Gå til innhold

nokia 3650


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil en umts mobil kunne komunisere med en gsm?

 

Endel av de første UMTS-mobilene vil i tillegg støtte GSM :-)

 

FutureX: du forstår hva jeg mener. En UMTS-mobil kan og bør ikke sammenlignes med en GSM-mobil. UMTS er som sagt ikke en funksjon på linje med BT osv ;)

 

Det norske UMTS-nettet er ikke åpnet for kommersielt bruk enda, bare for testing. De første UMTS-mobilene kommer ikke til Norge før til høsten. Her i UK åpnet nettet 1.mars, men mobilene kommer ikke før neste uke (NEC og Motorola i første omgang) :roll:

Lenke til kommentar

Man mener at UMTS innen år 2006 +++ vil være mer et by, tettsteds-nett. Og at GSM kommer til å dominere tenfor byene.

 

umts er noe raskere nett eller noe ? slik at man kan se realtime video ?....mer ?

 

UMTS er et videonett hvor man faktisk via kameraoverføring skal se den man snakker med, og kunne sende video live. MMS er jo en bitte liten forsmak på hva UMTS kan tilby. Kommer sannsynligvis radio til UMTS også.

Lenke til kommentar
hadde du f.eks bytta fra 6100 til 3650? takk for svaret foresten.  :p

 

Nope, jeg hadde ikke det. Har faktisk en fin mulighet til å gjøre det nå, men jeg gjør det ikke. Jeg har nemlig vunnet 3650 :D, får den sannsynligvis i dag eller i morgen.

Men jeg beholder 6100 fordi det er passe størrelse på en mobil for meg, liker ikke store ting i lommen. Dessuten har jeg ikke bruk for kamera på mobil. Men for all del, 3650 er en mye bedre telefon med flere muligheter enn 6100.

Om du er interessert i å kjøpe den jeg har vunnet, så ta kontakt.

Lenke til kommentar
Men så kommer jo SE Z1010 som er enda bedre

 

....som altså er en UMTS-mobil og ikke kan sammenlignes med de andre nevnte mobilene....

FutureX: du forstår hva jeg mener. En UMTS-mobil kan og bør ikke sammenlignes med en GSM-mobil. UMTS er som sagt ikke en funksjon på linje med BT osv ;)

 

Det norske UMTS-nettet er ikke åpnet for kommersielt bruk enda, bare for testing. De første UMTS-mobilene kommer ikke til Norge før til høsten. Her i UK åpnet nettet 1.mars, men mobilene kommer ikke før neste uke (NEC og Motorola i første omgang) :roll:

Du motsier jo seg selv her, selvfølgelig spiller det ingen rolle om en GSM (2G)telefon har UMTS (3G). Det er fortsatt en GSM telefon og kan sammenlignes med en GSM telefon. Bare for at UMTS er et nytt nett gjør ikke at det ikke kan sammenlignes med GPRS (som altså er 2.5 G).

Du er bare redd for at SX1 skal bli banket ned i støvlene av de andre produsentene sine UMTS mobiler, men når Siemens kommer med sin UMTS komunikator "da tenker jeg at den banker alt (inkludert NMT (1G), SE P800 og Nokia 2110..)"

 

Mobiler er mobiler så lenge de fungerer i Norge så. Hva er vitsen med å bygge ut UMTS, det kan jo ikke sammenlignes med GSM...

Lenke til kommentar

nei det blir feil

hvis man ser bort fra UMTS støtten da er forsatt Z1010 bedre en SX1

 

ex.

Z1010 har 2 kamerar

Z1010 har 100m BT

 

men SX1 danker forsatt det meste ut bare ikke telefoner som Z1010

jeg liker både SE og Siemens men akkurat nå så har SE et bedre "High-End" produkt

Siemens kommer sikkert med et bedre "High-End" produkt de også som kanskje er like bra eller bedre en Z1010

Lenke til kommentar

Fortell meg hva du skal med 2 kameraer når du ikke kan bruke UMTS-funksjonen...

 

SX1 har 40-toners polytoner (z1010 har "bare" 24)

SX1 har radio

SX1 bruker MMC i stedet for svindyre Sony Memory Stick Duo

Målene og vekten på z1010 finner jeg ikke, SonyE tør vel ikke oppgi dem ;)

Prisen på z1010 blir vel heller ikke særlig hyggelig... :p

Lenke til kommentar

Z1010 og SX1 blir nok omtrent like gode, teknologisk sett. Riktignok har Z1010 UMTS, men selv om man ser bort ifra det mener jeg at Z1010 blir en bedre telefon enn SX1. Grunnen er rett og slett at den blir finere, har kulere design, og antagelig blir mindre (i sammenslått stilling). Nå er jo synet på design temmelig subjektivt, så dersom andre liker designen til SX1 bedre, så er nok også det en bedre mobil for dem.

Lenke til kommentar

Dette her er barnslig. Innse Molna at z1010 er en bedre mobil. Den har to kameraer, og det er to kameraer. Kanke si at de ikke kan brukes fordi ikke 3g finnes enda!!!!!!!! Seff. kan de det. Når det gjelder MemoryStick Duo så kommer de sannsynligvis innen kort tid komme opp i lagringskapasitet langt over MMC fordi de er mer avanserte og dermed dyrere. Når UMTS kommer, er det mulig at man får UMTS radio, og DET fins ikke på SX1. Ellers så er jo z1010 MINDRE enn SX1 og dermed sannsynligvis lettere. Og ikke kom her å si at SX1 vil koste under 5000!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...