minnikatt2 Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Jeg er på utkikk etter en mobil med et bra kamera og blits (veldig viktig med blits!) Kan bruke opp til 6000,- Andre funksjoner er ikke så viktige, men klart det er fint med mp3-spiller og alle de "vanlige" funskjonene på mobiler i dag. Kameraet er viktigst!
Syar-2003 Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Kanskje lese denne artikkelen: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=512585
Roab Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 sony har jo også kommet med noen nye 5mp kameraer. C902 og G900
Syar-2003 Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Det bugner vel akkurat ikke av kameratelefoner som både har : godt kamera , ekte blits , autofokus , bildestabilisator i en og samme enhet . C902 har jo alt dette og i tillegg BestPic , samt er nyere enn f.eks K850i. G900 har ikke blits.
Eplekaka88 Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Sony Ericsson C902har alt du vil ha... Men den har kraftig led blits, ikkje blits. Men denne funker ekstremt bra!!
Rescue me Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Jeg foreslår Nokia N82. Den har markedets nest beste kamera (så vidt slått av Nokia N95 8 GB) og ekte blitz (noe ikke Nokia N95 8 GB har). Har telefonen selv og er veldig fornøyd med den .
Eplekaka88 Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Amobil vil ikkje anbefale at nokken kjøper smarttelefon visst dei ikkje treng det... Ikke kjøp deg smarttelefon KOMMENTAR: Alt for mange kjøper en smarttelefon de ikke har bruk for. De sitter igjen med en mobil som er dyr, treg og tungvint. Smarttelefoner selger som hakka møkk. Bare det siste året har salget økt med 75 %. I løpet av fjoråret ble det på verdensbasis solgt over 37 millioner smarttelefoner. Alternativ tekst mangler Det er selvsagt fint at mobilparken fornyes. Jeg tar likevel meg selv i å spørre; hvor mange av de som handler smarttelefon har egentlig bruk for en? De siste årene har jeg sett alt for mange som springer rundt med en dyr smarttelefon, og kun bruker den til å ringe med, sende tekstmeldinger og kanskje ta et kamerabilde i ny og né. Mange bomkjøp Jeg frykter at mange smarttelefoner er pushet av smarte selgere og god markedsføring, til kunder som aldri burde hatt en slik telefon i utgangspunktet. For hvorfor i alle dager trenger en vanlig mobilbruker en smarttelefon? Det er spesielt to ting som taler i smarttelefonenes favør. Du kan installere ekstra programmer på den; dokumentlesere, fjernkontroll, kart, den slags. Og du kan gjøre flere ting samtidig. Som å hente ned e-post samtidig som du leser et dokument og hører på mp3. Problemet er bare at de færreste eiere av smarttelefoner gjør slikt. Mange vet ikke engang hvordan de hopper mellom programmer, eller laster ned nye. Og atter andre er klare over muligheten, men bruker den ikke. Tungvinte Jeg tror det først og fremst er én årsak til at smarttelefonene blir liggende ubrukte: De er alt for tungvinte. Det er for mange valg å forholde seg til, for dårlige beskrivelser og for mange steg. Nokias Series 60-operativsystem krever mye tilvenning, og verstingen selv, Windows Mobile, kan skremme vekk selv en erfaren mobilbruker. Det triste faktum er at menyene knapt har utviklet seg siden de siste fem årene. Drar du frem Nokias første smarttelefon, Nokia 7650, bygger den på nøyaktig det samme menysystemet som en flunkende ny Nokia N73. Små endringer har selvsagt skjedd. Telefonene er raskere i frasparket. Menyene er stablet litt om. Utvalget av programmer har økt. Men hvor er de virkelig banebrytende endringene? For hver nye funksjon dukker det opp nye menyvalg og knapper, uten at man gjør noe med den grunnleggende måten telefonen er bygget opp på. Nokia N93 har til sammen 31 knapper og knapperetninger. En annen svakhet med smarttelefoner som mange ikke er klar over, er at de må vedlikeholdes. Du må huske å fjerne ting som tar opp plass i minnet, lukke programmene du ikke bruker og resette telefonen i ny og né. Dette er ting som folk flest har problemer med i Windows, og langt mindre forventer å gjøre på en mobiltelefon. På toppen av det hele er smarttelefoner dyre, trekker mye strøm og sliter med treg respons.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå