hagfors Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 (endret) Må ha meg ny disk i min Dell XPS 1710, men jeg må finne ut om det er IDE eller S-ATA disk jeg skal bestille. Noen som vet? Den er vel fra august-september i 2006, hvis det har noe å si. *edit* Kanskje jeg skulle ha oppgradert RAM med det samme. Noen som vet hvilke brikker som passer? Endret 20. juni 2008 av hagfors
maedox Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 RAM-en er DDR2-667. Harddisken finner jeg ikke stort om, men det er sannsynlig at det er S-ATA. Du kan se det rimelig kjapt om du skrur den ut og ser på tilkoblingen. IDE er bred med mange pinner (det kan være en adapter festet på de), mens S-ATA er smal og minner om en bred USB-plugg uten metallet rundt.
hagfors Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Skrevet 20. juni 2008 Har bare kviet meg litt for å begynne å åpne bærbaren, helt irrasjonelt så klart, siden jeg like vel må inni der for å bytte ut komponenter under oppgraderingen. Kan dermed slå fast at det er S-ATA disk som brukes i disse maskinene, Hitachi Travelstar for å være eksakt. Regner med jeg går for Seagate sin 200 GB 7200 RPM disk med G-Force protection til en 850-900kr. Mest fordi diskene på 250 og 320 GB ikke er på lager noe sted. Så også på RAM brikkene. De virket veldig korte synes jeg, i forhold til de brikkene jeg har sett før. Heter dette noe spesielt?
maedox Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Ja, RAM-brikkene er SO-DIMM DDR2-667. Hvis du er det minste i tvil om harddisken så kan du finne modellnummeret i device manager i windows eller i BIOS, og søke etter det på Google. (Tenkte ikke på det først )
Tunky Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 (endret) Du kan jo bruke "minnefinneren" på Komplett.no om du er i tvil. I did it for you Endret 20. juni 2008 av Knewt
hagfors Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Skrevet 20. juni 2008 Takk for hjelpen, tror jeg har den informasjonen jeg trenger for å handle nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå