Gå til innhold

Golf GT TSI - Lysmaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig godt bilde og bra eksponert. Hvordan unngikk du reflekser i bilen ved bruk av blits?

 

I og med at jeg fyrte av blitzen fra såpass mange vinkler ble ikke reflekser så fremtredende - forsåvidt en ulempe med denne teknikken, om man er mere nøye med retningen kan man få frem refleksjoner bedre.

Lenke til kommentar
Et glansbilde :thumbup:

Hvis det er noe jeg må sette fingeren på er det den oransje refleksjonen under høyre lykt.

 

Okey, here goes:

 

Jeg startet med å lete etter et sted med så lite lysforurensning som mulig, jeg endte til slutt opp i et hjørne hvor det ikke kom gatelys inn og hvor det stort sett var helt bekmørkt.

 

Satte kameraet på stativ og tok et par bilder med blits for å få fokusert riktig manuelt. Deretter stilte jeg på 30sekunder lukkertid og begynte med å gå rundt bilen - utenfor rammen - og fyre av blitzen manuelt.

 

En fattig manns lysrigg om dere vil.

 

Den orange flekken som blir kommentert er faktisk lysforurensning, som jeg egentlig burde tatt meg bryet med å fjerne i PS.

 

Om jeg selv skal pirke på noe, så er det at jeg ikke belyste panseret godt nok.

Lenke til kommentar
Et glansbilde :thumbup:

Hvis det er noe jeg må sette fingeren på er det den oransje refleksjonen under høyre lykt.

 

Okey, here goes:

 

Jeg startet med å lete etter et sted med så lite lysforurensning som mulig, jeg endte til slutt opp i et hjørne hvor det ikke kom gatelys inn og hvor det stort sett var helt bekmørkt.

 

Satte kameraet på stativ og tok et par bilder med blits for å få fokusert riktig manuelt. Deretter stilte jeg på 30sekunder lukkertid og begynte med å gå rundt bilen - utenfor rammen - og fyre av blitzen manuelt.

 

En fattig manns lysrigg om dere vil.

 

Den orange flekken som blir kommentert er faktisk lysforurensning, som jeg egentlig burde tatt meg bryet med å fjerne i PS.

 

Om jeg selv skal pirke på noe, så er det at jeg ikke belyste panseret godt nok.

Enig i den siste der, hadde tenkt å kommentere det, men de ser du jo selv :p

nå kommenterte jeg de jo i alle fall :)

 

Veldig pent arbeide

Lenke til kommentar
Har ikke så mye annet å si enn at dette var veldig kult. Brukte du noe form for softbox eller diffuser på blitsen?

 

Det var bra du spurte.

 

Grunnen til at jeg utelot akkurat det med softbox er at jeg ikke husker om dette bildet ble tatt før eller etter at jeg hadde tatt av softboxen. Batteriet på blitzen ble etterhvert så svakt at boxen stjal for mye av lyset.

 

EDIT: Sjekket i bildeserien nå, og det ser ut til at denne (http://www.lumiquest.com/lq952.htm) satt på ja.

Endret av fcuk_IT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...