Gå til innhold

Asus M2N-XE og Crucial BallitiX, problemer


Mortex2001

Anbefalte innlegg

Har nå fått i oppdrag å se på en PC som ikke fungerer som den skal.

Vet ikke riktig hva som er årsaken til problemet. Men vi får bare hovedkortet til å oppdage 1024mb av 2048. Jeg har sjekket, og begge brikkene fungerer separat.

 

Jeg her enda ikke oppdatert biosen, men har planer om å gjøre det for å se om det virker da. O

 

På listen over støttede minnebrikker i hovedkortmanualen, finner jeg ikke noen Crucial-brikker på listen. MEN, det er da rart at de virker separat, men ikke samtidig.

 

 

Hovedkortet er: Asus M3N-XE

Minne er: Crucial BallistiX 8500

 

 

Noen som har noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ligger en del innstillinger for minnet i BIOS, for blant annet remapping og liknende. Du kan forsøke og slå de av eller på og se hva som skjer. Hvis det skjærer seg, så er det bare til å resette BIOS.

Jeg kom til å tenke på at det integrerte skjermkortet kanskje tar 1024 MB, men det er for det første jævlig mye minne til skjermkort å være, og samtidig tar det plutselig ingenting når du kun har én brikke i. Men det kan være noe rariteter rundt det integrerte skjermkortet.

Lenke til kommentar
Det ligger en del innstillinger for minnet i BIOS, for blant annet remapping og liknende. Du kan forsøke og slå de av eller på og se hva som skjer. Hvis det skjærer seg, så er det bare til å resette BIOS.

Jeg kom til å tenke på at det integrerte skjermkortet kanskje tar 1024 MB, men det er for det første jævlig mye minne til skjermkort å være, og samtidig tar det plutselig ingenting når du kun har én brikke i. Men det kan være noe rariteter rundt det integrerte skjermkortet.

 

 

Mm - jeg er klar over innstillingene i biosen, men jeg har allerede prøvd litt forskjellige innstillinger, men det ville fortsatt ikke virke. Oppdaget konstant 1024mb, uansett.

 

Integrert skjermkort? Det er da ikke det er noe integrert skjermkort på dette hovedkortet :)

Lenke til kommentar
Asus M2N-XE har nVidia GeForce 6100/nForce 430, som er et brikkesett med integrert grafikk. De reklamerer til og med for grafikk som støtter DirectX 9.0 Shader 3.0 osv både på internett og i manualen. Men jeg finner faen ikke ut hvor de har gjort av skjermutgangen (verken VGA eller DVI er nevnt i manualen). Det ser ut som at den ikke eksisterer. Da beklager jeg. Det er første gang jeg har sett tullkuk av dette kaliberet.
Lenke til kommentar
Asus M2N-XE har nVidia GeForce 6100/nForce 430, som er et brikkesett med integrert grafikk. De reklamerer til og med for grafikk som støtter DirectX 9.0 Shader 3.0 osv både på internett og i manualen. Men jeg finner faen ikke ut hvor de har gjort av skjermutgangen (verken VGA eller DVI er nevnt i manualen). Det ser ut som at den ikke eksisterer. Da beklager jeg. Det er første gang jeg har sett tullkuk av dette kaliberet.

 

Hm, det går bra :)

 

Jeg la ikke merke til det før nå. Men skjønner ikke helt hva de referer til når de nevner GeForce 6100 :s

 

Jaja, uansett, spiller ingen rolle :) Tror vi ringer til Asus Support eller noe sånt for å høre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...