Gå til innhold

Hardwareoppdaternig for AoC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har kjøpt meg Age of Conan men når jeg spiller så lagger det som bare f***. Tenkte jeg skulle oppdatere skjermkortet men så er det noen som sier at jeg heller bør oppdatere andre ting, f.eks. hovedkortet. Er da i tvil og vil gjerne ikke bruke masse penger på en oppdatering det ikke er noen vits med. Er det noen som kan være til litt hjelp å si hva som bør oppdateres for minst å kjøre på "medium-innstillinger" uten lagg?

Specs:

PC navn: Dell DXP051

Hovedkort:

Chipset Model: 82945G/GZ/P/PL Processor to I/O Controller

CPU: Intel Pentium 4 HT

CPU-hastighet: 3.00GHz

Nettverkskort: Intel® PRO/1000 PL Network Connection

RAM: 2048 DDR2 SDRAM

Skjermkort:

Navn: Nvidia GeForce 7300 LE

Video-minne: 512MB

Bus-mode: PCI Express

Bus-transfer-rate: 16X

Adapter DAC Type: Intergrated RAMDAC

Håper det var alt dere trengte å vite. Hvis ikke er det bare å spørre. Moderator må også gjerne flytte tråden hvis det er ønskelig. Visste ikke helt om jeg skulle legge den her eller om det var en hardware-kategori som passet bedre.

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217
Skrevet

Dette er jo en dell PC da, så det enkleste ville jo være å bytte ut hele drittn. Men hvis ikke;

Skjermkortet må ialle fall byttes ut. Anbefaler 9800GTX, men hvis du vil gå for noe billigere bør du gå for 8800GTS.

Hovedkort & CPU er jeg usikker på, men regner med at du klarer å kjøre low med nogenlunde fps ;)

Skrevet

CPU og skjermkortet ditt er ganske så svakt, hadde byttet begge men det koster, selvsagt.

Oppgraderer du skjermkort så vil CPU være svakepunkt og vil trekke ned ytelsen ganske fint, så anbefaler sterkt å vurdere på en ny maskin.

Skrevet (endret)

Takk for bra svar.

Er jo litt gammal og den PC'en da så kan nok forstå at den bør byttes ut xD Men nå jobber jeg i sommer også så da er jo ikke penger noe problem.. ville bare ikke bruke dem unøvendig hvis dere skjønner.

Noen merker å anbefale hvis jeg skal kjøpe bygge-PC sånn at den lett kan oppdateres, eller må jeg hvis jeg skal kjøpe bygge-PC kjøpe alle delene separat og skru dem sammen selv?

Endret av Turgut
Skrevet
Takk for bra svar.

Er jo litt gammal og den PC'en da så kan nok forstå at den bør byttes ut xD Men nå jobber jeg i sommer også så da er jo ikke penger noe problem.. ville bare ikke bruke dem unøvendig hvis dere skjønner.

Noen merker å anbefale hvis jeg skal kjøpe bygge-PC sånn at den lett kan oppdateres, eller må jeg hvis jeg skal kjøpe bygge-PC kjøpe alle delene separat og skru dem sammen selv?

Spiller aoc helt greit med det meste på fullt 8x antialiasing og 8x anisotropic

Og jeg har en intel core 2 duo 6400 med 2gb ram,

Jeg fant iallfall en pc ganske billig sist jeg la til en pc på komplett i deler

Spørs jo om det er amd eller intel du vil ha , men intel er nok det jeg ville gått for

Skrevet

Dersom Funcom og ATI får fikset probleme rundt Radeon kortene, bør du definitivt kjøpe 4850 fremfor 9800GTX; lavere effektforbruk, HDMI, raskere, tar bare opp en slot-plass, rimeligere osv.

Skrevet
Oppgraderte akkurat selv til 4gb ram. Gikk opp til gjevnt 40 fps :) Tror nesten 4gb er et "minimum". Men heldigvis koster det nada!

Jeg opplever til stadighet at conan bruker feks 2.36GB ram , har man bare 2gb , ja da kan det bli mindre performance.

Har et 280 GTX kort i posten nå , ENESTE singel gpu kort som knuser mitt 2 år gamle 8800 gtx kort - på tide at det kom noe bedre :D

Dobbel gpu kort orker jeg ikke , har hatt nok problemer med sli opp gjennom årene , men hvis det går bedre med drivere og sli så skal jeg kjøre tri på sikt .

Skrevet (endret)
Tweak litt på settings så kjører det nok helt greit.

Velg High på options, skru av skygger og sett texture quality til medium. Kjører best på dette.

Dette fumgerte ganske greit, får ca. 24 fps i gjennomsnitt men er noen ganger det er nede i 6-10 også :\ så tror jeg vil bygge ny PC allikevel, men i så fall blir dette første gang jeg skal bygge PC'en sjæl :)

Har tenkt en del på hvilke komppnenter jeg skal bruke og har kommet til at jeg vil ha en Intel E8400 prosessor på et "Asus Maximus Formula" HK. Når det gjelder skjermkort er jeg fremdeles litt usikker. Vil gjerne ha flere kommentarer om det lønner seg å gå for ATI eller GeForce. Hadde i utgangspunktet tenkt meg GeForce 9800 GTX, men nå er det jo så mye snakk om det nye Radeon HD 4850 så...

Endret av Turgut
Skrevet

Både 8800GTS512/9800GTX/R4850 vil alle gi deg bra ytelse. Velg etter pris rett og slett. Deretter bør du kjøpe deg en intel core2duo cpu med intel hovedkort. E8400 er en bra cpu for pengene. 4gb ram er et minimum vil jeg si, det er uansett veldig billig, og det er ikke noe vits i å legge mye penger i dyr ram heller.

Skrevet
Oppgraderte akkurat selv til 4gb ram. Gikk opp til gjevnt 40 fps :) Tror nesten 4gb er et "minimum". Men heldigvis koster det nada!

Det jeg sitter på her nå er

amd x64 5600+

8800 gts 320mb

2gb ram

24" benq, dvs høy oppløsning

Ville det altså være et sjakktrekk å oppgradere til 4gb?

Og isåfall prøve å matche de jeg har, eller bare kjøpe 4 nye skinnende gigabaiter?

Skrevet

Det jeg sitter på her nå er

amd x64 5600+

8800 gts 320mb

2gb ram

24" benq, dvs høy oppløsning

Ville det altså være et sjakktrekk å oppgradere til 4gb?

Og isåfall prøve å matche de jeg har, eller bare kjøpe 4 nye skinnende gigabaiter?

4GB hjelper absolutt på overall performence ja ;) Kjøp like de du har - det skulle normalt være bra nok .

Men du må ha Vista eller 64 bits OS da , XP klarer barer 3.3gb Ram .

En annen ide er å kjøpe 512gbx2 og kjøre 1.5GB per Ram kanal totalt 3GB , jeg opplever stadig at conan bruker mer enn 2gb ram ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...