Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg kom inn på akutten etter en alvorlig bilulykke


Gjest Blodprøven på akutten etter en b

Anbefalte innlegg

Har man utsatt andres liv for fare ved å kjøre beruset er en fengselsstraff, bøter og tap av førerkort på sin plass og absolutt behørig. Feigt å ikke ta konsekvensene.

Galskap å ta konsekvensene.

Det er absolutt ikke galskap å ta konsekvensene! Det er galskap å ikke ta konsekvensene. Man er fornuftig hvis man tar konsekvensene i denne situasjonen mener jeg...

 

Så du mener det er fornuftig å ta konsekvensene som vil henge over han resten av livet og låse endel dører når det gjelder hva man kan gjøre senere i livet? Vil påstå at det er det dummeste man kan gjøre i den situasjonen her men.

Ja, jeg mener det er fornuftig å ta disse konsekvensene.Dette fordi det er det rette!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til trådstarter:

Du har jo nå hatt veldig flaks, denne sommeren har jo lett kunnet bli en du ikke husket fordi du lå nedsovd i respirator eller lignende.Jeg ser sånt hele tiden, det er fryktelige saker. Vær veldig glad for at du var en av de heldige som slapp det.

 

Når det gjelder blodprøver som tas etter trafikkulykker, så finnes det rutiner for det. Det kan nok variere litt fra sykehus til sykehus, men stort sett er de vel de samme, at man tester personen for alkohol i blodet er en selvfølge. Føler man behov for å teste for ting som ikke inngår i den normale "pakken" , kan man gjøre det, for eksempel på anmodning fra politiet. Det er slik at dette ikke er noe man behøver samtykke fra pasienten til.

Hva som skjer om man påviser noe, aner jeg ikke, det er ikke mitt felt.

Lykke til:)

Lenke til kommentar

Han var jo muligens ikke ruset så blir litt feil å ta det som utgangspunkt. Hadde han kjørt dagen før når han var ruset så hadde jeg vært enig, men som han legger fram historien så blir det feil å konkludre med at han var ruset når han kjørte.

Lenke til kommentar

Sånt her skjer hvermansen. Hvis man bare var trøtt vil du komme bedre ut av det hvis du ikke nevner det..

 

Ikke ødelegg livet ditt for og tifredstille et par forum brukere..

 

Som lissabon sier hvis det ikke var noe mistanke om at du var rusa på noe annet sjekker dem det sikkert ikke. Tror du måtte tatt pisseprøve også da..

 

Preppo999 jeg har selv tatt konsekvensene før og jeg kommer aldri til og gjøre det igjen hvis jeg har mulighet til og vri meg unna. Du får strengere straff som fyllekjører enn voldektsmann i det landet her..

Lenke til kommentar
Sånt her skjer hvermansen. Hvis man bare var trøtt vil du komme bedre ut av det hvis du ikke nevner det..

 

Ikke ødelegg livet ditt for og tifredstille et par forum brukere..

 

Som lissabon sier hvis det ikke var noe mistanke om at du var rusa på noe annet sjekker dem det sikkert ikke. Tror du måtte tatt pisseprøve også da..

 

Preppo999 jeg har selv tatt konsekvensene før og jeg kommer aldri til og gjøre det igjen hvis jeg har mulighet til og vri meg unna. Du får strengere straff som fyllekjører enn voldektsmann i det landet her..

Neivel. Det får være din sak om du ønsker å følge loven. Men helst ikke prøv å gjør noe galt igjen... ;)

Lenke til kommentar

Nei selvsagt skal ikke gjøre noe galt igjen!

 

Jeg ble automtisk stempla som Badguy i det jeg renset samvittigheten og tok konsekvensene. Hvis noen ser på meg som kriminell fyllekjører som har sitti inne er det kun fordi jeg var ærlig.. Folk ser stygt på meg fordi jeg var mann og tok konsekvensene! Det blir helt feil..

 

Akkurat pga dette dro jeg på meg 10 000,-/15 dager til når jeg anka saken min. Jeg ble fortalt at jeg hadde mange stjerner i boka så hvor f... blei det av dem. Jeg mente det var helt bedritent at ting var sånn og jeg ble straffa for og mene det..

