til inkjøp av PX80, blant annet etter gode anbefalinger her inne...

 

Jeg vil få den til torsdag, men lurte på om jeg trenge noe mer utstyr til den? Har hørt noe om noe galvanisk skille eller noe...

Jeg kommer til å bruke SCART fra Get box til TV.

Endret av kazzoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint om du kan endre emnefeltet til det som faktisk er problemet ditt, ikke hva slags tv du har kjøpt da det har lite med saken å gjøre? Husk også at det er en GRUNN til at emnefeltet ditt skal bestå av 3 ord minimum, at du får forklart problemet i emnefeltet - og du får flere som klikker deg inn og kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Nå har jeg gått til inkjøp av PX80, blant annet etter gode anbefalinger her inne...

 

Jeg vil få den til torsdag, men lurte på om jeg trenge noe mer utstyr til den? Har hørt noe om noe galvanisk skille eller noe...

Jeg kommer til å bruke SCART fra Get box til TV.

 

med en Get boks, trenger du ikke galvanisk skille. Det er bare hvis du kobler kabelen rett fra veggen og rett i tv'n. Selve boksen er et skille i seg selv.

 

Hvis du har HDMI-uttak på boksen, vil jeg anbefale deg å kaste scart-kablene, og kjøpe en hdmi-kabel istedenfor. Bortsett fra det, trenger du ikke noe mer utstyr.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Pantera: Det er 100% feil. Galvanisk skille skal brukes i veggkontakten mot alle enheter som er koblet til flatskjermen din.

 

Dvs at har du GET-dekoder, så skal skille kobles i veggen, før kabelen til get-boksen. Og har du feks en hjemmekinoreciever du har koblet opp mot radiokontakten i veggen, som også står tilkoblet flat-tven din, så skal veggkontakten også ha et galvanisk skille tilkoblet seg.

 

Enten du har dekoder eller ei, har du kabel-tv og flatskjerm som bruker JORDET kabel, så skal du ha galvanisk skille. Og det skal settes i veggkontakten, før antennekabelen som går til tv, dekoder eller annet utstyr tilkoblet flatskjerm.

Lenke til kommentar
Pantera: Det er 100% feil. Galvanisk skille skal brukes i veggkontakten mot alle enheter som er koblet til flatskjermen din.

 

Dvs at har du GET-dekoder, så skal skille kobles i veggen, før kabelen til get-boksen. Og har du feks en hjemmekinoreciever du har koblet opp mot radiokontakten i veggen, som også står tilkoblet flat-tven din, så skal veggkontakten også ha et galvanisk skille tilkoblet seg.

 

Enten du har dekoder eller ei, har du kabel-tv og flatskjerm som bruker JORDET kabel, så skal du ha galvanisk skille. Og det skal settes i veggkontakten, før antennekabelen som går til tv, dekoder eller annet utstyr tilkoblet flatskjerm.

 

Ok, er mulig jeg tok feil. Bare så en uttalelse fra en brannsjef ifm en tv-brann, som sa at galvanisk skille kun var nødvendig hvis tv'en var direkte tilkoblet antennekabel fra antenne eller kabeltv-uttak i veggen.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Svært mange misforståelser ute og går ang galvanisk skille dessverre, både hos brannsjefer, offentlige personer og hos oss som selger slikt utstyr hvor galvanisk skille er påkrevd. Men, jeg har heldigvis vært på kurs i regi av elektronikkbransjen og post og teletilsynet (som er de som skal følge opp at butikkene faktisk selger dette), og der fikk jeg det forklart 100% :).

 

Det værste med galvanisk skille er ikke det at det er vrient å skjønne hvordan og hvorfor man skal bruke det, men at du som kunde er PLIKTIG å kjøpe et slikt skille selv om du ikke har kabel-tv hjemme - i tilfelle du skal selge tven videre, eller flytte til et sted med kabeltv engang. Og om du har skille fra før kan du heller ikke nekte, du MÅ kjøpe. Samme om du ikke skal ha tven i jordet kontakt. Dustelov.

Lenke til kommentar
Svært mange misforståelser ute og går ang galvanisk skille dessverre, både hos brannsjefer, offentlige personer og hos oss som selger slikt utstyr hvor galvanisk skille er påkrevd. Men, jeg har heldigvis vært på kurs i regi av elektronikkbransjen og post og teletilsynet (som er de som skal følge opp at butikkene faktisk selger dette), og der fikk jeg det forklart 100% :).

 

Det værste med galvanisk skille er ikke det at det er vrient å skjønne hvordan og hvorfor man skal bruke det, men at du som kunde er PLIKTIG å kjøpe et slikt skille selv om du ikke har kabel-tv hjemme - i tilfelle du skal selge tven videre, eller flytte til et sted med kabeltv engang. Og om du har skille fra før kan du heller ikke nekte, du MÅ kjøpe. Samme om du ikke skal ha tven i jordet kontakt. Dustelov.

 

 

Med andre ord. Begynner det å brenne i flat tv'n din, og du ikke har galvanisk skille. Så kan du regne med en forkortning i oppgjøret fra forsikring selskapet ditt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...