Devil123 Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 (endret) Hei=D Jeg har en kompis som har kjøpt en Volvo 740GL 88 modell...men da er det motoren da...den er voltattXD den går greit på tomgang, men i det han trøkker på gassen skjer det INGEN ting...ikke før 4k omdreininger...og når vi lokte opp pansret hørtes det ut som om den blei kvelt...Luftfiltret og pluggene er nye...men JEG synes det høres ut som motoren får for mye bensin...kan det være en innsprøytnings sensor som er gåen? Endret 21. juni 2008 av Devil123
L O G I M A N Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Er ikke dette en forgasser motor? Har dere også prøvd å bytte tenningkabler og fordelerlokk da?
eab Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 (endret) Hvis det er en b230f (innsprøytning) så kan du prøve en annen luftmassemåler. Husk at det var et skille i 1988. Tidlige modeller hadde lh2.2 motorstyring og senere hadde lh2.4. Hvis du har sistnevnte så kan du lese ut feilkoder med boksen på venstre dempertårn. Endret 22. juni 2008 av Erik Braseth
Devil123 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Skrevet 22. juni 2008 (endret) Det eneste jeg vet, det er at det er bytta top og at fordeleren er flyttet, og at det er en injection motor...men den luftmengde måleren, den funker...det har vi sjekka...eller er det ikke bare enten så funker den eller så funker den ikke? Det er foresten den boksen som er rett før luftfiltret? Endret 22. juni 2008 av Devil123
L O G I M A N Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 En luftmassemåler er ikke noe funke, ikke funke dings. Den må gi riktige verdier.
ChrML Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 (endret) Prøv å koble fra hele massemåleren og se hvordan den blir da. Hvertfall på nyere volvoer så går den i en reservemodus med for feit blanding (sånn "komme seg hjem modus") for å være sikker. Eller prøv å lån en kamerat sin LMM. En ny LMM er ganske dyr, men dette får du nok på høggern og. Det kan også være at lambda gir feil verdier dersom det er det på denne motoren. Sjekk åssen motor du har hvertfall, det finnes både B230E (en kamerat sin 87 mod 740 har det) som bruker Motronic innsprøytning, så er det de nyere med B230F og Jetronic. Skal stå på merkeplata. Er usikker på hvilke som blei brukt i dette årstallet på 740. Du kan ha falskluft som lekker inn etter mengdemåleren, prøv å spray startgass rundt slanger og pakninger og se. Men pass på, du sprayer tross alt en lett antennelig og eksplosiv gass rundt varme og bevegende deler. Endret 22. juni 2008 av chrml
eab Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 e motorene har ikke motronic. De har k-jet. ET (turbo), derimot, hadde motronic
Devil123 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 hjalp ikke og bytte LMM...noen andre forslag?
Devil123 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Har du lh2.2 eller lh2.4 motorstyring? er litt usikker...forskjellen er?
eab Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Som jeg sa tidligere så har sistnevnte mulighet for å lese ut feilkoder. Den enkleste måten å se forskjell på er altså feilkodeboksen ved dempertårnet. Lh2.2 har hallgiver i fordeler, og dermed en kontakt på baksiden av fordeleren. Lh2.4 har svinghjulssensor. Det er også forskjellige massemålere, uten at jeg husker nummerne i hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå