Gå til innhold

er jeg en attraktiv arbeidssøker?


Anbefalte innlegg

jeg bor fortiden i utlandet men skal flytte tilbake til norge så fort som mulig etter nyttår.

er litt usikker på arbeidsmarkedet i norge siden jeg har vært borte i 3.5 år nå.

 

jeg har ingen stor utdannelse (fullført IKT-driftsfag+1 år forkurs til teknisk høyskole) og over 5 års erfaring innen for support; 2år hos Norsk Hydro (lærling), 2,5 år hos Dell (fra bedrift support til server support), 3 mnd med mcafee support og 2 mnd med support for skoler i UK (nåværende jobb).

 

jeg har også noen sertifikater:

A+, Network+, Server+, DCSE Server (Dell Certified System Expert)

har også planer om å prøve meg på CCNA i sommer.

 

tror dere at det vil bli vanskelig for meg å få en IT jobb (ikke callsenter) med denne bakgrunnen?

 

jeg har lest mye om at IT bransjen har mange ledige stillinger, men jeg har på følelsen at det gjelder mest for utviklere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at du har en fair chance på en jobb.

 

Du har bevist kunnskap gjennom praksis, det er mye verdt.

 

Det er mange help desker som ser etter din kunnskap og erfaring. I de fleste bedrifter er helpdesk springbrett inn i mer ansvarsfulle stillinger i selskapet.

 

Det er riktig at mange ledige jobber er utvikling. Men det er mange jobber for oss andre også.

Og det er som alltid best marked for de som ellers også er mest ettertraktede.

Endret av lhegdal
Lenke til kommentar

gå til oslo, still deg midt i byen og rop høyt: JEG VIL HA IT-JOBB OG HAR ERFARING!!, så skal du ikke se bort ifra at du får ett par tilbud :p

er lett å få jobb innen it-bransjen nå, nesten uansett hva du jobber innen.

 

ofte er det greit å starte på 1 og 2.linje(ikke bare 1, begge eller 2. linje) for å få en fot innenfor.

du kan nok få en ok jobb på drift eller lignende uten å starte på bunnen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...