Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får ikke logget inn!


Anbefalte innlegg

Hei. Har et lite problem. Når jeg skriver inn brukernavn og passord i Windows XP, begynner den på innloggingen, så plutselig logger den av. "Logger av.. Lagrer instillinger.." også er jeg tilbake til start. Har prøvd sikkerhetsmodus, prøvd å bruke administratorkontoen, men ingenting funker. Er alt det samme.. Jeg brukte Acronis Disk Director for å bytte om to stasjoners bokstav. Fordi systemroot var på D: , og jeg ville ha den som C: .. og nå får jeg ikke logget inn. :hrm: Noen som har noe erfaring med detta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser ikke folk poster før de svarer her inne?

 

hårek: han får ikke logget inn. Han får opp 'loginscreen' men det funker ikke å logge inn. Så lenge han får bootet så burde det ikke være et problem, da alt som er gjort er å bytte rekkefølge på diskene.

 

viking665: Han har allerede skrevet at han har prøvd sikkerhetsmodus.

 

Så til slutt, xcited; virker for meg som det er noen korrupte filer det er snakk om her. Bruker du Acronis inne i Windows? Se om du får byttet tilbake diskene sånn som de var, hvis ikke må jeg bare foreslå en reinstall av Windows, dessverre. Forhåpentligvis er det noen her inne som vet bedre. ;p

Endret av Tbone87
Lenke til kommentar

Du verden, for et opplysende innlegg du kom med der, Tbone87. Hvor fikk du det fra?

 

Å bytte bokstav på systempartisjon er en svært krevende oppgave. Det er antagelig mange hundre referanser som må spores opp og korrigeres. Blir en av dem utelatt kan det være nok til ting feiler under innlogging.

 

Jeg vet godt hva som skjer ved bare å bytte bokstav på XP, uten å forandre noen referanser. Da booter den den til innloggingskjermen, men det kommer ikke opp noe ikon å trykke på, så man kommer ikke videre.

 

Jeg mener derfor at det var et relevant svar jeg ga. Ser ikke at ditt kan sies å være noe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...