Gå til innhold

AoC: hjelp! accounten er "frozen"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet hva jeg kan gjøre, eller hva som må gjøres?

Står at jeg har betalt 22.06.08 og har en måned. Hvorfor har de plutselig fryst den?:/

edit: jeg fant noe på funcom forum at jeg kan ha en forhånds key og prøvemåneden er over, dette kan ikke stemme i mitt forhold, jeg har brukt cd-keyen som jeg fikk med spillet.

Endret av AleksanderK
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjedde meg også. Det jeg spekulerer i er at systemet prøvde å "hente pengene" i helgen når bankene er stengt. Og det tolket systemet som "ikke dekning" og så ble kontoen frosset. Jeg var innom mitt abo område og bekreftet betalingen...og endret for min del fra 1 mnd til 3..og nå funker alt igjen.

AKIRA

Skrevet
Skjedde meg også. Det jeg spekulerer i er at systemet prøvde å "hente pengene" i helgen når bankene er stengt. Og det tolket systemet som "ikke dekning" og så ble kontoen frosset. Jeg var innom mitt abo område og bekreftet betalingen...og endret for min del fra 1 mnd til 3..og nå funker alt igjen.

AKIRA

hvis du betalte med visa på nettet så skal ikke dette være ett problem. kan være pga banken er sperret for slike transaktsjoner eller tomt på kortet :p

Men vist det står at du har betalt og de har trokket pengene fra kontoen din må du ringe de med en gang :)

Skrevet

Er litt skeptisk til systemet jeg også. Har lagt inn et gamecard (dette blir billigere for meg enn kredittkort da jeg er utselger), men det står ikke status NOE som helst sted på account manager at jeg har gjort dette. Så plutselig går jeg tom for spilletid og den tar fra VISA istedet. Da liker jeg WoW sin mye bedre!

Skrevet

Kontoen er fortsatt fryst. Gått 4 dager nå og supporten er bare helt på tryne. De sier bare at enten så har jeg ikke skrevet inn kortinformasjonen skikkelig eller så har banken blokket betalinga. Har faktisk prøvd 5-6 kredittkort og ingen fungerer så sier vel nok om betalingssystemet.

Noen andre som har fått med seg at Funcom aksjen stuper? Den var 54kr i mai og nå idag er den 37kr. På 5 dager så har den gått ned 7kr.

En kamerat av meg sier at han merker betydelig mindre folk inne i spillet også.

Skrevet
Noen andre som har fått med seg at Funcom aksjen stuper? Den var 54kr i mai og nå idag er den 37kr. På 5 dager så har den gått ned 7kr.

Funcom aksjen lever på nyheter og meldinger, det er lenge siden det har kommet børsmeldinger fra funcom. Men en guiding mot Q2 rapporten er lovt fra Funcom i løpet av utgangen av juni. Det vil heller ikke komme jevnlige tall fra Funcom før Q2 rapporten. Så det er ikke sikkert det skjer så mye annet enn daytrading og gevinstsikring i sommer.

Det store fallet i aksjen skyldes hovedsaklig at venture selskapet Northzone solgte ut aksjer for ca 190 millioner kroner forrige torsdag. Northzone var en av hovedinvestoren i Funcom og det var naturlig at de solgte seg ut for å omplassere kapital etter å ha vært inn i funcom lenge. Samtlige aksjer ble kjøpt opp dagen etter. Mange småinvestorer ble redde da de trodde det var et meglerhus som solgte seg ut, og derfor solgte mange seg ut på meldingen. Is i magen, og troen på egen vurdering er tingen når man skal handle med aksjer ;)

Jeg sitter på min post en god stund til...

Forresten, hvordan merker kameraten din at det er mindre folk ingame? :dontgetit:

Skrevet

sorry folkens, glemte å update poste.

Funcom ga meg svar dagen etter og la inn alt på nytt for meg, og det skulle funke og gjorde det da, men hvis det skjærte seg igjen fikk jeg en direktemail til en av kundebehandlerne:)

gj funcom :)

Skrevet (endret)

Funcom aksjen lever på nyheter og meldinger, det er lenge siden det har kommet børsmeldinger fra funcom. Men en guiding mot Q2 rapporten er lovt fra Funcom i løpet av utgangen av juni. Det vil heller ikke komme jevnlige tall fra Funcom før Q2 rapporten. Så det er ikke sikkert det skjer så mye annet enn daytrading og gevinstsikring i sommer.

Det store fallet i aksjen skyldes hovedsaklig at venture selskapet Northzone solgte ut aksjer for ca 190 millioner kroner forrige torsdag. Northzone var en av hovedinvestoren i Funcom og det var naturlig at de solgte seg ut for å omplassere kapital etter å ha vært inn i funcom lenge. Samtlige aksjer ble kjøpt opp dagen etter. Mange småinvestorer ble redde da de trodde det var et meglerhus som solgte seg ut, og derfor solgte mange seg ut på meldingen. Is i magen, og troen på egen vurdering er tingen når man skal handle med aksjer ;)

Jeg sitter på min post en god stund til...

Forresten, hvordan merker kameraten din at det er mindre folk ingame? :dontgetit:

Merker det fordi veldig få av vennene online samt det er få folk i byer og slikt. Nå har jeg endelig kommet inn og fra å være ca 30-40 stk online på kveldstid i guildet er det nå mer 10-20 stk. Så jeg merker veldig stor forskjell nå. Blant annet i Khesatta er det mye roligere også.

Aksjen er under 34kr nå...

Endret av Lambada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...