 

Det eneste gode jeg fikk ut av og ta konsekvensene var et tilbud/hint under avhøret. Han dunka pennen i bordet og lurte om vi kanskje skulle starte forklaringen på nytt og kanskje jeg skulle tenke meg litt om. Kanskje en advokat. Jeg bare hæææ naai hvorfor det? Der ble nok alle stjernene brukt opp i et jafs!

Lenke til kommentar
Nei selvsagt skal ikke gjøre noe galt igjen!

 

Jeg ble automtisk stempla som Badguy i det jeg renset samvittigheten og tok konsekvensene. Hvis noen ser på meg som kriminell fyllekjører som har sitti inne er det kun fordi jeg var ærlig.. Folk ser stygt på meg fordi jeg var mann og tok konsekvensene! Det blir helt feil..

 

Akkurat pga dette dro jeg på meg 10 000,-/15 dager til når jeg anka saken min. Jeg ble fortalt at jeg hadde mange stjerner i boka så hvor f... blei det av dem. Jeg mente det var helt bedritent at ting var sånn og jeg ble straffa for og mene det..

 

Det eneste gode jeg fikk ut av og ta konsekvensene var et tilbud/hint under avhøret. Han dunka pennen i bordet og lurte om vi kanskje skulle starte forklaringen på nytt og kanskje jeg skulle tenke meg litt om. Kanskje en advokat. Jeg bare hæææ naai hvorfor det? Der ble nok alle stjernene brukt opp i et jafs!

Ja, det straffer seg å gjøre dumme ting desverre... Skal holde meg unna snusk jeg vertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

De fant ikke noe i blodet mitt men det var fordi de ikke leitet heller.

Men uansett for dere lynsjere så går faktisk det å kjøre ruset under samme paragraf som å kjøre når man er trøtt, og hvis dere tør påstå at dere aldri har kjørt når dere har vært trøtt så vet ikke jeg hva verden dere lever i. Jeg var ikke noe særlig trøtt engang...

Jeg var ikke ruset heller, og om jeg drikker meg dritafull en kveld så har jeg dårligere form dagen etterpå enn om jeg har spist knips... Man blir ikke fysisk redusert av å trykke det i trynet, kanskje man får en psykisk nedtur og ting har lettere for å påvirke deg om du opplever noe trist, men ikke noe særlig mer enn det...

Som sagt tidligere, jeg var ikke påvirket når jeg kjørte selvom det ligger rester igjen i blodet....

Det blir det samme som å si at man er ruset på en valium i opptil 3 uker etter man har tatt den fordi man kan finne rester av den i urinen....

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Kommer du til å kjøre bil dagen etter du har ruset deg en gang til da?

 

Når jeg har vært skikkelig på fylla kjører jeg aldri bil dagen etter uansett om det er på kvelden heller. Jeg føler meg sjelven og er litt utafor pga dårlig søvn osv.

DET syns jeg er å vise ansvar da.

 

Man har plikt til å ta hensyn til dagsform når man skal sette seg i en bil.

 

Feks har jeg lært at man ikke skal kjøre bil om man er syk, har sterke smerter osv fordi det påvirker kjøreegenskapene som sjåfør.

 

Etter å ha proppet i seg ecstasy eller hva det var dagen før så sover man som regel dårlig, man er sliten i kroppen og hodet er også slitent og trenger tid på å restituere seg.

 

Jeg mener du kjørte uforsvarlig her, men det er bare min meing da.

 

Du skal rett og slett være overlykkelig for at det gikk så bra! Tenk om du hadde truffet et menneske? Et barn ? Har du tenkt på det?

Lenke til kommentar
Slik som jeg ser det her så burde du ha blitt sendt i fengsel! Du utsetter andre bilister for fare, sikkert ikke så digg å tenke på at man er skyldig i at en eller flere har omkommet p.g.a. deg! :hmm:

 

Ja, eksemplet ovenfor er sikkert ikke så lett å leve med.

Lenke til kommentar
Du mener det rette er at man skal lide resten av livet pga et uhell som kanskje var pga man hadde ruset seg?

 

Han kommer sikkert til å dø tidlig uansett i likhet med mange andre narkomane , så han slipper kanskje å lide så veldig lenge :!:

Du sier noe der ja! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...