Gå til innhold

Telenor vs Tele2, familie abb.


Anbefalte innlegg

Vi har i dag Tele2 og har merket mye ustabilt nett etter Tele2 skiftet til Netcom og lurer i den grad på å gå over til Telenor. Har telenor noe lignende abb som Tele2 Champion?

 

Vi har i dag også sånn familie abb, ringer gratis til hverandre, men alt kommer jo på en regning nå. Og tele2 har ikke noe måte å skille hver abb på, så skal man finne ut hva hver har brukt hver mnd må man sitte å regne ut dette selv. Vil man få dette spesifisert fra Telenor, eller må man også her regne alt sammen selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har i dag Tele2 og har merket mye ustabilt nett etter Tele2 skiftet til Netcom og lurer i den grad på å gå over til Telenor. Har telenor noe lignende abb som Tele2 Champion?

 

Vi har i dag også sånn familie abb, ringer gratis til hverandre, men alt kommer jo på en regning nå. Og tele2 har ikke noe måte å skille hver abb på, så skal man finne ut hva hver har brukt hver mnd må man sitte å regne ut dette selv. Vil man få dette spesifisert fra Telenor, eller må man også her regne alt sammen selv?

 

Man får alt på en regning men jeg vet ikke om det kommer i en klump eller om klumpen er delt på de forskjellige medlemmene av familien. Vi får frifamilie fra telenor om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

På første ark får man en samlet giro der det står KID, totaltbeløp på alle nummrene osv. På baksiden står det "kort sagt", der det står på hvert enkelt nummer hva totaltsummen er og hvor mye hvert nummer har hatt i ren bruk.

 

Det kommer også ett eget ark/bilag for hvert nummer som regningen gjelder for. Der står det tre linjer, først faste priser, så bruk, så innholdstjenester. Under bruk så bruker det hos meg å stå feks:

 

Til Telenors mobilnett: 1 time 3min = 33kr

SMS 100 stk = 49kr

osv osv...

 

Samlet nede på hvert ark står totalbeløpet som hver enkelt skal betale, hvis du ikke bare gjør det på den enkle måten å betale alt samlet slik det er lagt opp til i utgangspunktet.

 

Vil tro at Frihet/Djuice Zero (abonnementene er så og si helt lik bortsett fra navnet) er det som er mest likt Tele2 Champion. Hvis du ikke trenger ny telefon er det en av disse to eller Frifiks du bør gå for.

Endret av hallis86
Lenke til kommentar
På første ark får man en samlet giro der det står KID, totaltbeløp på alle nummrene osv. På baksiden står det "kort sagt", der det står på hvert enkelt nummer hva totaltsummen er og hvor mye hvert nummer har hatt i ren bruk.

 

Det kommer også ett eget ark/bilag for hvert nummer som regningen gjelder for. Der står det tre linjer, først faste priser, så bruk, så innholdstjenester. Under bruk så bruker det hos meg å stå feks:

 

Til Telenors mobilnett: 1 time 3min = 33kr

SMS 100 stk = 49kr

osv osv...

 

Samlet nede på hvert ark står totalbeløpet som hver enkelt skal betale, hvis du ikke bare gjør det på den enkle måten å betale alt samlet slik det er lagt opp til i utgangspunktet.

 

Vil tro at Frihet/Djuice Zero (abonnementene er så og si helt lik bortsett fra navnet) er det som er mest likt Tele2 Champion. Hvis du ikke trenger ny telefon er det en av disse to eller Frifiks du bør gå for.

 

Frihet har vel litt lavere utenlandspris enn Zero, eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar

Som hallis86 sier, det kommer godt frem hvor mye den enkelte har ringt for: en sluttsum med KID osv. samt en side om hvert nummer. Jeg var aldri i tvil om hvem som skulle betale hva.

 

Når det gjelder familie-løsninger har vel Telenor også markedets beste familieløsning, med gratis ringing, SMS og MMS mellom alle involverte (minst ett privatabonnement, opptil to bedriftabonnementer og tre kontantkort samt en hjemmetelefon som ikke trenger å stå på noen i familien).

 

djuice zero er vel det som nærmest Tele2 Champion, og hvis du er student får du en time gratis ringing (60 ringeminutter uten oppstart) så da blir ikke de 10ørene mer på minuttprisen, SMS og MMS like merkbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...