Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Diskette drive 0 seek failure"


Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på pc'en får jeg opp beskjeden "Diskette drive 0 seek failure", og trykker jeg F1 (continue), kommer følgende beskjed opp:

 

"Windows could not start because the following file is missing or corrupt:

\Windows\System32\Config\System

 

For noen dager siden kom meldingen opp om at jeg manglet ntoskrnl.exe, og jeg prøvde da å følge veiledningen som itpro.no hadde skrevet, uten at det hjalp, og nå kommer dette.

 

Noen råd? Har en del filer på pc'en som er viktige og som jeg absolutt ikke har lyst å miste, er det noe sted jeg kan levere pc'en til som kan ta backup av en del av mine dokumenter?

 

takker for svar.

 

Pc'en er forøvrig en Dell Dimension E521, AMD 64 5000+, 1024mb ram, Windows XP MCE 2005 hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er antagelig ikke vanskelig å hente ut filer. Lag deg en CD med Linux (f.eks Ubuntu) eller Windows UBCD. Så kan du boote fra den og kopiere ut til en USB disk.

 

Hei, takker for hjelp sålangt! Nå sitter jeg på pc'en og kjører Ubuntu fra CD, men hvordan får jeg nå tilgang til filene på harddisken? Jeg valgte bare å kjøre Ubuntu fra CD'en og jeg får ikke tilgang til "315.0 GB Media". Tenkte jeg skulle ut å kjøpe en ekstern harddisk nå, men jeg vet jo ikke hvordan jeg skal få kopiert over filene jeg trenger når jeg ikke får tilgang til driven. Håper på svar! :)

Lenke til kommentar

Har ikke så veldig mye erfaring med Ubuntu. Men hvis disken er OK skulle det ikke være noe problem å få tilgang til den, og det skulle da være enkelt å kopiere filene til en annen disk.

 

Man kan da kanskje anta at grunnen til at du får den feilmeldingen ikke bare er et enkelt problem med noen filer, som hindret deg i å boote. Det kan være et mer alvorlig problem.

 

Litt lesestoff: http://icrontic.com/articles/advanced_data_recovery

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...