PyrionZ Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Skrevet 22. juni 2008 Last ned.http://www.lavalys.com/products/download.p...=UE&lang=en Post et skjermbilde fra maskinavn->sensors
snippsat Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 (endret) Temp er hvertfall bra. Kjører du på stock hasighet cpu 2.6ghz? Har du 3.0ghz kan du gått øke i bios så du får 1.3v i everest Vet ikke hvor mye vdroop du har. Dette finner du ut med og starte prime og se hvor mye den synker fra 1,26v som du har nå. Endret 23. juni 2008 av SNIPPSAT
tnex Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Nå har det seg slik at pc'n min har blitt møkktreg! Skjønner ikke hvorfor.Trudde det var rammen, da jeg har fått feilmelding om noe som angikk minne når jeg kjørte Utorrent en gang. Kjørte Memtest, og ingenting var feil med rammen. Så da lurer jeg på hva det kan være? Kan det være skjermkortet? Har ikke virka som det har fungert 100% fra starten av. Takker for hjelp! formatere?
PyrionZ Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Skrevet 23. juni 2008 Jeg har formatert 4 ganger på et halvt år pga av GPU og ville teste andre systemer.. Les før du svarer..
PyrionZ Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Skrevet 23. juni 2008 Temp er hvertfall bra. Kjører du på stock hasighet cpu 2.6ghz? Har du 3.0ghz kan du gått øke i bios så du får 1.3v i everest Vet ikke hvor mye vdroop du har. Dette finner du ut med og starte prime og se hvor mye den synker fra 1,26v som du har nå. Den sank fra 1.26v til 1.18v. Hva har dette å si?
Skjelvgråt Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Dette var ganske merkelig. Men hvis du sier at du har hatt lagg i enkelte situasjoner i cod 4. Du har ikke prøvd og stille ned grafikken? Men det kan ikke være noen komponenter som er smeltet/skadet i pc`n din?. Siden det kan jo være en mulig grunn! Hvis ikke så ta og last ned crapcleaner, og kjør alt av virusscan.
PyrionZ Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Skrevet 23. juni 2008 Vil ikke ha ned grafikken: p Brorsan har 3870 han og, kjører alt på fullt. Ingen lagg. Derfor er det merkelig at jeg har det. Han har ikke klokka noe.. Skal kjøre crapcleaner og se; )
Malvado Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 (endret) Du bør øke Volten som blir gitt til cpu, prøv med en gradvis økning og se om du er stabil I orthos , er du ikke det så øk Vcore til du er det. Edit : Orthos sjekker om Cpu er ustabil, det tyder på at du har en ganske høy Vdrop, altså at hovedkortet sliter med å levere nok strøm til cpu , kan godt være at det er kun en enkel bios oppdatering som skal til, men det kan være lurt å øke manuelt Vcore og teste stabilitet og passe på temperatur til man finner den riktige volten. Endret 23. juni 2008 av Malvado
PyrionZ Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Skrevet 23. juni 2008 Økte volten til 1.3v og det går stabilt i Prime.. Så da får jeg oppdatere BIOS. (hvis jeg ikke har den nyeste)
Vizla Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Så du har en klokket Q6600, ting går tregt og ustabilt med PC'en og du har ikke skjønt hvorfor ?
PyrionZ Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Skrevet 23. juni 2008 Den har ikke vært sånn før, da. Var ikke slik på TG, f.eks. DA var den klokka! Har kjørt med overklokk sia jul, jeg. Først nå problemene begynner.
snippsat Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 (endret) Den sank fra 1.26v til 1.18v. Hva har dette å si? Uff du har en vdroop som ikke er bra. Du må øke vcore spenning ja. Dette er ting du bør kunne når du overklokker. Dette skal testet med small ftt`s(ikke blend her tester du mest minne) Første regel er ikke ting stablit klokker man ned og tester at alt er 100% stabilt før man klokker opp ellers blir det bare og tippe hvor det slår ut. Endret 23. juni 2008 av SNIPPSAT
PyrionZ Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Økte Vcore spenning til 1.30 og nå er droppen på 1.15 med en gang jeg starter prime.. Hvordan får jeg fiksa dette?
snippsat Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 http://www.overclock.net/motherboard-volt-...pencil-mod.html voltage dampening se om du har det i bios. Sett to enable dette skal hjelpe på vdroop.
CapitalSheep Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 (endret) Min erfaring med VELDIG treg pc, var harddisken. da brukte jeg 20 min på å bote, og alt jeg gjorde var tregt. Jeg formaterte flere ganger. Til slutt installerte jeg windows på en an disk, og tok ut den gamle. Først da ble den normal igjen.... Dette problemet har vell noe med at jeg var nødt til å sende pcen via posten til service. edit: i mitt tilfelle betydde det ingenting om hvilken harddisk som var ødelagt. Den harddisken som var ødelagt i mitt tilfelle var c:. Jeg installerte os på en an disk, og den var forsatt like treg. Men da jeg koblet den(som var før c:) ut var den bra igjen. Endret 25. juni 2008 av mazz_222
PyrionZ Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 (endret) Da poster jeg screenshot av HDtune på C disken. Som OS ligger på.. Er den litt for treg? Endret 25. juni 2008 av -pyrion-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå