Gå til innhold

Beste klasser for to spillere i gruppe?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

vi er to stykker som ikke har spilt WoW siden november 2005 (og da til ca lvl 30). Det kunne være gøy å prøve på nytt, og vi tenkte å spille sammen. Har dere forslag til klasse-kombinasjoner som "utfyller" hverandre? Fokus er definitivt PvE (å overleve er selvfølgelig punkt 1, DPS punkt 2).

 

Hva med to like klasser, f.eks. to mages eller to warlocks? Vil det fungere? Takker for innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

vi er to stykker som ikke har spilt WoW siden november 2005 (og da til ca lvl 30). Det kunne være gøy å prøve på nytt, og vi tenkte å spille sammen. Har dere forslag til klasse-kombinasjoner som "utfyller" hverandre? Fokus er definitivt PvE (å overleve er selvfølgelig punkt 1, DPS punkt 2).

 

Hva med to like klasser, f.eks. to mages eller to warlocks? Vil det fungere? Takker for innspill.

 

For å ta det aller meste PvE trenger dere en tank og en healer. For enkelte ting trenger dere dps, og da inviter dere bare en random for den enkelte tingen. Anbefaler 2x druids. Da har dere alt, og kan bytte på roller for at det ikke skal bli kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar

Husk at hvis dere spiller to like klasser (som fyller samme rolle) så vil dere konkurere om loot. Tank og healer overlever alt, mens dps brenner gjennom ting fort som fy. Uansett så vil alt untatt instances være ganske enkelt for to personer helt til dere kommer til outland (level 60+). Instances må dere nok uansett ha noen personer til for å gjøre siden de er beregna for 5 mann

Lenke til kommentar

Tank og healer er jo veldig greit med tanke på instances også da. Mye enklere om du alt har tank/healer å skaffe 3 dps for å få en gruppe.

 

Jeg og en kompis holder på å levler en tankadin og en prest (shadow foreløpig). Synes det fungerer kjempebra. Shadow priest har bra dps samtidig som han healer godt nok under levling. Prot spec'ed pally fungerer glimrende som tank. Synes faktisk den er artigere enn warrioren min (level 70). Digger å bare springe inn i en diger gruppe av mobs å bare denge alt sammen sønder og sammen mens presten healer/dps'er avhengig av hva som trengs.

 

Men alle typer tank (Pally, Warrior og Druid) sammen med en eller annen healer klasse (druid, shammy, prest eller Pally) ville jo fungere bra. Kanskje litt skeptisk til komboen Prot pally/Holy pally da det kanskje blir litt lite dps.

Lenke til kommentar
Men personlig ville jeg kanskje ha valgt drood + sham... Begge kan heale og begge får tidlig movement increase, bra med burst og drooden kan tanke.

 

Her må jeg si meg fullstendig enig, jeg og en kamerat lvler enhance shaman og feral dr00d sammen (resto i 70) og det går glatt som sprengt torsk... vi er nå lvl 50 og har 2 dager og 3 timer played :> mobs går ned på under 10 sekunder hver, og tidlig speed increase hjelper. elite / group quests går lett. hverken enhance shaman eller feral druid trenger noensinne og drekke mana :p (tror jeg har lvl 25 manadrinksene mine enda :new_woot: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...