Gå til innhold

soundlaster awe64 - trenger jeg nytt lydkort?


Anbefalte innlegg

bør jeg oppgradere lydkortet til et annet soundblaster? Går ut ifra at det er nyere teknologi(i forhold til awe64) i alle nyeste soundblastere uansett pris?

 

f.eks hvis jeg kjøper et audigy player lydkort?vil det bli bedre lyd generelt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Audigy Player gir mye for pengene, men hvis du ikke har planer om surround, og hvis du bruker vanlige PC-høytalere har det nok ikke mye for seg å bytte. Lydkvaliteten er bedre, og de nye kortene støtter f.eks. EAX, men så lenge du synes lyden din er grei nok nå kan du like gjerne vente.

Lenke til kommentar
(...) og de nye kortene støtter f.eks. EAX, men så lenge du synes lyden din er grei nok nå kan du like gjerne vente.

Hadde ikke AWE64 støtte for EAX1.0 da?

 

I alle tilfelle er det en annen monsterfordel med det kortet i forhold til nyere vare: det spiller DOS-spill uten dos-drivere (hvis du kjører 98, selvsagt - med 2K/XP vet jeg ikke). Har selv Live!, og det er skrekkelig vanskelig å få tak i DOS-drivere da jeg mangler installasjons-CDen. Så, skal du kjøpe nytt, vet du hvem som vil ha ditt gamle ;).

Lenke til kommentar
Dersom du vil kjøre dos spill i win2k/xp, kan du bruke VDMSOUND (http://sourceforge.net/projects/vdmsound/) til å emulere lydkortet i dos spill.

Er klar over det, men VDMSound fungerer slett ikke alltid. Erfaringsmessig er eldre kort som SB, Ad Lib og Gravis Ultrasound det beste for MS-DOS-spill. Dessverre :(. Med andre ord: Skal du spille dine gamle klassikere, er det kanskje greiest å ta vare på en litt eldre maskin til formålet.

Lenke til kommentar
(...) og de nye kortene støtter f.eks. EAX, men så lenge du synes lyden din er grei nok nå kan du like gjerne vente.

Hadde ikke AWE64 støtte for EAX1.0 da?

 

I alle tilfelle er det en annen monsterfordel med det kortet i forhold til nyere vare: det spiller DOS-spill uten dos-drivere (hvis du kjører 98, selvsagt - med 2K/XP vet jeg ikke). Har selv Live!, og det er skrekkelig vanskelig å få tak i DOS-drivere da jeg mangler installasjons-CDen. Så, skal du kjøpe nytt, vet du hvem som vil ha ditt gamle ;).

 

Jeg har install cd til live hvist du er intreser så kan jeg lage en link til deg med dos driverne oerhört! 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...