Gå til innhold

Skal ha en billig vannkjøling for cpu


Newfarm1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke anbefale noen av thermaltake sinne vannkjølingspakker, kan være du får grei ytelse til å begynne med men dette endrer seg drastisk etter en stund når både Gpu blokk og den medhørende kjølevæsken plutselig gir deg mer problemer enn det du kan tenke deg.

 

Du kan jo vurdere dette sette til å begynne med : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=-...amp;mcat=14s384

 

Det jeg er litt usikker på er hvor effektive disse kjøleblokkene er til Quads I steden for en enkel kjerne, men det kan sikkert noen andre svare på.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan det er mulig å komme til at settet er ubrukelig om en leser testen og konklusjonene:

 

Value & Conclusion

 

 

* The new Big Water 745 will be priced around $144 US dollars which is a great price for this kit.

 

 

 

* Good price for performance

* Good instruction manual

* Kit includes everything needed

* UV sensitive hose and coolant

* Parts disassemble easily for cleaning

* Dual radiators

* 400 cm of tubing included

* Uses quick connects

* Easy to mount water block

* Quiet pump w/ 70,000hr (MTBF)

* Performed well

 

 

 

* No fan speed control for dual radiator fans

* Single radiator copper tubing is still 1/4"

* Liquid tank a little to tall

* Fan and Pump RPM cable too short

* Little lite on the coolant

* Sticky Foam pad a pain to remove

 

Om en ønsker en fryktelig billig vannkjøling for å leke seg med ser jeg ikke noe galt i det settet. En kan selvfølgelig legge flere tusen på bordet for vannkjølingen, men temp forskjellen tviler jeg på er dramatisk, og det 2 % bedre OC potensialet tar en lett igjen ved heller å legge pengene i bedre komponenter.

 

Det er forskjell på det gamle Big Water settet som vi har en tråd på flere 100 sider om og det "nye".

 

Vannkjøling krever også litt motivasjon/interesse og tid til å fikle. BB settet er egentlig enkelt å sette sammen, men en må fortsatt belage seg på å bruke en kveld eller to om en skal få montert det i et kabinett.

 

Har selv kjørt BB i 2 år uten problemer, men det betyr da ikke at du slipper unna. Tilsvarende problemer kan enkelt oppstå med f.eks mist settet eller hvilket som helst annet oppsett.

 

De fleste feil er brukerfeil, og det er vel rimelig å anta at det er flere ukyndige brukere av BB settet enn f.eks Mist.

 

Jeg sier ikke at BB er fantastisk, men om du ønsker å prøve deg innen vannkjøling og ikke brenne skjorta er det helt greit.

 

Igjen, du vil sikkert klare deg helt fint med en stillegående luftkjøler til 300 kr og spare deg for mye trøbbel. Har egnetlig heller ikke hørt om at du driver med overklokking og da forsvinner nytten litt mer.

 

Meninger om dette temaet blir da uansett fryktelig subjektivt, og jeg sier egentlig velg selv, les litt og om du finner det interessant, kjør på med et eller annet prosjekt, lag f.eks en liten arbeidslogg osv. Du finner flere gode HER

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan det er mulig å komme til at settet er ubrukelig om en leser testen og konklusjonene:

 

Du sjekket ikke datoen på testen? Og ta et søk på for eks. www.xtremesystems.org sitt forum.

Men nå var det faktisk 735 og ikke 745 settet det er snakk om, som du sikkert har sett hvis du har lest hele tråden så har jeg et 735 sett liggende, brukte det "i gamle dager" på singelcore A64 - så jeg vet hvor "bra" det er, siden man får vannkjøling som er flere lysår bedre ikke er SÅ mye dyrere (MIST) er ikke valget så veldig vanskelig.

I stedet for å kjøpe seg TT's "halvgode" vannkjølingssett er det mye bedre med god luftkjøling - særlig hvis vi tar med quads og overklokking...

Lenke til kommentar

Pastafarian :

 

Har dette fra personlig erfaring fra BB settene og det er rent generelt elendig konstruksjonskvalitet på disse :

 

*Cpu blokka sprekker og smuldrer opp : lekkasje.

*Den Grønne guffa har en lei tendens til å avgi avleiringer I destilert vann. Ergo kjøleytelsen ble nesten halvert I mitt tilfelle.

*Thermaltake Rocket hadde samme problemet I plexi-toppen, dannet seg sprekker (dog ingen lekasjer) etter kort tids bruk.

 

Så til din informasjon så har jeg vært bruker av vannkjøling I nesten 4 år, ble til slutt lei av alt vedlikeholdet og gikk over til en standard luftkjøler i steden som funker optimalt til mitt bruk. Regner meg som godt erfaren da jeg har fått spesialtilpasset flere av delene (inkludert reparert vannblokka til cpu) og styrte mye med å få til optimal ytelse med det settet jeg hadde.

 

Utifra de jeg kjenner og som har litt peiling på vannkjøling så er konsensusen at det er best å styre unna Thermaltake og heller gå for kvalitetsdeler fra andre leverandører.

Lenke til kommentar

Gått i ring her:

 

Jeg nevnte i de tre første postene at en luftkjøler vil yte nesten likt, at det er en fare for lekkasje, om at jeg snakket om 745 settet og at 120mm blir lite osv.

 

Jeg mener da fortsatt at BB settet er helt greit om en har lyst til å prøve seg på vannkjøling til en billig penge. Omtaler da settet som greit, ikke bra, ikke supert osv. Greit betyr at det fungerer.

 

Som med så mangt så er det mange som har hatt problemer og det er de man hører om.

 

Er da egentlig ikke noe poeng i å forsvare seg, vi er da alle som har svart enige om at det beste valget for de fleste er en god luftkjøler.

Lenke til kommentar

Testene til disse BB settene er rundt 2 år gamle, mye har forandret seg siden da.

Gå for luft.

 

Da går jeg for OCZ Vendetta sålenge den passer i kabinettet.

 

Vendetta passer, den har også vanlig Intel montering med pushpins, så du må passe på du får klikket dem skikkelig på plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...