Gå til innhold

Lage sub selv, hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg har tenkt å lage sub selv men jeg lurer på hvordan jeg skal greie å koble den til en forsterker som ikke har sub utgang? Forsterkeren har 4 høyttaler utganger. i suben har jeg tenkt å bruke to 15" basselementer. En venn snakket om delefilter, hvor kan jeg få tak i dette? og evt hvor mye koster dette?

Takk på forhånd.

-Kristian

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags forsterker er det?

Du trenger et delefilter for å "kutte bort" alle frekvensene subben ikke skal spille. Det kan kjøpes flere plasser, f.eks. Eltek. Regn med ~200 kroner og oppover.

Skrevet (endret)

Dette er en Nikko AM/FM Stereo Receiver NR-520

Hvilket delefilter bør jeg kjøpe? Og hvor kan jeg kjøpe Terminal? Hvilken terminal?

Endret av Kizzax
Skrevet

Jeg ville vært skeptisk til å drive både subber og hovedhøyttalere med samme forsterker, spesielt om subbene er på 4 ohm.

Ring Eltek på tlf. 22 65 80 70 og forklar saken til dem, så fikser de både passende delefilter og terminal for deg :)

Skrevet

Ville heller ikke brukt 2x15" om rommet ikke er veldig stort.

Jeg har selv en prima 15" sub som bare står og samle støv for jeg har for lite som å putte den i.

Er også enig med epifant ang forsterker. Ville nok kjøpt en sub forsterker i tillegg.

Skrevet

Som allerede nevnt , du skal ha relativt stort rom for og få utnyette av 15" ,samt at nikko er vel ikke det mest kraftige man får tak i av forsterker. Kjøp deg en subforsterker med delefilter i tilegg.(Dog sjekk at den klarer høynivå inn da du ikke har pre-out på forsterkern)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...