Gå til innhold

Hvilket hovedkort som passer til stort grafikkort


Meier

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg nytt grafikkort. Når jeg skulle sette det inn, så var det så stort at det ikke passet inn. Flere deler på ovedkortet stod i veien, og porter på hovedkortet, blir sperret av grafikkortet. Dette er et Geforce 9800GTX kort. I den sammen heng, så lurer jeg på hvilke hovedkort er det som er beregnet på slike grafikkort? Hvem hovedkort er konstruert for slike store kort? Hvor man også kan sette inn andre kort, og kabler, uten at det blir konflikt? Før var jo kortene fulle av ekstra porter, nå er det bare noen få. Er det noen som har et tips til godt utstyrte hovedkort? Tenker da på ekstra mange usb, sata og firewire kontakter. Slik at man slipper å sette inn ekstra kontrollerkort for dette. Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sata kontakter + div deler. Lodde på kortet dropper jeg. Da blir det heller et nytt kort. Tenker da på nytt hovedkort, cpu, og ram. Bare lurer på hva som er noe å satse på? Og da noe som har mange tilkoblings muligheter.

Endret av kjellernn
Lenke til kommentar

Her har vi Missing Something Inside på topp... Har aldri likt eller stolt på deres layout.

Men men, er en del problemer her, blant annet siden kjøleren er såpass stor på 9800GTX så soper den ned i en kondensator som står mellom de to minnesporene blant annet.

Den blokkerer også diverse andre saker og jeg vil anta de to kondensatorene lenger ned kommer også i veien.

 

Dessverre er de ikke flyttbare og bøying anbefales ikke heller.

Lenke til kommentar
Du mener at Satakablene er i veien for grafikkortet? Det ser ut som at kontaktene ikke er i veien, men når man først kobler til en satakontakt, problemet oppstår. Er dette riktig?

Ja, det er en konakt foran på kortet, og flere bak. Disse krasjer med skjermkortet, når det er kabler tilkoblet. Helt idiotisk. Kortet er vel for gammelt.

Lenke til kommentar
Her har vi Missing Something Inside på topp... Har aldri likt eller stolt på deres layout.

Men men, er en del problemer her, blant annet siden kjøleren er såpass stor på 9800GTX så soper den ned i en kondensator som står mellom de to minnesporene blant annet.

Den blokkerer også diverse andre saker og jeg vil anta de to kondensatorene lenger ned kommer også i veien.

 

Dessverre er de ikke flyttbare og bøying anbefales ikke heller.

Ja, kondensatorene er også i veien. Det blir vel til at jeg må kjøpe noe nytt. En oppgradering, er kansje ikke så dumt alikevel. Men det koster jo igjen. Så vi får se. Bare lurer på hva som passer best.

Lenke til kommentar

Dette var andre boller. Asus kan sakene. MSI, er vel mer eller mindre over og ut for meg. Perfekt oppsett på kortet. Allt passer. Og det finnes sikkert enda bedre kort en dette fra Asus. Går mest sansynlig for Asus neste gang. Bra saker, selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...