Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin vil ikke starte!


Anbefalte innlegg

kunne sikkert valgt et annet emne, men jo er jo en maskin som ikke vil starte så.

 

Ok her er problemet, i går da jeg var ute tordnet det, etter jeg hørte det en gang gikk jeg inn og tokk strømmen (ut kablen) ellers hadde den brukt mange min...

 

Noen timer etter da tordneværet hadde gitt seg skulle jeg starte den opp igjen, men ingen ting skjedde, det er vel så langt de som har skjedd.

 

Det lyser i hovedkort uten om at det skal ha for mye å si, har prøvd tatt ut biosbatteriet men hjelper ikke noe.

 

Så om noen har seriøse forslag eller om jeg bare må sende denne inn!

 

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja som jeg husker:

asus hk, socket 939om jeg husker riktig,

amd opteron 165

2x 1024 ddr fra ocz

7800gtx kort

1sata kontroller

11wd harddisker

 

psu er vel en mist på 650w

 

har også testet og koble ut alle harddiskene

Endret av IgNerA
Lenke til kommentar

har du en annen psu du kan teste.. om du har kjøpt det brukt kan kondensatorne i mist psu'en vere "kaput" ... =) det som var litt morsomt var at jeg diskuterte nettopp med en mist fanboy at noen av psu'ene dems har "crap" kondensatorer. så de funker bra i starten. og funker dorligere og dorligere.. dermed får de alle bra omtaler.

Lenke til kommentar

annet system. Men over til noe annet her, fikk "nytt" hk idag, som virker.

Etter jeg trykker start, viftene går rundt, det lyser i hk + jeg hører maskinen booter. Men 0bilde power leden på skjermen bare blinker.

 

Så jeg frykter at skjermkorte også kan ha gått

Lenke til kommentar

Vell var en skrue som hadde kommet i kontakt med noe som gjorde at det ikke virket.

 

Nytt problem, alle delene er som sakt testet og virker.

Men da jeg setter alt samment i kabinette starter pc`n men etter ca 10sec skrur den seg av. tips?

Endret av IgNerA
Lenke til kommentar

Vert borti det samme problemet for lengesiden.

Da var det modemet som var ødlagt, så lenge det stod i så ville ikke maskinen starte.

Har du prøvd alle komponentene inviduelt i en annen maskin?

I så fall ikke kan du prøve å plugge ut en og en komponent og se om den starter. Videre så kan du prøve å sette SATA kontroleren i et annet pci spor.

 

Håper det hjelper ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...