Gå til innhold

Hvor mye for en lader til et nikon d 40? Og hvor kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mårn!

Jeg har akkurat kjøpt et nikon D40, dette ble kjøpt i USA og derfor trenger jeg en ny lader.

Noen som hvet hvor man for kjøpt det? Og i så fall ca hvor mye det koster?

Mvh. Øystein D. N.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hm, så vidt jeg kan se, heter laderen MH-23 både i Norge og USA.

Edit, du trenger sannsynligvis bare en ny kabel, like den som sitter bak kassett/CD/video/DVD-spillere. Det har du sikkert liggende ett sted. :)

Endret av Oceanborn
Skrevet
Hm, så vidt jeg kan se, heter laderen MH-23 både i Norge og USA.

Edit, du trenger sannsynligvis bare en ny kabel, like den som sitter bak kassett/CD/video/DVD-spillere. Det har du sikkert liggende ett sted. :)

Ja altså jeg har en sån, men er usiker på om dette kan skade bateriet bak på står det:

input: 120v~60Hz 0,2A

Skrevet
Ja altså jeg har en sån, men er usiker på om dette kan skade bateriet bak på står det:

input: 120v~60Hz 0,2A

Det står det på min MH-18a også (til de litt større batteriene til Nikon ,kjøpt fra USA), men like ved der, står det "Foreign Input 100-240V~50-60Hz 0,25A". (Mens på min MH-18a medfølgende kamera kjøpt i Norge "bare" står "Input 100-240V~50-60Hz 0,25A"). Hvis du har noe tilsvarende på din MH-23 er det bare å begynne å lade.

Skrevet

Fotovideo.no fører lader MH-23 (lader for EN-EL9 batterier til Nikon) til kr 545,-. Forventet inn 20/6. JapanFoto.no har samme lader (på lager) til 599,-.

Skrevet

Hei,

har planer om å kjøpe Nikon D40 fra USA selv når en kamerat av meg skal dit nå i sommer. Ser hos bhphotovideo.com som er stedet jeg skal kjøpe fra at laderen der står oppgitt med 100-240v AC. (http://www.bhphotovideo.com/c/product/472416-REG/Nikon_25349_MH_23_Battery_Charger.html se under specifications)

Det vil si at som nevnt tidligere i tråden her så kan du fint bytte ut kabelen og bruke den på norske strømkontakter.

Skrevet
Det vil si at som nevnt tidligere i tråden her så kan du fint bytte ut kabelen og bruke den på norske strømkontakter.

Nå har ikke trådstarter bekreftet at hans lader er av "internasjonal" type slik at den kan benyttes på annet enn "input: 120v~60Hz 0,2A".

Skrevet (endret)
Hei,

har planer om å kjøpe Nikon D40 fra USA selv når en kamerat av meg skal dit nå i sommer. Ser hos bhphotovideo.com som er stedet jeg skal kjøpe fra at laderen der står oppgitt med 100-240v AC. (http://www.bhphotovideo.com/c/product/472416-REG/Nikon_25349_MH_23_Battery_Charger.html se under specifications)

Okai, men hvis du skal kjøpe nikon d 40 i USA vil det koste ca 2500 kr, så må du kjøpe lader til ca 500 kr, og da er du oppe i 3000 kr og det er det det koster i norge!

Bak på laderen står det at "input: 120v~60Hz 0,2A"

Nå oppdaga jeg i en liten firkant står det: "Foreigen input AC 100-240V 50/60Hz"

Endret av odn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...