Gå til innhold

Et bilde fra Hafslund hovedgård


kesse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler å bruke mer enn 3 bilder til HDR, ser de fleste tutorialer sier 3. Men for å få et naturlig bilde trengst det ofte mer enn 3 bilder for å få en jevn overgang mellom det lyse og det mørke.

 

Nå vet ikke jeg om du faktisk vil at trærne skal ha en slik glorie som er på bildet ditt, men personlig synes jeg HDR-bilder som ikke har den typiske HDR-looken, og bare viser alle detaljer i både mørke og lyse partier er mye bedre enn slike som du postet.

 

Ellers var det er kjempekult bilde! (om du hadde fått bort glorien hadde det om mulig vært fantastisk)

Og at solen er slik som på bilde nå gjør det bare bedre i mitt hode.

Lenke til kommentar

Takk for fine og konstruktive svar!

 

Jeg skal prøve å bruke flere enn 3 bilder neste gang, se om det blir noe forskjell. Tingen er bare det at kameraet mitt tar 3 bilder av seg selv med AEB og selvutløser på. Det reduserer også sjansen for at jeg beveger på kamera siden det går så kjapt.

 

Glorie effekten var ikke noe jeg gikk etter, men jeg endret lysstyrken litt på himmelen får å skape litt mer kontraster og da kom "glorie" effekten fram.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

jeg bumper denne igjen. Er utrolig lenge siden jeg har tatt bilder nå, må snart komme igang igjen siden jeg fortsatt er på nybegynner stadet ;)

 

Leste igjennom noen gamle poster å kom over dette bildet som jeg tok i sommer. Kan noen forklare meg hvordan jeg går frem dersom jeg ønsker å redusere "glorien" rundt trærne??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...