Gå til innhold

Kjøp av photoshop i utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er det med kjøp av Photoshop i utlandet, er det mye billigere, får man det på engelsk eller kan man risikere å få det på lokalspråket og hvordan er det med support, kan man ringe den norske supporten?

Kjenner ikke til hvordan det er med lisens og support og greier for Photoshop, men generelt kan jeg si at all programmvare som kommer på en fysisk CD-plate med manualer etc er underlagt vanlig mva.

Det betyr at du må legge til 25% moms pluss ett lite faktureringsgebyr (de kaller det tollgebyr)

Dette gjelder altså bestilling f.eks over internett eller postordre.

 

Hvis du kan kjøpe og laste det ned, slipper du selvfølgelig å betale moms.

 

Hvis du skal reise utenlands og ta med deg installasjonspakken under armen gjennom tollen, gjelder vanlig regel om at du kan ta inn varer for totalt 5000,- momsfritt.

Endret av DrPhlux
Lenke til kommentar
Hvordan er det med kjøp av Photoshop i utlandet, er det mye billigere, får man det på engelsk eller kan man risikere å få det på lokalspråket og hvordan er det med support, kan man ringe den norske supporten?

Jeg bare opprettet en konto på Adobe.com, og brukte adressen og tlfnr (må ha begge!) til en slektning i USA. Dermed kunne jeg bestille og betale i USD, og laste ned programmene til nesten halv pris i forhold til Adobe.no, i engelske versjoner (som jeg foretrekker).

Så det er en enkel og grei løsning...

Hvis du ikke kjenner noen der borte, kan du visstnok lage en slags "postboks-adresse" med telefon der borte, som mange bruker når de handler i butikker der borte som ikke sender utenfor USA. Husker ikke hva tjenesten heter...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er man nødt til å ha adresse i usa for å bestille med USA-priser fra adobe.com? Mener.. de prisforskjellene er jo helt ville.. og man laster uansett ned software'n fra nett.

Ja, du må nok det, og et telefonnr også...

Jeg brukte en slekting sin, og det funket fint...

Latterlig når du bare laster ned likevel!

 

Da jeg logget på med min "norske" Adobe-konto, ble jeg tvunget til å kjøpe i den norske web-butikken, med dertil priser.. Betalte ca halvparten i den amerikanske...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...