Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Når kommer privatistkarakterene - eksamen 2008


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

I mai tok jeg, i likhet med alle landet VKII-elever, eksamen i norsk hovedmål og sidemål. Ser at veldig mange har fått karakterene sine - da gjennom skolene. Jeg tok mine eksamener gjennom privatistkontoret i Oslo, og har følgelig ingen skole å se etter oppslag på. Det jeg lurer på da er rett og slett om det er noen som vet hvor evt karakterene finnes tilgjengelige, evt når de kommer og hvordan?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere har tenkt å finne ut eksamenskarakterene ved å vente på at privatistweb skal oppdatere sidene sine, må dere nok vente unødvendig lenge. Kan hende at dette varierer fra fylke til fylke - men her i Oslo viser min erfaring at karakterene føres på privatistweb i samme moment som du mottar karakterene i brevform, dvs. flere uker etter at karakterene ble satt. Dersom dere har tilknytning til vg. skole oppfordrer jeg dere til å oppsøke den, de har tilgang på alle elevenes karakterer over internett. Men, som sagt, kan hende at dette varierer mye fra fylke til fylke. I og med at jeg selv bor i Oslo, og privatistkontoret her ryktes å ha kun to ansatte => veldig treige, har jeg tenkte å stikke ned til skolen for å få vite karakterene i dag.

Endret av kynisk89
Lenke til kommentar
Hvis dere har tenkt å finne ut eksamenskarakterene ved å vente på at privatistweb skal oppdatere sidene sine, må dere nok vente unødvendig lenge. Kan hende at dette varierer fra fylke til fylke - men her i Oslo viser min erfaring at karakterene føres på privatistweb i samme moment som du mottar karakterene i brevform, dvs. flere uker etter at karakterene ble satt. Dersom dere har tilknytning til vg. skole oppfordrer jeg dere til å oppsøke den, de har tilgang på alle elevenes karakterer over internett. Men, som sagt, kan hende at dette varierer mye fra fylke til fylke. I og med at jeg selv bor i Oslo, og privatistkontoret her ryktes å ha kun to ansatte => veldig treige, har jeg tenkte å stikke ned til skolen for å få vite karakterene i dag.

Fikk du vite karakteren? Hadde selv privatisteksamen i sk-b. Bor i Oslo.

Lenke til kommentar

Venter på 3MX karakter, og like før helgen dukket dette opp på privatistweb:

På grunn av tekniske problemer blir ikke karakterene publisert i helgen. Karakterene vil bli sendt pr. post mandag. (Sensur tverrfaglig eks. er 1.juli). Ta kontakt om du ønsker kompetansebevis. Oppmeldingsfrist H-08 er 15.aug. - 15.sept.

 

Regner med karakteren kommer i løpet av tirsdag/onsdag, da.

Lenke til kommentar

Jeg fant en av privatistkarakterene mine på Samordna Opptak sine websider (logg inn og gå inn på vitnemål-siden). Fant kun karakterene til et nytt fag jeg tok opp - forbedrede karakterer var ikke oppdatert på vitnemålet.

 

Edit: Man kan ettersende kompetansebeviset sammen med vitnemålet, ikke sant? Kompetansebeviset er ikke bare en karakterutskrift håper jeg.

Endret av Lyngfisk
Lenke til kommentar
Jeg fant en av privatistkarakterene mine på Samordna Opptak sine websider (logg inn og gå inn på vitnemål-siden). Fant kun karakterene til et nytt fag jeg tok opp - forbedrede karakterer var ikke oppdatert på vitnemålet.

 

Edit: Man kan ettersende kompetansebeviset sammen med vitnemålet, ikke sant? Kompetansebeviset er ikke bare en karakterutskrift håper jeg.

 

Hmm... Hvorfor er ikke mitt vitnemål tilgjengelig på samordna opptak? Logger meg inn på min side-greia og alt, men får bare beskjed om at "vitnemål ikke funnet". Går du ut av vgs. nå, eller er du eldre?

Endret av kynisk89
Lenke til kommentar
Jeg fant en av privatistkarakterene mine på Samordna Opptak sine websider (logg inn og gå inn på vitnemål-siden). Fant kun karakterene til et nytt fag jeg tok opp - forbedrede karakterer var ikke oppdatert på vitnemålet.

 

Edit: Man kan ettersende kompetansebeviset sammen med vitnemålet, ikke sant? Kompetansebeviset er ikke bare en karakterutskrift håper jeg.

 

Hmm... Hvorfor er ikke mitt vitnemål tilgjengelig på samordna opptak? Logger meg inn på min side-greia og alt, men får bare beskjed om at "vitnemål ikke funnet". Går du ut av vgs. nå, eller er du eldre?

Jeg gikk akkurat ut. Mulig de ikke har fått lagt inn alle vitnemålene enda.

Lenke til kommentar

Idag var mine karakterer tilgjengelige på nett.

Mildt sagt veldig irritert på sensuren.

Sidemål - greit nok, der fikk jeg 3.

Hovedmål. Hold dere fast. 1!!! Om jeg ikke er helt på bærtur er karakter 1 det samme som stryk.

Den skal iallefall klages på. Hurtigklagefristen er i morra klokka tolv, så nå skal det skrives klage for harde livet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...