Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brokoble p400-4 forsterker


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lest litt rundt om brokobling av forsterkere. Vet ikke helt om jeg kan ha forstått dette riktig, men er dette noe som kan gi meg mer effekt på frontsettet? Forsterkeren jeg har er en 400w 4-kanals av typen RF, har lest på hjemmesiden at denne er "bridgeable". Er dette slik at jeg kan bruke alle 4 kanalene på 1 frontsett for å få mer kraft til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg prøvde å illustrere er at for å brokoble, så setter du plusskabelen på kontakten helt til venstre, og minuskabelen helt til høyre, og lar de andre kontaktene stå åpne. Da brokobler du alle kanalene. Du kan også gjøre sånn;

plusskabel>[+][-] [+][-]<minuskabel plusskabel>[+][-] [+][-]<minuskabel. hvis du bare vil brokoble 2 kanaler. Men brokobling går på bekostning av stereoeffekten, så dette er vanligst å gjøre på bassforsterkere

Lenke til kommentar
Det er jo snakk om en 4kanals forsterker her, så da skal han brokoble den til 2kanaler, værre er det ikke... og ja, da får du mere effekt til frontsettet ditt ;)

 

Det pleier å stå på forsterkeren hvordan du brokobler den...

 

Fant manualen til slutt og som jeg kan forstå skal det koples + 0 0 - og + 0 0 -

 

Takk for hjelp, men rett meg gjerne om ette kan være galt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...