tharshan Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Hei! Eg skulle til å formatere ein medion Pc, men den vil ikkje starte opp på recovery cden. Altså, den startar, men så får eg opp beskjeden at eg skal sette inn recovery disk i floppy, men det er ikkje floppy på PCen. Tenkte eg kunne finne verktøy i windows, men der fann eg ingenting. Nokon som kan hjelpe meg?
Januar333 Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 (endret) feilpostet edit2 topicen er ikke feilpostet bare jeg som postet feil.. Endret 15. juni 2008 av freddy85
Syar-2003 Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Er det ikke en klistrelapp på PCn med XP Home Ed. OEM Lisens keyen ? Om det er det kan du jo bare reinstallere med en XP Home OEM CD å bruke keyen som er merket på maskinen under installasjon. Floppy bruktes av mange OEM distributører for å holde answer fila ved unattended OS install.
tharshan Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Skrevet 15. juni 2008 Problemet er ateg ikkej har nokon slags form for windows cd nå... Så eg forstår ikkje korleis eg skal få dette til..
Syar-2003 Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Hvis du har COA merkelappen på maskinen er det ikke noe problem å få tak i en ISO fil av XP OEM Home. Alle OEM leverendører av ferdig maskiner er forpliktet til å sette på dette merket. Det er ikke noe ulovlig med det om du har produkt nøkkelen. Hvis PCn er "i live" kan du også se produkt nøkkelen med Lavalys Everest , SIW og flere andre program.
Trainman Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 (endret) Du har recovery-cd? Hvis ja så gå inn i bios på maskinen. Trykk F2 eller F12 under oppstart. Endre deretter oppstartsrekkefølgen på de komponenter som står listet opp slik at CD/DVD-ROM står øverst. Da vil maskinen prøve å boote opp med det den finner i CD/DVD-ROM først. Endret 15. juni 2008 av Trainman
tharshan Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Skrevet 16. juni 2008 Du har recovery-cd? Hvis ja så gå inn i bios på maskinen. Trykk F2 eller F12 under oppstart. Endre deretter oppstartsrekkefølgen på de komponenter som står listet opp slik at CD/DVD-ROM står øverst. Da vil maskinen prøve å boote opp med det den finner i CD/DVD-ROM først. ja, det har eg gjort, og den boota på CDen, men den kreve at eg setter inn recovery floppy... Men uanset, så har eg formatert PCen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå