Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger ny radio i min første bil

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Har kjøpt meg min første bil, Opel Vectra 1.6. 1996 modell. Jeg har lyst til å bytte ut radioen. Den som sitter i er en gammel kasettspiller. Det jeg har lyst på er et eller annet jeg kan koble iPoden min til og noe som kan spille av mp3 CD'r. Er dette mulig?

Jeg er også usikker på hvordan koblingene fungerer. Her er noen bilder av den jeg har i dag.

post-61663-1213617003_thumb.jpg

post-61663-1213616967_thumb.jpg

//hab

Endret av Habitats
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det jeg har lyst på er et eller annet jeg kan koble iPoden min til og noe som kan spille av mp3 CD'r. Er dette mulig?
De finnes det flust av... JVC KD-PDR41 til 1495,- m/iPodkabel er vel det rimeligste av kvalitetsspillere.

Tilkobling går greit, bare å plugge inn kontaktene i bilen med kontaktene fra den nye spilleren. Dog vil du ikke få info i displayet i bilen med de rimeligere spillerene, da må du noen hakk opp i prisklasse og kjøpe et "Opel-display"-adapter i tillegg, foruten altså en spiller som er forberedt for "Eksternt display".

• 2 uker senere...
Skrevet

tipper Vectra'en har eget display som er flyttet vekk fra spilleren ? (var ihvertfal slik i en '96 astra som jeg hadde en gang itiden) Dette vil ikke fungere med annet enn de phillips spillerene som er tilpasset opæl.

Dersom du driter i displayet så kan du koble inn hva slags merke du vil, opel bruker standard ISO kontakter, så det er bare å kjøpe med en ledning fra der du kjøper spilleren.

Det er også mulig at du må ta ut "kasetten" som spilleren sitter i. (igjen slik var det i Astra) Opel lagde det på den tiden slik at det var hurtigkobling på spilleren. Så skulle man bytte til en annen Phillips spiller var det bare å trekke ut den gamle, og skyve inn en ny, så fungerte det.

Skrevet

Jeg fikk nettopp denne spilleren. Displayet i dashbordet fungerer ikke men det var visstnok bare å kjøpe et adapter så skulle det fungere sa de. Ellers bra spiller. Genialt med USB utgang!

Skrevet
Displayet i dashbordet fungerer ikke men det var visstnok bare å kjøpe et adapter så skulle det fungere sa de
Da håper jeg ikke dét var grunnen alene til at du kjøpte den... for det er ikke mulig på den spilleren. :ermm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...