Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill lagger periodevis ?


Anbefalte innlegg

Jeg kan sitte og spille diverse spill uten problemer en stund, og så plutslig starter spillet å lagge no jeeeevli, varer i alt fra 10 til 20 sek. Så skjer det ikke på en stund igjen.

 

Alt tyder jo på at det en prossess som blir starta i bakgrunnen, men finner ikke ut hva. Det er ikke virusprogrammet, det har jeg uninstalla og det hjalp ikke. Har også prøvd å avslutte så si alt av prosesser i taskmanager før jeg starta spillet, hjalp heller ikke. Har også lasta ned nyeste drivere til skjermkort osv.

 

Har også prøvd reinstallert windows uten hell...

 

Utroli irriterende! :S

 

Spec's :

 

Manufacturer:

MSI

Processor:

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4600+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.4GHz

Memory:

Corsair 2048MB RAM

Video Card:

NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO

Operating System:

Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_rtm.040803-2158)

 

 

Noen tips ?

Endret av b00n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sannsynligvis temperaturen som er årsaken, hvis laptopen når en viss temperatur sparer den på ett eller annet, og det lagger. Har det samme "problemet" selv, det eneste man trenger å gjøre er å sikre at kjølingen har god klaring til underlaget PC-en står på, altså litt mer enn hva de knottene under PCen gir.

 

Edit: Og dette trenger ikke å være overvåket av en prosess.

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Begynner og mistenke vifta på skjermkortet, at det går varmt. Så da får det heller vente, gidder ikke å bruke så mye penger på pc for tiden.

 

Lasta ned SpeedFan nettopp, den viste meg at temperaturen på skjermortet er 68 grader, noe som er litt vel for høyt vil jeg tro :S

Endret av b00n
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
garantert overoppheting! Du må ha god airflow i kabinettet, feks ha 2x80mm forran som trekker inn og 1x120mm som trekker ut lufta bak. Og bytt ut skjermkort kjøleren med noe bedre, som http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343075.

Du kan også støvsuge hele pcen, og ta av cpu kjøler og vga kjøler og støvsug dem grundig, også hele kabinettet ellers;)

 

Det var kanskje litt i meste laget når det er snakk om en laptop ;) men er forsåvidt enig i at det virker som et temperatur problem, kanskje mye støv inne i den laptopen nå siden det blir værre

Lenke til kommentar

Er stasjonær pc det er snakk om :) ikke laptop. Og har vifte både foran og bak utenom psu'en. Har støvsugd inni kabinettet også :p

 

Så jeg må nok si meg enig i at det nok mest sannsynli varmerelatert. Rart og, har virka fint lenge, for og så plutslig klikke totalt. Må jo ha skjedd no med vifta på skjermkortet tenker jeg. Irriterende....

 

Får prøve å få litt bedre fart på viftene, og/eller kjøpe ny/flere vifter. Og hvis ikke dette funker så er vell nytt skjermkort eneste utvei

 

 

Edit:

 

Tok ut skjermkortet av maskinen, og kobla fra vifta/kjøleribba. Og fant litt støv langt inni kjøleribba der osv osv.. Fikk renska den litt, og satte den på plass igjen.

 

Nå er GPU temp'en rundt 43-45 på idle load og 50-55 i Cod4 :) Yay :p

Mystery solved :p

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...